Szukaj

Informacje o Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D 165KM 121kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Mitsubishi Pajero to produkowany od 1982 r. samochód terenowy (segment I). Model okazał się rynkowym sukcesem Mitsubishi – na całym świecie znalazł już prawie 3 mln nabywców. Pierwowzorem koncepcyjnym Pajero był prototyp PX33. Pierwsza generacja Mitsubishi Pajero wzorowana była na prototypach z roku 1973 oraz 1978 o tej samej nazwie. Słowo Pajero pochodzi od łacińskiej nazwy dzikiego Kota Pampa z Ameryki Południowej. Model, w krajach, w których mówi się w języku hiszpańskim, oferowany jest jako Montero, ponieważ słowo „pajero” w tym języku jest slangowym epitetem („idiota” lub „onanista”).
czytaj więcej
Powagosław
Pajero to żywa legenda wśród aut terenowych. Prestiż modelu zbudowały niezliczone zwycięstwa w najtrudniejszych rajdach świata. Cywilny model tylko wygląda jak wyczynowy, ale i tak nie zawodzi. ~Powagosław
Luzacjusz
Ostatnie Pajero wygląda jak Range Rover z wyszlifowanymi kantami. Szkoda, że projektanci zapomnieli wyszlifować topornego designu wnętrza. Szkoda, ale ja i tak kupuję tę toporność. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 3200 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Cyklop
Mitsubishi Pajero III
Terenowy 3.2 DI-D 165KM 121kW
Dobry czołg - mocny, niezawodny i bezpieczny zarówno z wyglądu, jak i w środku. A co do środka. Japończycy montują generalnie dziwne plastiki, piszę \"dziwne\", bo pierwsze wrażenie po ich dotknięciu jest kiepskie - taniość, sztywność, twardość. Ale proszę Państwa, przy rozbiórce wnętrza jeszcze nigdy żaden plastik w Pajero mi nie pękł, oczka, zaczepy i bolce są trwałe. Zatem do \"dziwnego\" wyglądu plastików w Pajero proszę się przyzwyczaić. Co do komentarzy niektórych o dużym spalaniu tego auta - to jest z całym szacunkiem nie na miejscu - w tego typu samochodzie, wszystko co jest poniżej 15 litrów/100 jest \"mało\". Kiedy kupujesz motor, np. Hondę CBR 1000 i zaczniesz dopytywać się o spalanie i jeszcze to komentować, sprzedający popatrzy się na Ciebie jak na idiotę. Tutaj jest podobnie. A tak przy okazji, Miećka Pajero pali 9,5 - 11,7 litrów przy normalnej, ale wcale nie krowięcej jeździe. I to jest wg mnie mało. Samochód generalnie jest dobry, to taki wół roboczy, nie znajdziesz lepszego, do dźwięku silnika można się przyzwyczaić, to skrzyżowanie Ursusa C360 z wolnossącym Golfem 1,9 D z lat dziewięćdziesiątych. Silnik jest wg mnie bardzo elastyczny, a dzięki pojemności 3,2 rozpisanej tylko na 4 cylindry, gdzie każdy tłok pokonuje dłuższą drogę niż np. w trzylitrówce z sześcioma cylindrami, skutkuje to konkretnym momentem obrotowym. Kiedy startuję, albo przyśpieszam, ryk silnika jest na tyle konkretny, że babcie na przejściach dla pieszych mdleją, ale dziewczęta oraz młode kobiety rzucają mi kwiaty i zalotne spojrzenia, nikt nie wymiotuje..., he he.
5,0
~kto wie ten wie
Mitsubishi Pajero III
Terenowy 3.2 DI-D 165KM 121kW
Ja jestem prawdopodobnie nieobiektywny, ale bardzo lubię \"Misia\". Poza tym to jest naprawdę solidny, twardy i trwały samochód. Wiadomo, jak się całe życie śmiga osobówkami, to trzeba się przyzwyczaić do tego, że w zakręty trochę wolniej, że wysoko się siedzi, że dynamika inna... Ale! Szybko się człowiek przyzwyczaja, że nie urwie miski olejowej, że chodnik to nie dramat, że śnieg to frajda a błoto jest fajne. Do spółki z ojcem użytkujemy ten samochód od ponad 2 lat i nie mogę powiedzieć, żeby któryś z nas jeźdźił kiedyś lepszym samochodem. Zdecydowanie polecam, należy jednakowoż znaleźć jak najlepszy egzemplarz - przebieg to nie problem, ważne, żeby nie był porozbijany, a do tego regularnie serwisowany. Utrzymując tę tendencję można mieć pewność, że auto się nam odpłaci bezproblemową jazdą.
3,1
~jack
Mitsubishi Pajero III
Terenowy 3.2 DI-D 165KM 121kW
Trzeba na nie patrzeć przez pryzmat terenówki i auta dużego. Największe zaskoczenie to to iz siedzi się bardoz wysoko. Samochód jest dość toporny ale w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Po 290 tyś km auto jest sztywne. Nie było jezdżone w terenie. Samochód wygodny na trasy, jednak nie jest ekonomiczny;-)
migająca środkowa kontrolka napędu podczas jazdy
  • Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D 165KM 121kW 2000-2006
  • układ napędowy
Mam problem dotyczący migającej środkowej kontrolki napędu podczas jazdy, otóż włącza się ona po przejechaniu około 30 kilometrów i miga przez cały czas jak zaczyna migać to reszta kontrolek to jest jak jadę na napędzie na tylne koła wyłączają się kontrolki i miga ta środkowa na żółto.W czasie jazdy przy migającej kontrolce nic się nie dzieje samochód jedzie normalnie gdy samochodem stanę i wyłącze go to po ponownym zapaleniu i ruszeniu jest wszystko w porządku i kontrolka nie świeci ale po przejechaniu ciągłego odcinka tych około 30 kilometrów znów się zaświeca i tak miga do ponownego zatrzymania się. Proszę jeżeli ktoś coś może wiedziec na ten temat to wyjaśnijcie mi dlaczego może się tak dziać. Pozdrawiam Proszę o zdiagnozowanie opisanej wyżej usterki w moim samochodzie dodam, że samochód jest z 2001 roku na automacie
Problem rozwiązany
14 komentarzy
po zdięciu nogi z pedału gazu w dalszym ciągu silnik pracoje na wysokich obrotach.
  • Mitsubishi Pajero III 3.2 DI-D 165KM 121kW 2000-2006
  • silnik
Witam objawy są bardzo dziwne wystarczy dotknąc pedału gazu silnik wchodzi na wysokie obroty,nie pali się żadna ikonka.Byłem w serwisie w Olsztynie,powiedzieli mi że nie znają takiego przypadku.Pozdrawiam Wiesław Nie znam
Problem rozwiązany
2 komentarze
huczący silnik
  • Mitsubishi Pajero III 3.5 V6 GDI 202KM 149kW 2000-2006
  • silnik
auto z 2002r, przebieg ok 200tys.automat,silnik pracuje cicho ale tylko do 2000 obrotów, po ich przekroczeniu zaczyna głośno huczeć i jakby wpada w wibracje. Po zmianie biegu sytuacja się powtarza. Proszę o pomysły co to może być.Yerry
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mitsubishi Pajero III