Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW od 2009

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany w latach 2007-2013 Nissan Qashqai pierwszej generacji był jednym z prekursorów dzisiejszego segmentu crossoverów. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był prototyp noszący nazwę Qashqai Concept Car. W gamie aut japońskiego producenta Nissan Qashqai znalazł się poniżej trochę większego SUV-a, Nissana X-Trail. Samochód powstał na platformie podłogowej Nissan C, będącej wynikiem współpracy z Renault. W roku 2008 wprowadzono na rynek Nissana Qashqai+2, który miał dodatkowy rząd siedzeń. Auto przeszło facelifting w roku 2010. Qashqai sprzedawany był na rynkach japońskim i australijskim pod nazwą Nissan Dualis. W USA model był niedostępny – zamiast niego Nissan oferuje tam model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 43% / przeciw: 57%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~pawrob
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Samochodem przejechałem 40000km. Samochód poprawny, wystarczający dla mniej wymagających. Świetnie wygląda szczególnie w wersji TEKNA, fajne wyposażenie dodatkowe z bajerami typu dach panoramiczny, elektrycznie składane lusterka itd. Niewątpliwą zaletą jest dołączany napęd na cztery koła, który dobrze sobie radzi na szutrze lub śniegu. Silnik 2.0dci 150km bardzo dynamiczny, ku mojemu zdziwieniu zupełnie bezawaryjny. Spalanie na poziomie 7l./100km w jeździe mieszanej. Na minus i to spory minus: wykończenie wnętrza. Szkoda, że nie poprawiono materiałów i spasowania nawet kosztem wyższej ceny - nie da się słuchać trzeszczeń na nierównej drodze, plastiki w części środkowej odrażają jakością, kierownica syntetyczna. Kolejny minus - zawieszenie. Wprawdzie problemów żadnych nie miałem, ale odgłosy z tylnego zawieszenia podczas jazdy na nierównej drodze czasem potrafią przerazić :) Szczerze polecam osobom szukającym tańszej alternatywy crossoverów, większej przestrzeni w środku, fajnych bajerów w wyposażeniu i nie mających wielkich wymagań co do jakości wykonania oraz niebędących estetami.
4,4
~Użytkownik
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Samochód wart swojej ceny. Dobry silnik w miarę fajne wyposażenie jak automatyczna klima, kamera, bluetootch, elektryka ,dach panorama no i napęd 4x4 , który był jednym z decydujących elementów o zakupie. Autem przeważnie jeździ żona. Docenia wysoką pozycje za kierownicą i mocny silnik. Generalnie auto mimo już 12 lat na karku wygląda ciekawie stojac na oryginalnych 18 calowych alusach i mając czarny metalik na nadwoziu.
3,9
~Jan
Nissan Qashqai I
Crossover Facelifting 2.0 dCi 150KM 110kW
Auto godne polecenia ale w wyższych wersjach wyposażenia. Dla osób które nie będą marudziły, że dużo pali :)

Usterki Nissan Qashqai I

Liczba wpisów: 31
Wysoki pobór oleju
  • Nissan Qashqai I Crossover Facelifting 2.0 140KM 103kW 2009-2013
  • silnik
  • 206 tys. km
Cześć, problem jest następujący - auto "bierze" olej. Samochód mam 2 miesiące i miałem jedną dłuższą trasę (ok. 900km), musiałem łącznie dolać aż 1,5l oleju 5W40 (ponieważ taki był wlewany wg ksiazki serwisowej). Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że silnik chodzi bardzo cicho i równiutko, czy to zimny czy rozgrzany. Czytałem na jakimś forum, że wlasciwy olej do tego silnika (2.0 benzynka) to 5W30 pełen syntetyk - doradził mi to także serwisant z serwisu Nissana. Powiedział także, że to może rozwiązać problem bo ze wzgledu na stosowanie bardziej lepkiego oleju mogły zapiec sie pierscienie. Jak miał ktos podobny problem to prosze o rady lub informacje, dzieki.
Oczekuje na rozwiązanie
Czerwona kontrolka silnika
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.5 dCi 106KM 78kW 2007-2011
  • silnik
  • 184 tys. km
Witam. W moim nissanie czasami zapala się czerwona kontrolka silnika. Czasami przy prędkości 100km/h się zapali i po 5 -10 sekundach gaśnie. Silnik w tym czasie nie traci mocy i pracuje normalnie. Byłem w serwisie Nissana w Poznaniu na diagnostyce i okazało się że winny jest czujnik temperatury spalin (pierwszy). Został wymieniony a problem pozostał. W drodze powrotnej zapalił się 5 razy potem przez tydzień wcale się nie zapalił. Najlepsze jest to że teraz w komputerze po zmianie czujnika nie ma błędu a zapala się czasami.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Korek zbiornika płynu spryskiwacza
  • Nissan Qashqai I Crossover 1.6 115KM 85kW 2007-2011
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 11
Drobiazg, ale po 10 miesiącach mnie "dopało". Jestem mądrzejszy "po szkodzie". Wy możecie być "przed szkodą". Korek, jest zatrzaskowy. Chwila nieuwagi i wypadł mi z ręki, wpadł na półkę pod silnikiem i nie da się go wyciągnąć. To niby tylko kawałek plastiku, ale można go kupić tylko w serwisie i kosztuje 22pln. Może niewiele? Ale jak za taki drobiazg, to stanowczo zbyt wiele. Kupiłem. Przewierciłem małą dziurkę w wypustce na palec. Przeciągnąłem szpagat i zawiązałem. Drugi raz już nie ucieknie pod silnik.
7 komentarzy
Nissan Qashqai I Crossover Facelifting