Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021

Lata produkcji: 2020 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja Nissana Qashqai pod względem stylistycznym nawiązuje do prototypu o nazwie Hi Cross Concept. Qashqai II jest pierwszym modelem japońskiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej Nissan CMF, stworzonej w kooperacji Nissana i Renault. Druga generacja Qashqaia jest od poprzednika większa, ale także trochę niższa i lżejsza (ok. 40 kilogramów). Na rynku japońskim i australijskim Nissan Qashqai drugiej generacji funkcjonuje jako Nissan Dualis. Tak jak model pierwszej generacji, samochód jest niedostępny na rynku amerykańskim, gdzie zamiast niego sprzedawany jest model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 81,35 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Ergonomia

Wybrane oceny

4,8
~Piotr W.
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Auto użytkuję od nowości czyli 2019 r. Jak do tej pory nic się nie działo. W tej cenie trudno znależć Crossovera, o podobnym wyposażeniu i wyglądzie:). Wymiana oleju co 15 tyś(nie co 30, jak zaleca serwis). Atut to silnik, wydaje się, że dopracowana jednostka. Bardzo wysoka kultura pracy. (wiem co piszę, bo miałem miałem już kilkanaście aut) Mały minus dla skrzuni manualnej - mało precyzyjna- ale idzie się przyzwyczaić. Długo się wachałem przed zakupem, ale nie żałuję. Główny atut Qashqaia z tym silnikiem to ekonomia, przy spokojnej jeżdzie bez problemu można zejść poniżej 6l/100 km.(przy dzisiejszych cenach paliwa to naprawdę ważne). Chyba żaden z konkurentów nie może się pochwalić takim wynikiem.:)Zamierzam jeżdzić jeszcze przez najbliższe 3 lata.
4,9
~Tomek Wro
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Fajny samochód dla aktywnej rodziny 2+2. Sprawdza się w mieście ze względu na kompaktowe gabaryty i wyższy prześwit, żaden krawężnik nie straszny :) kamery 360 ułatwiają parkowanie. W trasie dynamiczny i oszczędny. Często podróżuje z rowerami na dachu i przy zalecanych 120km/h spalanie ok 6,8L/100. Bagażnik do przepastnych nie należy można go powiększyć obniżając podwójną podłogę i demontując półkę. Samochód oceniam pozytywnie, w cenie poniżej 100kPLN ciężko o lepszy wybór. Rozważałem na poważnie jeszcze Duster'a odpadł ze względu na niskie noty bezpieczeństwa oraz jakości materiałów - jest to moja prywatna opinia. Polecam i Pozdrawiam.
3,7
~Ireneusz
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Jest to mój drugi Qashqai pierwszy był w wersji Acenta teraz N-Conecta oba w kolorze Kad G. Największym dla mnie plusem jest wygląd (dlatego go wybrałem) i silnik później światła w wersji LED i koniec. Minusy - rysujący się plastik na zegarach, korozją elementów podwozia, wygniatajaca się tapicerka foteli, mały bagażnik
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai II Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW 2020-2021
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
Silnik jest zbyt mały i doładowany dzieki turbo. Ogólnie można tym samochodem jeździć oszczędnie w przypadku kiedy nie wykorzystujemy więcej jak 1/3 jego możliwości mocowych. Oznacza to bardzo powolne przyspieszenia, częstą zmianę biegów już nawet poniżej 2tyś obr i w miarę możliwości jazda na 6 biegu nawet po mieście już przy ok. 80km/h wtedy po mieście da się zejść nawet do 7,5 litra bardzo się starając. Po trasie jadąc bardzo ale to bardzo delikatnie do 100km/h można nawet dobić do 6L/100km, ale co to za jazda, to raczej zabawa w ekonomie i jazdę na oparach z minimalnym muskaniem pedału gazu. Oczywiście silnik też można przycisnać, turbinka zapracuje i da się z niego uzyskać trochę więcej przyjemności z jazdy. Przyspieszenie może nie jest powalające, ale jako tako jest czym przyspieszyć. Niestaty przy takiej dynamicznej jeździe po mieście spokojnie można już sobie założyć nie niżej jak 9,5 litra, a w zimę i przy częstych postocjach na światłach oraz dużej dynamice przyspieszczenia nie zdziwiłbym się jakby spalanie dobiło i nawet 10L. Jak widać, wszystko zależy od sposobu jazdy. Dla porównania mogę zestawić tylko auto służbowe Octavie 1.6 TDI 115kM, którą jeżdżę na codzień w trasy. W porównaniu do 1.3 DIG-T taki silnik 1.6 TDI ze Skody gorzej się zbiera z niższych biegów, jednak po przekroczeniu 120km/h pałeczka jest po stronie skody. Octavia przy prędkościach autostradowych rzędu 160km/h spala w okolicy 6,0-6,2L, w mieście natomiast nie przekraczała średnio około 7,8L i nigdy nie dbałem o ekonomie. Qashqai na trasie może być bardzo ekonomiczny przy mało dynamicznej jeździe ale tylko do 120km /h, jak wjeżdżamy na autostradę i po zapięciu tempomatu na 140-150km/h ze spaleniem nie zejdziemy już poniżej 8,5L co by nie robić, natomiast przy prędkościach 160 km/h i wyżej raczej powinniśmy nawet zakładać granice ok 9,5-10L. Sama skrzynia do 4 biegu jest przełożona bardzo krótko więc jak chcemy utrzymywać względnie niższe obroty (a jest to silnik niskoobrotowy którym możemy jeździć podobnie jak dieslem) to trzeba się namachać lewarkiem (automat tutaj były wygodniejszy). Moja ocena jest średnia, sądziłem, że producentowi lepiej uda się ten silnik i spalanie szczególnie przy 140km/h na trasie nie przekroczy 7,5L przy jednostajnej jeżdzie, a po mieście przy delikatniej jeżdzie wyjdzie około 7L. Jednak auto jest wyższe, ma swoje opory i to czym chwali się producent na broszurce to pobożne życzenia w praktyce. Ale oczywiście jak potrzeba jest czym przyspieszyć, nie ma takiego wstydu, tylko wtedy silnik lubi sobie odpowiedni wypić, co widać już nawet po wskazaniach komputer i pływaka na baku. Jestwzględnie cichy i ma bardzo dobrą kulturę pracy.
9,0
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW
6,6
Nissan Qashqai II
Crossover Facelifting 1.3 DIG-T 140KM 103kW

Usterki Nissan Qashqai II

Liczba wpisów: 21
Kilka usterek które dyskfalifikują tak cenioną markę Nissan
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • silnik
  • 67 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
1.Wymiana sprzęgła przy przebiegu ok. 50000 km 2.Szarpiący silnik podczas przyśpieszania 3.Obroty tak wolno schodzą że nie da sie tym szrotem jeździć 4.przydławianie silnika podczas jazdy w korku oraz nieoczekiwane wzrosty obrotów podczas wysprzęglenia 5.w zyciu nie jezdziłem gorszym szrotem a miałem wiele samochodów 6.straciłem zaufanie do marki Nissan ktora ceniłem do zakupu tego badziewia 7.to byl ostatni samochod tej marki jaki kupiłem 8.jak sie nie poprawią to niech pakują manatki i sie biorą z Europejskiego rynku
1 komentarz
Sprzęgło spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • układ napędowy
  • 33 tys. km
spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km 2016.05 samochód kupiony przez moją mamę nowy w salonie Mazur/Wałbrzych 2016.09 - 1500km - sprzęgło spalone pierwszy raz. Ślizga się, zużyte kompletnie. Powiedzieli "mama nie umie prawidłowo sprzęgła używać" (taa, po 40 latach jeżdżenia samochodami z ręczną skrzynią biegów). Ale "dla złagodzenia sytuacji" naprawili dzieląc koszty 50/50. 2017.05 - 5500km. Sprzęgło spalone drugi raz. Konieczna wymiana sprzęgła, wysprzęglik i koło masowe. Koszt 7500zł. Według Nissana samochód jest OK, sprzęgło to element eksploatacyjny, mama nie umie jeździć. 2018.10 - 21000km. Trzeci raz. Mama wymieniła sprzęgło. 2020.08 - 33000km. Czwarty raz spalone sprzęgło. Ja nawet nie wiem, co mama musiałaby robić, żeby tak palić sprzęgło co 10 tys. km Albo co jest z tym samochodem nie tak, że sprzęgło pada tak często. Czy możliwe jest, żeby tam oś wału korbowego nie pokrywała się z osią przekładni?? Już sam nie wiem jak w ogóle można tak palić sprzęgło przy normalnej jeździe. Czy ma ktoś pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
stukające fotele i nie tylko
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Po około 6 miesiącach od dokonania zakupu samochodu w salonie zaczęły stukać najpierw fotel kierowcy, a następnie fotel pasażera. Stukanie to nasilało się po ostrych zakrętach oraz po wjechaniu na próg zwalniający lub w dołki w jezdni. Problem ten zgłaszałem aż 6 razy w serwisie. Podobno wymieniono stelaż w fotelu kierowcy, natomiast fotel pasażera nie ruszono. Stukanie w dalszym ciągu trwa! Samochód jest na gwarancji. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować naprawienia stukających metalicznie foteli.
5 komentarzy
Nissan Qashqai II Crossover Facelifting