Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai II Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja Nissana Qashqai pod względem stylistycznym nawiązuje do prototypu o nazwie Hi Cross Concept. Qashqai II jest pierwszym modelem japońskiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej Nissan CMF, stworzonej w kooperacji Nissana i Renault. Druga generacja Qashqaia jest od poprzednika większa, ale także trochę niższa i lżejsza (ok. 40 kilogramów). Na rynku japońskim i australijskim Nissan Qashqai drugiej generacji funkcjonuje jako Nissan Dualis. Tak jak model pierwszej generacji, samochód jest niedostępny na rynku amerykańskim, gdzie zamiast niego sprzedawany jest model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Układ jezdny
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai II Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW 2014-2017
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Nissan Qashqai II
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Jeżdżę Qashqai-em od 8-9 miesięcy; latem i zimą. Średnie spalanie wg kompa wynosi 5,2 l, natomiast rzeczywiste wynosi 5,82 l. Codziennie trasa do pracy 15 km i powrót 15 km (średnia prędkość to 20 i 15 km/h). Latem po przyjeździe do pracy komp pokazuje 4,9-5,0 l, zimą do -3*C około 1 litra więcej czyli ok. 6 l. Jak zimniej to ok. 6,5 l. Auto jest bardzo czułe na pedał gazu, więc te zużycia są przy muskaniu pedału. Przy dynamicznej jeździe od razu jest z 1,5 litra więcej. Autostradą na tempomacie 140 km/h ok. 6,7 l, przy 120 - 5,5 l. Na drodze krajowej przy umiarkowanym ruchu 90-100 km/h to 4,5-5,0 l; gdy samochód jest rozgrzany i ruszamy wtedy w drogę to spalanie poniżej 4 l jak najbardziej jest możliwe. Mój najlepszy wynik: trasa ok. 60 km, ok. 7:00, prędkość ok. 80 km/h - 3,3 l !!! Jest zapisane w historii kompa! Na co dzień auto jest bardzo fajne w użytkowaniu, kamerki pomagają. Czasami zdarza się centrum medialne odmawia posłuszeństwa (włącza się po minucie lub kilku minutach). Bagażnik ma możliwość podziału na dwie przestrzenie, które możemy oddzielać od siebie pionową ścianką (pokrywa podłogi). Nagrzewanie środka trwa trochę długo - ok. pół godziny przy jeździe przez miasto. Ogrzewanie przedniej szyby jest genialne - włączam i po minucie wycieraczką machnę i szyba krystalicznie czysta. Kupując wydawało mi się, że powinien palić średnio ok. 1 litra mniej, jednakże akceptuję jak jest. Na razie nic mi się nie przytrafiło abym musiał korzystać z warsztatów samochodowych, więc śmiało polecam ten samochód.
4,4
Nissan Qashqai II
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Żona użytkuje ten samochodzik od pół roku .Spalanie z tego okresu wynosi 5.5 l / 100 km przy czym jest to auto służbowe więc o jeździe ekonomicznej nikt nie myśli . Trasy Ruda Śląska - Kraków , Rzeszów ,Bielsko Biała , wszędzie daleko więc nie ma czasu trzeba zapiie...ć .Tylko co z tego skoro silnik 1,5 dci bardzo mało pali . Mój rekord trasa Ruda Śląska - Katowice i z powrotem oczywiście po miescie w południe czyli przy średnim natężeniu ruchu komputer pokazał 3.8 l / 100 km , To jest mniej więcej tyle co motorower Junak chłopaka mojej córki
4,6
Nissan Qashqai II
Crossover 1.5 dCi 110KM 81kW
Codzienna trasa w jednym kierunku 15km około 75km/h spalanie według komputera pod koniec około 4l/100km. Bardziej się starając można sięgnąć wartości nawet 3,5l/100km. Na autostradzie 140km/h 5 osób pełen bak przy małym wietrze według komputera na odcinku 200km około 6l/100km. Jadąc samemu około 120km/h można zejść poniżej 4,5l/100km. Przy prędkości chwilowej 170km/h komputer pokazywał około 7l/100km. Jak dla mnie niesamowicie oszczędny samochód.

Usterki Nissan Qashqai II

Liczba wpisów: 21
Kilka usterek które dyskfalifikują tak cenioną markę Nissan
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • silnik
  • 67 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
1.Wymiana sprzęgła przy przebiegu ok. 50000 km 2.Szarpiący silnik podczas przyśpieszania 3.Obroty tak wolno schodzą że nie da sie tym szrotem jeździć 4.przydławianie silnika podczas jazdy w korku oraz nieoczekiwane wzrosty obrotów podczas wysprzęglenia 5.w zyciu nie jezdziłem gorszym szrotem a miałem wiele samochodów 6.straciłem zaufanie do marki Nissan ktora ceniłem do zakupu tego badziewia 7.to byl ostatni samochod tej marki jaki kupiłem 8.jak sie nie poprawią to niech pakują manatki i sie biorą z Europejskiego rynku
1 komentarz
Sprzęgło spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • układ napędowy
  • 33 tys. km
spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km 2016.05 samochód kupiony przez moją mamę nowy w salonie Mazur/Wałbrzych 2016.09 - 1500km - sprzęgło spalone pierwszy raz. Ślizga się, zużyte kompletnie. Powiedzieli "mama nie umie prawidłowo sprzęgła używać" (taa, po 40 latach jeżdżenia samochodami z ręczną skrzynią biegów). Ale "dla złagodzenia sytuacji" naprawili dzieląc koszty 50/50. 2017.05 - 5500km. Sprzęgło spalone drugi raz. Konieczna wymiana sprzęgła, wysprzęglik i koło masowe. Koszt 7500zł. Według Nissana samochód jest OK, sprzęgło to element eksploatacyjny, mama nie umie jeździć. 2018.10 - 21000km. Trzeci raz. Mama wymieniła sprzęgło. 2020.08 - 33000km. Czwarty raz spalone sprzęgło. Ja nawet nie wiem, co mama musiałaby robić, żeby tak palić sprzęgło co 10 tys. km Albo co jest z tym samochodem nie tak, że sprzęgło pada tak często. Czy możliwe jest, żeby tam oś wału korbowego nie pokrywała się z osią przekładni?? Już sam nie wiem jak w ogóle można tak palić sprzęgło przy normalnej jeździe. Czy ma ktoś pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
stukające fotele i nie tylko
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Po około 6 miesiącach od dokonania zakupu samochodu w salonie zaczęły stukać najpierw fotel kierowcy, a następnie fotel pasażera. Stukanie to nasilało się po ostrych zakrętach oraz po wjechaniu na próg zwalniający lub w dołki w jezdni. Problem ten zgłaszałem aż 6 razy w serwisie. Podobno wymieniono stelaż w fotelu kierowcy, natomiast fotel pasażera nie ruszono. Stukanie w dalszym ciągu trwa! Samochód jest na gwarancji. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować naprawienia stukających metalicznie foteli.
5 komentarzy
Nissan Qashqai II Crossover