Szukaj

Informacje o Nissan Qashqai II Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, druga generacja Nissana Qashqai pod względem stylistycznym nawiązuje do prototypu o nazwie Hi Cross Concept. Qashqai II jest pierwszym modelem japońskiego producenta, który powstał na nowej płycie podłogowej Nissan CMF, stworzonej w kooperacji Nissana i Renault. Druga generacja Qashqaia jest od poprzednika większa, ale także trochę niższa i lżejsza (ok. 40 kilogramów). Na rynku japońskim i australijskim Nissan Qashqai drugiej generacji funkcjonuje jako Nissan Dualis. Tak jak model pierwszej generacji, samochód jest niedostępny na rynku amerykańskim, gdzie zamiast niego sprzedawany jest model Rogue.
czytaj więcej
Powagosław
Qashqai wyładniał. Wygląda świeżo i dynamicznie, co więcej Nissan nie przedobrzył i nie udziwnił swojego bestsellera, co w tym segmencie zdarza i zdarzało się najlepszym. ~Powagosław
Luzacjusz
Jest jak te wszystkie aforyzmy z książek Paolo Coelho: wpada w oko, choć masz wrażenie, że gdzieś to już widziałeś. I jeszcze jedno: sprzeda się znakomicie, bez względu na grymasy krytyków. Kaszkaj z mleczkiem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Jahu
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Witam. Chciałbym podzielić się swoją opinią. Pomimo że to tylko nissan jak niektórzy twierdzą jest to bardzo fajne i wygodne auto. Jazda nim jest przyjemna i nie męczy. Dość szybkie i zwinne a przy tym ciche i ekonomiczne. Mały promień zawracania. Dobrze się prowadzi nawet przy 170km/h ale wtedy w środku jest dużo głośniej. Do 140km/h jest cicho. Posiadam wersję TEKNA z dość bogatym wyposażeniem, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele, przednie szyby, klima dwustrefowa, pełna elektryka, tempomat, kamery 360, panoramiczny dach, alufelgi 19", przyciemniane szyby, dotykowy ekran i wiele innych rzeczy. W środku jest naprawdę przyjemny i ładny no może poza kierownicą (od 2018 kierownica jest ładniejsza). Nic nie trzeszczy i nie piszczy. Dość dobrze spasowany. Ergonomia jest ok, wszystko pod ręką i w zasięgu. Nagłośnienie dobre. Co do samego auta - Zakupiłem to auto w 2018 jako niecałe 3 letnie z przebiegiem ok. 69 tyś km. Od tamtej pory do dziś przejechałem ponad 40 tyś km. Przez ten czas auto nigdy mnie nie zawiodło i nie wymagało napraw. Wymiałem tylko klocki, tarcze hamulcowe, opony i świece. Olej i filtry wymieniam co 12 tyś km. mimo że producent podaje co 30 tyś km. No i myślę że ważna rzecz to paliwo które ma jednak wpływ na pracę silnika i spalanie bo mieszkam i pracuję w Irlandii. Dodatkowo nie używam systemu start/stop, i nie jeżdżę na krótkich odcinkach (na krótkie odcinki używam auta żony w benzynie). Robię głównie autostrady 85-90% (dojazd do pracy) więc zawieszenie nie jest wytłuczone co może przekłada się na przyjemność z jazdy. Do wad zaliczyłbym tę kierownicę, trochę mały bagażnik no i wejście USB w schowku w podłokietniku. Czasami niepotrzebnie zaświeci się światełko od wykrywania pola martwego. Auto dla pary bez dzieci lub rodziny 2+1. Ogólnie polecam bo to naprawdę fajne auto i dobry stosunek ceny do jakości.
4,6
~Bo
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Fajne, wygodne autko. Jestem do niego pozytywnie nastawiony i zadowolony. Wystarczający do normalnego użytkowania silnik 1,6 dCi. Słabszych silników nie polecam do tego autka - bo nie jeżdżą - nie ma czym przyśpieszyć. Auto mam nowe, więc nic się jeszcze nie zepsuło. Ale,... właśnie ale na tyle sprzedawanych egzemplarzy mogliby do końca spolszczyć menu auta i troszkę bardziej powinno być intuicyjne, jak również sam kokpit - trzeba się do niego przyzwyczajać i uczyć. Mapa - przynajmniej po Polsce, to porażka - jest niedokładna a przez to wkur... a grafika toporna - na każdy telefon można sobie lepsze darmowe ściągnąć więc po co przepłacać? - Ale tego przed zakupem nie wiedziałem. System audio jest naprawdę dobry (mam ten lepszy) i jestem z niego zadowolony, natomiast przy wyższych prędkościach moi rozmówcy telefoniczni mnie nie słyszą i mówią, że słychać tylko szum. Ponadto w czasie deszczu wariuje system sygnalizacji martwego pola - nie wiem, może "widzi" deszcz i mruga bez sensu lampkami. Gdyby nie te mankamenty autko byłoby ideałem.
4,5
~Grzes
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Fajne auto, z dobrym prowadzeniem, w moim przypadku extra wyposażone (wersja premier edition). Bardzo ekonomiczne. Urlopowy wyjazd z 4 rowerami na haku, pełnym bagażnikiem i pełnym boxem na dachu 6,5l z przejechanych 1100km uważam za naprawdę dobry wynik. Minus nieco mały bagażnik, brak wejścia na zapalniczkę (lodówkę) w bagażniku, brak chłodzonego schowka. Niby niuanse ale mój 308 to miał.
Średnie spalanie dla Nissan Qashqai II Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2014-2017
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Samochód jest super. W bajki typu 5,1l/100km nie wierze. No chyba że ktoś pcha samochód na luzie. Realnie spalanie w mieście przy normalnej jeździe jest ok. 8,3l/100km w trasie przy jezdzie 90-100km mozna zejść poniżej 6l, z reguły jadać np. 1500km do Włoch spalanie wychodzi ok. 6,6l/100km. W Polskich warunkach i SZYBKIEJ jeździe po A2 spalanie jest ok. 9,3-9,6l. Jak na nie małe auto to dobry wyniki. Wcześnie miałem BMW X5 i ono czy miasto czy trasa paliło ok.10-11l a tu jest różnica. Samochodzik polecam. Bardzo dobrze wykonany nie psuje się a serwis Nissana super! W ciągu roku zrobiłem 50tys. km.
6,8
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
X tronic - tylko miasto - zimą kiedy skrzynia nie rozgrzana spalanie wysokie 8,5 l. (w skrzyni x tronic jest więcej oleju niż w silniku). Lato - długie spokojne trasy do 130 km/h można osiągnąć poniżej 6,0 l. Silnik dynamiczny i kulturalny. Nie słychać klekotu. Zbiera się już od 1000 obr. Jazda na Driver Sport dodatkowo+1l/100km więcej spalania. Eco -0,5l/100km.
6,6
Nissan Qashqai II
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Średnia od nowości na przestrzeni 70kkm to 6.6. Miasto bez zamulania max 8,2 średnio 7.8 . Najmniejsze spalanie na trasie 70-80 na tempomacie to 4,4. Trasa z Polski w Alpy 1000km z 4 os + bagaże, stałe 120 wyszło 5.9 . Silnik jest bardzo elastyczny, max moment obrotowy osiąga przy 1.700 obrotów przez co nie trzeba go ciągnąć po obrotach jak w benzynach bez turbo.

Usterki Nissan Qashqai II

Liczba wpisów: 21
Kilka usterek które dyskfalifikują tak cenioną markę Nissan
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • silnik
  • 67 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 4
1.Wymiana sprzęgła przy przebiegu ok. 50000 km 2.Szarpiący silnik podczas przyśpieszania 3.Obroty tak wolno schodzą że nie da sie tym szrotem jeździć 4.przydławianie silnika podczas jazdy w korku oraz nieoczekiwane wzrosty obrotów podczas wysprzęglenia 5.w zyciu nie jezdziłem gorszym szrotem a miałem wiele samochodów 6.straciłem zaufanie do marki Nissan ktora ceniłem do zakupu tego badziewia 7.to byl ostatni samochod tej marki jaki kupiłem 8.jak sie nie poprawią to niech pakują manatki i sie biorą z Europejskiego rynku
1 komentarz
Sprzęgło spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.6 DIG-T 163KM 120kW od 2014
  • układ napędowy
  • 33 tys. km
spalone 4 raz w 4 lata / 33tys. km 2016.05 samochód kupiony przez moją mamę nowy w salonie Mazur/Wałbrzych 2016.09 - 1500km - sprzęgło spalone pierwszy raz. Ślizga się, zużyte kompletnie. Powiedzieli "mama nie umie prawidłowo sprzęgła używać" (taa, po 40 latach jeżdżenia samochodami z ręczną skrzynią biegów). Ale "dla złagodzenia sytuacji" naprawili dzieląc koszty 50/50. 2017.05 - 5500km. Sprzęgło spalone drugi raz. Konieczna wymiana sprzęgła, wysprzęglik i koło masowe. Koszt 7500zł. Według Nissana samochód jest OK, sprzęgło to element eksploatacyjny, mama nie umie jeździć. 2018.10 - 21000km. Trzeci raz. Mama wymieniła sprzęgło. 2020.08 - 33000km. Czwarty raz spalone sprzęgło. Ja nawet nie wiem, co mama musiałaby robić, żeby tak palić sprzęgło co 10 tys. km Albo co jest z tym samochodem nie tak, że sprzęgło pada tak często. Czy możliwe jest, żeby tam oś wału korbowego nie pokrywała się z osią przekładni?? Już sam nie wiem jak w ogóle można tak palić sprzęgło przy normalnej jeździe. Czy ma ktoś pomysł? Będę wdzięczny za sugestie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
stukające fotele i nie tylko
  • Nissan Qashqai II Crossover 1.2 DIG-T 115KM 85kW 2014-2017
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 4
Po około 6 miesiącach od dokonania zakupu samochodu w salonie zaczęły stukać najpierw fotel kierowcy, a następnie fotel pasażera. Stukanie to nasilało się po ostrych zakrętach oraz po wjechaniu na próg zwalniający lub w dołki w jezdni. Problem ten zgłaszałem aż 6 razy w serwisie. Podobno wymieniono stelaż w fotelu kierowcy, natomiast fotel pasażera nie ruszono. Stukanie w dalszym ciągu trwa! Samochód jest na gwarancji. Do chwili obecnej nie mogę wyegzekwować naprawienia stukających metalicznie foteli.
5 komentarzy
Nissan Qashqai II Crossover