Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 3 E36 Coupe

Robert92k, 6 lat temu
Silnik 320 i 150KM 110kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 216 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
BMW Seria 3 E36 Coupe 320 i 150KM 110kW 1992-1999 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Aksamitny dźwięk silnika 6 cylindrowego, tak charakterystyczny dla marki BMW. Gdybym miał kupić je drugi raz, wybrałbym nieco mocniejszy wariant z silnikiem 2.5L M52B25 (323i).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja (przeważnie nadkola, progi, wlew paliwa, wyrwane mocowania tylnego dyferencjału)
Przeniesienie napędu : Często zużywające się łączniki elastyczne wału, krzyżak wału, przed zakupem warto "postrzelać" sprzęgłem na postoju, w celu sprawdzenia ewentualnych luzów
Silnik : Wszelkie czujniki, sondy lambda, położenia wałka rozrządu, wału - koniecznie sprawdź przed zakupem najlepiej komputerem diagnostycznym (np. INPA)
4,0
Całokształt
Jest to poprawnie wykonane auto, rozkład masy 50:50 co przekłada się na wyśmienite prowadzenie, zwłaszcza w zakrętach. Niestety nie jest pozbawione wad które są przypisane już do tej marki oraz do tego konkretnego modelu, lecz użytkowane z głową nie katowane bączkami, donutami, dryftami, burnoutami itd itp posłuży bardzo długo i bezawaryjnie, pod warunkiem że będziemy dbać na bierząco, i jak tylko coś się odezwie to odrazu to naprawimy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Majstersztyk. Kwintesencja całego auta. Dźwięk 6 cylindrów w rzędzie powala nawet V6'stki. Dosyć dobry dół, jak na pojemność zaledwie 2.0L. W moim poprzednim aucie E39 w automacie ten silnik to był dramat.
4,0
Skrzynia biegów
**** nie urywa, ale jeszcze nie zdarzyło mi się omyłkowo wrzucić inny bieg, niż chciałem;)
5,0
Układ jezdny
Perfekcyjny. Trzyma się w zakrętach jak przyklejony, i to na seryjnych kołach 16 cali.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest naprawdę dobrze, mogło by być lepiej z lusterkami zewnętrznymi.
4,0
Ergonomia
Tutaj tylko dobrze, jakość niektórych plastików mogła by być lepsza. Jednak nic nie pobije czarnych niewytartych skór i oryginalnego zapachu wnętrza który uzależnia, i chce się w aucie siedzieć jak najdłużej. Prosta deska rozdzielcza, łatwo odnaleźć poszczególne funkcje.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja chłodzi i jest szczelna, mimo że auto ma 21 lat. Minusem są zacinające się elektrozawory nagrzewnicy, które powodują skoki temperatury ogrzewania. Na szczęście łatwe w naprawie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca wystarczająco dla komfortowej podróży dla 4 osób.
5,0
Wyciszenie
Genialnie wyciszone w środku, jak na tą klasę auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali dużo. Dużo dla kogoś kto jeździł autami z koncernu VW TDi. Silnik M52B20. Gazu nie mam i mieć nie będę z uwagi na niskie przebiegi jakie robię nie kalkuluje mi się zakładać instalacji LPG. Poza tym szkoda mi jest auta, a kupiłem naprawdę w świetnym stanie co jest bardzo ciężkim wyzwaniem. Przed kupnem, czytałem tutaj raporty spalania i to jest wielka jedna bzdura, owszem można zejść poniżej 8 litrów ale jeśli się jedzie 70km/h bez wyprzedzania i obchodzeniem się z pedałem gazu jak z jajkiem, wówczas takie spalanie jak najbardziej możemy uzyskać. Ale nie kupiłem tego auta żeby robić 30tys. rocznie;) dlatego też spalanie jest dla mnie do zaakceptowania. Co do samego auta, mimo sędziwego już wieku (mój egzemplarz 1996r.) - majstersztyk. Prowadzenie jest super, wyciszenie również jestem pod wielkim wrażeniem, a ceny części relatywnie tanie. Dla przykładu komplet sprzęgła firmy Sachs to koszt 600zł (tarcza, docisk, łożysko) tuleje wahacza od 40zł lepsze około 70zł. Czy to dużo? Do poprzedniego auta Audi 80 ceny były takie same lub nawet wyższe. Ja zawsze używam części z wyższej półki, co jest gwarancją niezawodności. Jedyną rażącą wadą tego auta to wszechobecna rdza, chociaż u mnie nie jest najgorzej. Gdybym miał kupić drugi raz, napewno wybrałbym wyższy wariant silnikowy 323i czyli 2,5L aczkolwiek 2.0 które posiadam też fajnie się odpycha i do codziennej jazdy jest jak uszyty garnitur na miarę:).
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały. Za cenę ok. 10tys. zł mamy auto niemalże w idealnym stanie, oczywiście idealnym-idealnym bo E36 jest autem o które trzeba odpowiednio dbać i pielęgnować aby służyło długo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak narazie nic. Oby tak zostało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszelkie czujniki, u mnie padł na dzień dobry położenia wałka - koszt 500 zł tylko oryginał Siemens VDO.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 320 i 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 3 E36 Coupe