Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 320 i 150KM 110kW 1992-1999

Lata produkcji: 1992 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1991 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~miky
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Fajne stylistycznie autko , na swoje lata auto jest komfortowe i dynamiczne choć spalanie małe niejest ale jest to rekompensowne wspaniałym układem jezdnym który jest wzorowy. W zimie polecam zakupić sobie dobre opony żeby niemieć problemów choć jak ktoś jeżdzi powoli i nie szaleje nie powinien obawiać się zimy. 113KM to może nie jest bardzo dużo choć do tego auto w zupełności wystarcza. Dodam że BMW do dzisiaj jest obiektem zazdrości wielu użytkowników innych marek typu audi i mercedes i stąd biorą się wymyślane przez nich historie negatywne na temat tej marki ale to świadczy tylko jak mało rozwinięci intelektualnie i umysłowo posiadacze audi i mercedesa, Pozdrawiam i dla tych którzy planują zakup tego BMW prosze o zwiększoną uwage podczas zakupu bo wpakowć się w szrota to nie problem. Jedno z moich ulubionych samochodów , niezawodny w każdej sytuacji , świetny silnik który lubi wysokie obroty i szybką jazde oczywiście w granicach rozsądku:) , auto nadal prezentuje się jak rasowe niemieckie coupe które podoba się każdemu po dzień dzisiejszy , oko ciesza modele bez zadnych durnowatych przeróbek itd. liczy się 100% oryginał , ewentualnie m-pakiet i auto wygląda olśniewająco a podczas jazdy nie trzeba radia , wystarczy cudowny dżwięk silnika:) Dobre i zadbane modele trzymają cene zwłaszcza 328i ,325i oraz 318is niemniej jednak esli chcemy miec np. 320i w super stanie musimy mieć w kieszeni .ok 12-13 tys zł pozatym e36 jest to auto na którym się nie oszczędza bo może nas to sporo kosztować w przyszłości. jestem zadowolony ze swojego e36 i napewno go nie sprzedam , ewentualnie za jakiś czas mam w planach kupić e30 z mocnym silnikiem i je całkowicie odnowić i odpicować.Samochód w całości oceniam jak najbardziej na wielki plus. Być może nie jestem obiektywny gdyż jestem wielkim fanem tej marki ale mając już kilka egzemplarzy BMW na żaden nie mogłem narzekać. Trzeba pamiętać jedynie żeby dokonać dobrego zakupu (nie najtańszego samochodu, a dopłacić troszkę więcej do średniej krajowej jak trzeba i kupić naprawdę zadbany egzemplarz, który później będzie cieszył się bez awaryjnością). Blacha w tych samochodach jak na mój gust jest bardzo dobra (ocynkowana) mój samochód ma już prawie 16 i jedynym małym ogniskiem rdzy jest maska gdzie wcześniej był odprysk od kamienia (oczywiście po zimie idzie do malowania). Tak więc zadbaj o swój samochód, to później on zadba o Ciebie ;) Jak na wiek to auto jest świetne , brak oznak korozji ale dla pewności zleciłem konserwacje podwozia w profesjonalnej firmie zajmujacej się takimi sprawami , zapłaciłem 800 zł ale podobno na 8 lat mam spokój , ogólnie auto sprawuje się dobrze choć mógłby palić mniej jednak frajda z jazdy gwarantowana :) zresztą raz się żyje :D i szkoda marnować się w powolnym dieslu czy silniku z kosiarki na lpg :D , wsumie za mo model dałem 15 tys zł i mam już jakiś czas i jest rewelacja , tylko płyn do spryskiwaczy lałem a reszta była ok. Polecam bo to auto już powoli staję się coraz żadsze na drogach i nabierze na wartości.
4,3
~Guter
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
według mnie auto zasługuje na pochwałe , zawieszenie dobre na polskie drogi , silnik pracuje równo i jest dynamiczny , przyspieszenie jak dla mnie bardzo dobre , w środku mam skóre i jest super , elektryczne szyby,lusterka , szyberdach. Ogólnie przyjemny dla oka samochód który daje dużo frajdy ale trzeba o niego dbać , pilnować oleju w silniku i filtrów. śmieszą mnie niektóre komentarze odnosnie e36 i widać że niektórzy nawet nie siedzieli w bmw ale bzdury piszą , tak jak z ta suprą czy subaru że gosć niemiał kasy i kupił m3..Dobra bajka . Zadbane e36 m3 w niemczech kosztuja ok.8-12 tys euro a w polsce cena wacha się od 30 tys zł w góre.Jak ktos sie zastanawia nad tym autem lub boi się znaczka bmw że koszty utrzymania go zabiją to odrazu mówie że niema czego się bać , historie o wysokiej awaryjności to zmyslone bajki przez zwykłych zazdrośników w starych golfach tdi i civicach na lpg. Szczerze polecam E36
4,4
~maatohewetbi
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Ideałów nie ma, ale jak kupcy przyjeżdżali z miernikiem to się okazało, że był bity wszędzie, chyba miał też dachowanie a samochód...prowadził się idealnie, nie ściągał! Poza tym to było moje drugie BMW i o tej marce złego słowa nie powiem: silniki nie do zajeżdżenia a prowadzenie i układ kierowniczy:bajka!!! Typowy samochód dla faceta: bez zbędnych bajerów, wspomaganie dość oporne, ale dla mnie idealne.Do tego 6 cylindrowy rzędowy (!) silnik... Chętnie odpowiem na każde pytanie na maila: trance_maniak@tlen.pl
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe 320 i 150KM 110kW 1992-1999
9,8
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Auto pali dużo. Dużo dla kogoś kto jeździł autami z koncernu VW TDi. Silnik M52B20. Gazu nie mam i mieć nie będę z uwagi na niskie przebiegi jakie robię nie kalkuluje mi się zakładać instalacji LPG. Poza tym szkoda mi jest auta, a kupiłem naprawdę w świetnym stanie co jest bardzo ciężkim wyzwaniem. Przed kupnem, czytałem tutaj raporty spalania i to jest wielka jedna bzdura, owszem można zejść poniżej 8 litrów ale jeśli się jedzie 70km/h bez wyprzedzania i obchodzeniem się z pedałem gazu jak z jajkiem, wówczas takie spalanie jak najbardziej możemy uzyskać. Ale nie kupiłem tego auta żeby robić 30tys. rocznie;) dlatego też spalanie jest dla mnie do zaakceptowania. Co do samego auta, mimo sędziwego już wieku (mój egzemplarz 1996r.) - majstersztyk. Prowadzenie jest super, wyciszenie również jestem pod wielkim wrażeniem, a ceny części relatywnie tanie. Dla przykładu komplet sprzęgła firmy Sachs to koszt 600zł (tarcza, docisk, łożysko) tuleje wahacza od 40zł lepsze około 70zł. Czy to dużo? Do poprzedniego auta Audi 80 ceny były takie same lub nawet wyższe. Ja zawsze używam części z wyższej półki, co jest gwarancją niezawodności. Jedyną rażącą wadą tego auta to wszechobecna rdza, chociaż u mnie nie jest najgorzej. Gdybym miał kupić drugi raz, napewno wybrałbym wyższy wariant silnikowy 323i czyli 2,5L aczkolwiek 2.0 które posiadam też fajnie się odpycha i do codziennej jazdy jest jak uszyty garnitur na miarę:).
9,8
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Posiadam e36 coupe 150km na vanosie +lpg stag 300ISA2 REDUKTOR ACR01 LISTWA WTRYSKOWA HANA2000,SPALANIE NIE PRZEKRACZAJĄC 2,5TYŚ OBROTÓW OK 90KM/H -WACHA SIE OD 9,8 DO 10,4 LITRÓW GAZU DO TEGO CZA DOLICZYC BENZYNE NA ODPALENIE ZIMĄ PRZEŁANCZA MI SIE MAX2KM ZALEŻY OD MROZU A LATEM DO MAX 500METRÓW USTAWIONA NA 30STOPNI, ZROBIŁEM JUZ 22000TYSIE NA LPG I JAK NARAZIE BEZ SZWANKU JESTEM BARDZO ZADOWOLONY,WAŻNE JEST TEŻ TO KTO ZAKŁADA TAKA INSTALACJE I KONIECZNIE WYMIANA FILTRÓW CO 10000TYSIÓW WAŻNA SPRAWA DLA WTRYSKÓW
7,7
BMW Seria 3 E36
Coupe 320 i 150KM 110kW
Jak patrzę na średnią spalania dla tego modelu to zastanawiam się jak bardzo zarżnięte silniki mają w tych autach i ciężką nogę. Spalanie w granicach 10 litrów to chyba jazda w mieście i to w zimie. Ja zwykle jeżdżę 30% trasa i 15% miasto a reszta to odcinki 13 km do pracy z czego start oczywiście na zimnym silniku (który do zagrzania w zimie potrzebuje nawet 8 kilometrów). W zabudowanym z reguły zwalniam do 60 a trasa w granicach 100 km/h. Podstawą jest opanowanie obsługi pedału gazu w samochodzie, przyśpieszając wciskamy 3/4 pedału do 3 200 obrotów i następny bieg. Taka technika jazdy zapewnia dobrą dynamikę oraz ogranicza zużycie paliwa. Może nie zasuwam 150 w niezabudowanym jak inni w tym aucie, ale też na pewno nie jeżdżę wolno. Jeśli ktoś nie wierzy że taki wynik można osiągnąć to zapraszam zobaczyć moje statystyki i dziennik kosztów bo wpisane mam wszystkie moje tankowania dla tego samochodu.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe