Szukaj

Lista ocen BMW Seria 5 E39 (315) - Wentylacja i ogrzewanie

Na liście zabraknie 410 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Erestes
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Klimatronic dwustrefowy spisuje się znakomicie. Do tego mamy możliwość zmiany nawiewu z zimnego na cieply i na odwrót ze środkowych nawiewów, bez względu na to jaką temperaturę ustawimy. Chcemy mieć np w aucie ciepło, ale chemy jednocześnie chłodniejszy nawiew na dłonie czy twarz - nie ma z tym problemu. Auto posiada także akumulator cieplny co pozwala na ogrzewanie kabiny nawet po wyłączeniu silnika, a w przypadku rozgrzewania się auta silnik...
4,0
~Drzeq
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 523i 170KM 125kW
Klimatyzacja latem chłodzi wyśmienicie, także w chłodniejsze dni ogrzewanie nie zawodzi. Nie miałem okazji jeździć jeszcze zimą, ale przy "porannojesiennych" temperaturach rzędu 5 stopni, ciepłym powietrzem zaczyna wiać po niecałej minucie. To świetny wynik. Tylko czwórka, ponieważ nawiewy na szyby boczne są niezbyt skuteczne. Pod tym względem w Maździe było lepiej. Plus za funkcję odparowania przedniej szyby - jednym przyciskiem włącza się...
5,0
~Dominik P.
BMW Seria 5 E39
Sedan 3.0 530d 193KM 142kW
Diesel dosyć długo się nagrzewa. Należy regularnie kontrolować poziom płynu chłodniczego, bowiem usterki układu chłodzenia w bmw to standard. Najczęściej pękają wężyki przy elektrozaworach ogrzewania i to tamtędy ucieka płyn. Klimatyzacja jest bardzo wydajna, nawet na postoju - pod warunkiem że sprawny jest wentylator klimatyzacji zamontowany za zderzakiem (tzw. air pusher). Jego awaria objawia się brakiem chłodzenia na wolnych obrotach, a...
5,0
~roger4
BMW Seria 5 E39
Touring 520 i 150KM 110kW
całkiem dobrze sobie radzi, fajna funkcja przy klmatroniku prawy górny przycisk powoduje bardzo szybkie osuszanie przedniej szyby i włączenie grzania lusterek. Nie trzeba klikać na panelu aby zwiększyć intensywność nadmuchu i po wyłączeniu wraca do zaprogramowanego wcześniej. Plus za dwustrefową klime, Plus za możliwość regulacji temp. nawiewu z tyłu. Plus za osobną regulacje temp. nawiewu z górnych kratek. To jest przydatne jak ktoś...
5,0
~Gregor
BMW Seria 5 E39
Touring 530 d 24V 193KM 142kW
Rewelacja! Klimatyzacja bardzo wydajna. Ale najbardziej jestem zadowolony z Webasto. Posiadam pełną wersję Thermo Top Z/C z dogrzewaniem silnika i wnętrza. Dogrzewacz silnika włącza się automatycznie podczas gdy temperatura na zewnątrz spadnie do około +5 stopni. A ogrzewanie wnętrza? Cóż, jak kończę nocną zmianę o 6 rano, a jest zima, to ustawiam ogrzewanie na jakieś 15 min. i wchodzę do ciepłego auta z odmrożonymi szybami. Odpalam auto i po...
4,0
~WiernyFA
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Klima chodzi bardzo dobrze. Latem nagrzane auto w słońcu schłodzić można w mniej niż 5 min do 21'c. Zimą przy temp 0'c ogrzewania nie uruchamiam przez 4km co pozwala mi osiągnąć temp 70'c. Po ok 6km mam 90'c. Dla porównania jeśli włączamy ogrzewanie od startu silnika to dopiero po 10km temp pokazuje 90'c. Parowanie szyb to kłopot przy komplecie pasażerów. W 2 osoby nie ma problemu. By temu zaradzić trzeba uruchomić...
5,0
~bydgoszczanin
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.2 520i 170KM 125kW
Klimatronik z podziałem na dwie strefy jest naprawdę rewelacyjny. Warunek jeden - dbanie o filtr węglowy, uzupełnianie czynnika jeśli jest taka potrzeba (w trybie auto nawet przy największych upałach po schłodzeniu wnętrza klima powinna działać na pozycji 2 do 4 a nie więcej - inaczej coś jest nie tak) oraz minimum raz do roku odgrzybianie. Parowanie szyb nie występuje. W zimę również nie ma się do czego przyczepić. Po 2-3 minutach od ruszenia...
4,0
~Bartosz
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.0 520i 150KM 110kW
Tu mam maly problem z klimatyzacja. W zasadzie w calym aucie tylko ona mnie wkurza. Bede juz drugi raz wymienial wentylator. Ale oprocz tego wszystko cacy. Szybko sie nagrzewa, a przy grzanych fotelach jak u mnie, nawet w -20'C nie czuc mrozu. Tylko te niemile zaskoczenie po wyjsciu z auta ;) przy sprawnej klimie w lato rowniez szybko schladza auto. Jedynym problemem jest ten wentylator... no ale przy 18letnim aucie nie mozna miec wszystkiego :-)
5,0
~marcar
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525i 192KM 141kW
E39 zalicza się do tych nielicznych samochodów w których klima jeśli, jest 100 % sprawna i po serwisie, w dolnym zakresie ustawień mrozi. W lato po schłodzeniu wnętrza jeżdżę na tem. 23-24. W zimę ogrzewanie też daje rade, nawet często jeżdżę z uchylonym szyberdachem. Przydatna funkcja w środkowej kratce nawiewu regulacja ciepło-zimno, np; można ustawić ciepło na wszystkie a na środku wieje chłodne powietrze.
Dziennik kosztów dla BMW Seria 5 E39
Średni koszt przejechania 100 km
56,00 zł
8,3
l/100km
12,2
l/100km
14,0
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~prw
BMW Seria 5 E39
Touring 523 i 170KM 125kW
nie wiem czy to problem tzw. \"jeża\" u mnie ale ogrzewanie działa w sposób taki że np. po ustawieniu 25 stopni, przez długi czas jest OK, a za chwilę jak zacznie dawać czadu gorąc to wytrzymać nie idzie, po zmniejszeniu temperatury na około 20 stopni jest przez dłuższy czas dalej leci ukrop i jedynym wyjściem jest wyłączenie ogrzewania i załączenie od nowa znów na wyższą temperaturę bo pozostając na niższej leci zimne powietrze.
BMW Seria 5 E39