Szukaj

Ocena kierowcy - BMW Seria 5 E60 Sedan

mysza1231, 2 lata temu
Silnik 2.2 520i 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 214 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
BMW Seria 5 E60 Sedan 2.2 520i 170KM 125kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mimo iż auto jest duże, radzi sobie poprawnie.
Karoseria : REWELACJA
Zawieszenie : Moim zdaniem trwałe i komfortowe ( mimo iż jest twarde ). Koszty wymiany niskie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Szkoda słów.
4,0
Całokształt
Pisząc opinię na temat tego auta, będę starał się być obiektywny. Z ręką na sercu mogę polecić BMW. Nie jest ono pozbawione wad, ale o tym niżej. Koniec, końców jest to wygodna limuzyna, która daje dużo frajdy z codziennego użytkowania.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest elastyczny, praktycznie bezobsługowy. Rzędowa szóstka daje sobie radę z tzw. "budą" poprawnie. Jeżeli jesteś pasjonatem bardzo agresywnej jazdy, lepiej zacznij rozglądać się za większym silnikiem. Jeżeli jednak, zależy Ci na w miarę dynamicznej limuzynie, to jest to idealny strzał. Dbaj o świece, olej itd., a BMW odwdzięczy Ci się bezawaryjnością. Są dwie rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę: zawór regulacyjny "Disa" znajdujący się przy kolektorze ( w skrajnych przypadkach urwana łopatka w silniku zrobi większą rzeź niż niegdyś Krzyżacy ), wężyk oleju ( zakuty z dwóch stron, lubi puszczać olej ).
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja. Sześciobiegowa skrzynia idealnie dopasowana do tego auta. Bardzo elastyczna. Na trasie szósty bieg redukuje spalanie tak dobrze, że projektanci rakiet kosmicznych chcieli zastosować ją podczas misji na Marsa ( choć to akurat jest niepotwierdzona informacja :) ). Zakończę tak jak zacząłem, REWELACJA.
4,0
Układ jezdny
Tutaj naprawdę nie ma się czego czepiać. Auto nie jest małe, jednak promień skrętu jest poprawny. Zawieszenie trwałe, daje radę na naszych drogach. Podsumowując w prostych słowach, skręca jak należy, trzyma się drogi rewelacyjnie i nie jest super słabe.
5,0
Karoseria
Wygląd auta ponadczasowy. Gdyby kosmici przylecieli na zimie, to tylko po to żeby zobaczyć BMW e60. Znam osoby, którym średnio podoba się pomarańczowa podświetlona brewka, widoczna z boku auta, znajdująca się w przedniej lampie. Jednak moim zdaniem, jest to przysłowiowa wisienka na torcie. Karoseria jest dobrze zabezpieczona, raczej nie rdzewieje. Przy kupie warto poszukać egzemplarza ze zderzakami od M'ki. Auto wtedy wygląda jeszcze lepiej. Minusem takiego rozwiązania jest obniżenie bryły auta ( trzeba zwracać uwagę przy parkowaniu na krawężniki ).
Komfort
5,0
Widoczność
Słyszałem, że ludzie narzekają na widoczność z tyłu auta. Moim zdaniem takie osoby powinny udać się na badanie wzroku. Podsumowując. Duża limuzyna, duże szyby, dobra widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystko poprawnie. Wygodne siedzenia, wszystko pod ręką. Dla osób nieprzyzwyczajonych do takiego rozwiązania, denerwujące może być włączanie i wyłączanie kierunkowskazu. Ja np. do tej pory nie mogę się do tego przyzwyczaić i chyba nigdy już tego nie zrobię. Wygodne sterowanie komputerem podczas jazdy ( bardzo intuicyjne, nie rozprasza ).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czy naprawdę w aucie klasy premium nie dało się zrobić sterowania ogrzewaniem z pozycji komputera, lub osobnego wyświetlacza tak jak to miało miejsce np. w starszej E46. Projektanci BMW wymyślili, że lepsze będą szpecące wszystko pokrętła rodem ze starej Fiesty. Niezbyt rozumiem to rozwiązanie. Poza tym nie ma się czego czepić. Działa jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszystko w jak najlepszym porządku. Kierowca jedzie wygodnie. Pasażer siedząc zarówno z przodu jak i z tyłu nie ma na co narzekać. Z tyłu dodatkowo rozkładany podłokietnik dodatkowo zwiększa komfort jazdy.
5,0
Wyciszenie
W BWM wyciszenie w kabinie to zawsze był mocny punkt. Na światłach zarówno kierowca, jak i pasażer nie są w stanie wyczuć pracy silnika. Podczas szybkiej jazdy po autostradzie również jest baaardzo poprawnie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na BMW klasy premium nie jest aż tak źle. Są części nie odbiegające ceną od konkurencji jak np. zawieszenie. Koszty wahaczy, amortyzatorów itd. nie są wyższe niż np. w Fordzie Mondeo. Jednak niektóre elementy potrafią mocno wbić w fotel. Wcześniej przywołana przeze mnie do tablicy "Disa", która w używanych autach psuje się na potęgę. Koszt wymiany dobrego zamiennika wraz z adaptacją: ok. 900 zł. Innym elementem przy aucie z drugiej ręki może być sprzęgło z kołem dwumasowym. Tak, tak, dwumasa w benzynie. Koszt z wymianą to ok. 3,200. Jednak jeżeli kupimy egzemplarz od osoby, która dba o swoje auto, a nie napalamy się na cenę niższą o 5 tys. zł. to myślę, że nie obciąży ono naszego budżetu domowego.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej rubryce daje mocne 4. Myślę, że nie ma auta idealnego, jednak gdyby było pozbawione niektórych drobnych mankamentów, mogło by się nim stać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak już wcześniej mówiłem, silnik praktycznie bezobsługowy. Jeżeli kupimy model zadbany, to nie licząc wymiany części eksploatacyjnych, nie będziemy na nic narzekać. Może małym minusem mogą być, czasem psujące się przyciski od otwierania i zamykania szyb.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak już wspominałem "Disa" i sprzęgło z dwumasem. Jeżeli o to zadbamy to poważne usterki mamy raczej z głowy. Jedynym i największym mankamentem tego auta, przez który wystawiłem taką ocenę są hamulce, a mianowicie tarcze. Nie wiem dlaczego i chyba nie ma takiej osoby na świecie, najzwyczajniej lubią się giąć. Czasem trzeba się obchodzić jak z jajkiem. Przy wymianie dobrze jest kupić produkty z najwyższej półki co niestety wiąże się z ceną. Nie warto robić na zamiennikach. W takiej sytuacji nasze zdziwienie po nawrocie tej usterki, zaledwie 500 km dalej, może być bezcenne. Najczęściej wygina się prawy tył. Można wymieniać całe zawieszenie, łącznie z piastą, jednak nie da się od tego uciec. Koszt tarcz, klocków, czujników wraz z robocizną to ok. przód: 900 zł, tył ( nie licząc ręcznego, który również nie jest tani) ok. 700 zł. Powtórzę jeszcze raz, nie warto oszczędzać, bo będzie to oszczędność mocno średnia. Jest to po prostu wada fabryczna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 520i 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
BMW Seria 5 E60 Sedan