Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Ducato III Furgon krótki

donemail, 14 lat temu
Silnik 2.3 Multijet 120KM 88kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 69 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Ducato III Furgon krótki 2.3 Multijet 120KM 88kW 2007-2014 - Oceń swoje auto
4,08
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo elastyczny, posiada duży zapas mocy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Boczne drzwi ciężko się przesuwa i zamyka
4,0
Całokształt
Głównym kryterium wyboru tego samochodu była cena oraz rozmiar przestrzeni ładunkowej. Wymiary znajdziecie w katalogach, ale są imponujące w każdej wersji długości Ducato. Oraz wielkość drzwi bocznych, dobry operator wózka wstawia bez problemów przez nie paletę wioząc ją w poprzek. Na 2,95 m długości paki (na wysokości 1m od podłogi tyle jest, wersja L2H2) ustawiam 4 epal. Zobaczymy co będzie dalej
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny w całym zakresie prędkości, wyprzedzanie na 5 lub nawet 6 (na pusto) biegu nie stanowi problemu. W mieście na światłach nigdy nie jestem ostatni nie przekraczając 2000 obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, 6 biegów. Na niemieckiej autostradzie bardzo często szukam 7-mego biegu - 95km/h przy 2000 obr./m na 6-ce to trochę mało, a czuć, że silnik jeszcze może.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się na drodze niezależnie od stopnia załadowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, ale .... za przednim słupkiem potrafi ukryć się osobówka, nie wspominając o pieszym. Kilka razy widziałem zdenerwowany wzrok pieszego na przejściu, który pojawił mi się nagle przed maską. Bardzo dobre lusterka, jedynie można by zwiększyć zakres regulacji prawego panoramicznego
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Rewelacyjny fotel kierowcy, chwili wymaga "wykołysanie" go na właściwą wysokość ale efekt wart zachodu. Przejechanie 500 km non stop nie stanowi większego problemu, zwłaszcza po dopasowaniu oparcia do kręgosłupa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje a latem chłodzi (klima manualna), ale wymaga manewrowania kierunkiem nawiewu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brak zastrzeżeń. Trzy osoby w kabinie się zmieszczą, dwie podróżują bez klaustrofobii. Na ławce pasażera można nawet się zdrzemnąć.
4,0
Wyciszenie
Lubię gdy słychać silnik a nie jest to klekot traktora. Głośno się robi powyżej 110 km/h, narasta szum powietrza, ale "ściana" o wymiarach 2,55m na 2,05m (bez lusterek) i niewielkim kącie nachylenia ma co przepychać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do miasta idealne auto. Startując z 1,3t na pace i rozładowując się w 20 punktach na terenie całego miasta mam średnią od 8 do 10 l (zależy od ilości czerwonych świateł oraz pieszych). Na trasie jadąc z TIR-ami wystarczy 7,5 l. jadąc do 110km/h na autostradzie trzeba liczyć 8 do 9,5 l. Spalanie bardziej zależy od siły i kierunku wiatru niż od masy ładunku. Przegląd w ASO 300 pln, filtry i olej 600 pln, "strach się bać" wymiany klocków.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyznam się, że się mile zawiodłem, ale przejechałem zaledwie 69 000 km.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejeżdżając 69 000 km wymieniłem 3 żarówki z przodu, 1 z tyłu i obrywa mi się środkowy schowek, reklamują że jest przeznaczony na laptopa. Ja go tam nie wożę, a mimo to się oberwał. Zamek w tylnych drzwiach się zaciął, używam pilota, ale nie wytrzymał zimy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po ok 50 tys. km zepsuł się mechanizm regulacji poziomu reflektorów w obu na raz - konieczna była wymiana całych lamp. Poważna awaria, ponieważ popsuło się w chwili wyjazdu w nocy w trasę Poznań - Warszawa - Poznań, no i "guzik" widziałem po drodze

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 Multijet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Ducato III Furgon krótki