Szukaj

Lista ocen Fiat Tipo II (138) - Silnik

Na liście zabraknie 41 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~taki jeden
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Silnik jak na 95 kM jest dość ospały. Trzeba go kręcić żeby sprawnie ciągnął. Przy normalnej eksploatacji (tak to 3500 obrotów) stare silniki 1,4 np z grupy VW (75-86kM) są porównywalnie chętne do pracy, a może nawet bardziej. Przy niskich obrotach i szybkim puszczeniu sprzęgła potrafi dostać czkawki - przypuszczam, że przebieg krzywej momentu obrotowego startuje z bardzo niskiego poziomu.
5,0
~Patryk
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Moc nie jest duża, natomiast przyspieszenie zadowalające jak na poruszanie się polskich drogach. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Zauważalna jest zdecydowanie przerwa w przyroście mocy przy ok 2,5 tyś obrotów. Dzieje się tak przy średnim wciśnięciu pedału gazu. Przez większość czasu jest to niezauważalne. Spalanie średnie 10l gazu na 100km uznaję za przyzwoite.
5,0
~Właściciel Tipo
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Sprawdzona i przez swą prostotę niezawodna jednostka. Suchy niesprawiajacy żadnych problemów. Nie do ścigania się ale 95 koni do normalnej jazdy w zupełności wystarczą czy to w mieście i na autostradzie. Całość wynagradza brak problemów z turbinami dwumasami bo tu po prostu tego wszystkiego niema. Mam 70000km od wymiany do wymiany niebierze oleju (wymieniam co 15tys km)
3,0
~Grzegorz
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Słaby i zmulony zwłaszcza jak jedziemy z pełnym stanem i włączymy klimatyzacje. Silnik od samego początku bierze olej po moich konsultacjach w fiacie usłyszałem że tak ma być i przy kolejnej wymianie oleju wszystko się ustabilizuje. Po kolejnej już 2 wymianie nic się nie zmieniło i już niema tematu koniec gwarancji a w bagażniku butelka z olejem i mała dolewka co tankowanie :)
5,0
~Bartosz
Fiat Tipo II
Sedan 1.6 MultiJet 120KM 88kW
Wystarczający do podróżowania w mieście, trasie ekspresowej i autostradzie. Radzi sobie także z wyprzedzaniem na drogach krajowych ale z pewnością nie służy do jazdy sportowej. Spalanie potrafi mile zaskakiwać. W szczególności na drogach krajowych gdzie spokojnie jadąc pali ok 4,0-4,5 l/100 km. Na autostradzie spalanie sięga ok 7-8 l/100 km
4,0
~Xenomorph
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Wiedziałem, co kupuję - demon szybkości to nie jest, ale wespół z sześciobiegową skrzynią biegów - daje radę. Niestety - przy pełnej obsadzie - tj. 2 dorosłych + dwójka dzieci + włączona klima + bagażnik mułowaty - trzeba wysoko kręcić. Nie uważam że głośny. Acha, troszkę mi wziął oleju (dolewałem setkę), teraz - po dotarciu nie zauważyłem żadnych ubytków.
5,0
~Kammmor
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Prosty i nieskomplikowany silnik, moc wystarczająca do tego samochodu, ale szału nie ma. Dopiero powyżej 3-4 tys. obrotów zaczyna wyrywać do przodu i wydaje przy tym bardzo przyjemny dźwięk. Silnik całkowicie wystarczający dla spokojnego kierowcy. Jeśli komuś zależy na mocniejszych wrażeniach, a nie boi się turbiny i dwumasy to lepiej brać T-jeta 120KM.
1,0
~grze
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
silnik - dno - nie rozpędza się, nie ma ciągu, wciskasz samochód stoi, więc dalej wciskasz w deche, on dalej nie raaguje, powolutku nabiera prędkość i wymaga redukcji na niższy bieg by ją nabrać. Na jazdę próbną proponuję zabrać 3 osoby. Okazać się może się, że samochód nie ma siły by sprawnie pokonać wzniesienie, albo wyprzedzić inny.
4,0
~Adam
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Pali znośnie pod warunkiem, że się go pozna, czyli zmiana biegu min 3000 obrotów, zdziwił mnie bardzo pozytywną praca na autostradzie i jest wtedy cichy. Totalnie inna bajka niż stare VAG typu 1.6 mpi. Brakuje momentu, ale do przyzwyczajenia (wyprzdzanie). Jak się pozbędziecie Selanii to będzie zużywał olej ale mniej - ten typ tak ma.

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12

Fiat Tipo II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~DanielK.
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Silnik naprawdę dobry - jeśli ktoś jeździł dieslem, turbo benzyną lub wolnossącą benzyną 8v w lekkim aucie - może narzekać. Co tu dużo mówić - do 3 tys obr/min mułowaty jak to niewysilone 1.4 16v, potem można dusić do czerwonego pola aby wyrobić te 11,5s do setki. Generalnie silnik do spokojnej jazdy, nastawiony na trwałość a nie osiągi.
Fiat Tipo II