Szukaj

Lista ocen Ford Escort VII (551) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 627 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~Rafał
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
W życiu nie miałem tak koszmarnej skrzyni. To automat CTX - bezstopniowy. Jaki to szajs, wiedzą tylko ci, którzy go mają. Nawet wyspecjalizowane tylko w naprawach skrzyń biegów warsztaty nie chcą się za nią wziąść. Wszyscy doradzają zamianę na manuala, ale to kosztuje 2.000 zl. Ponieważ przypadłością Escortów są wyższe obroty biegu jałowego, gdyż steruje tym "komputer" a powietrze zasysane jest nie tylko (jak to w normalnych samochodach) przez...
4,0
~grucha88@gmail.com
Ford Escort VII
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Jedynka za krotka, dwojka idealna (poprostu najlepsza na jakiej jezdzilem) od 20 - 60 km/h Audi 80 B3 1.8 Pb/GAZ przegrywa o prawie cala dlugosc samochodu pozniej jest znacznie gorzej (4.5 obr ~65 km/h). Trojka srednio-dluga, warto na niej wyprzedzac pojazdy jadace z predkoscia 80 - 90 km/h i przyspieszac do 110 km/h spokojnie (ok 4500 obr/min), czworka za krotka jak przystalo na ten bieg max na 4 to 120-125 km/h i mamy juz 5000 obr/min....
4,0
~Kenny6
Ford Escort VII
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Wszystko działa płynnie. Długi skok drążka, no i czasem nie docisnę sprzęgła do końca to wtedy jest jak u dentysty :) Podobają mi się przełożenia: - 1 i 2 krótkie, - 3 i 4 miejskie ale też do wyprzedzania (na 4 od 50Km/h do 110Km/h bez zbytniego hałasu) - 5 jak masz trochę miejsca to z dynamiką idzie od 80Km/h do 140Km/h (nieraz jednak lepiej bujać go na 4). Ogólnie na 5 można jechać nawet po mieście 50Km/h. No i podoba mi się to, że...
4,0
~Bard
Ford Escort VII
Kombi 1.4 i 75KM 55kW
Sama skrzynia chodzi dość przyzwoicie i jest dobrze zestopniowana, choć wraz z rosnącym przebiegiem widać coraz większe luzy. Trzeba mieć też na uwadze dość specyficzny sposób "wchodzenia" biegów w Fordzie - wymaga to trochę przyzwyczajenia. Sprzęgło jest dość problematyczne - u mnie przy przebiegu ok 120 tys nadaje się do wymiany - a nowe kosztuje 650 zł + robocizna i jest ciężko dostępne, także przy ewentualnym zakupie warto na nie zwrócić...
4,0
~Funkymonk
Ford Escort VII
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
1 i 2 bardzo krótkie! Na trójce super sie jezdzi po miescie, od 20 do 70 km/h. Zadziwiajaco dobre odejscie na 5, zdarza sie, ze na trasie nie trzeba redukowac przy wyprzedzaniu.Biegi u mnie wchodza bez problemow, nieco za dlugie skoki drazka. Minus: po dł€ższej jezdzie w korku opornie wchodzi jedynka i dwojka.
5,0
~Vega
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Skrzynka miodzio, żadnych problemów, co nie wybierzesz to wskakuje:) dawno, dawno temu wymieniałem uszczelkę wybieraka skrzyni biegów - małe pieniążki. Fajnie, że ma długie przełożenia, miło sobie pognieść od 50 km/h na II biegu i od 85 III. Jak ktoś uparcie chce wygrać jakąś spinke to bez V, IV bieg kończy się gdzieś pod 175 km/h.
5,0
~Długoletni posiadacz forda escorta.
Ford Escort VII
Hatchback 1.3 i 60KM 44kW
Biegi wchodzą bardzo płynnie i lekko, synchronizacja bardzo dobra. Byłoby idealnie, gdyby nie wsteczny, który często wchodzi na dwa razy (ale oczywiście bez żadnego zgrzytu) trzeba wrzucić wsteczny, puścić lekko sprzęgło i dopchnąć - leciutko - jeszcze bardziej do tyłu.
4,0
~Marcin
Ford Escort VII
Sedan 1.6i 90KM 66kW
Mimo długiego skoku lewarka precyzyjna czasem problem z wbiciem wstecznego. z powodu kretyńskiego umiejscowienia czujnika biegu wstecznego (koszt 235 zł) czesto go zalewa woda która powoduje jego awarię albo brak styku co w konsekwencji powoduje brak świateł cofania.
4,0
~wurkut
Ford Escort VII
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Dobre, w miarę krótkie drogi prowadzenia drążka, biegi wskakują pewnie, nie ma problemów z "trafieniem" w bieg przy szybkiej zmianie, jak to bywa w Oplach czy Fiatach. Jedyny zgrzyt - nieraz trzeba pokombinować żeby włączyć wsteczny, ale na szczęście rzadko się go używa.
4,0
~Radziuuu
Ford Escort VII
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
po wymianie lewarka i wodzików i dokreceniu zawieszenia już nie potrzebuję ręcznie utrzymywać lewarka na biegu i zawsze można wbić ten bieg który się chce (niegdyś to była ruletka a i z "trojki' trzeba było ruszać)
Ford Escort VII