Szukaj

Lista ocen Ford Focus II Hatchback 5d (324) - Silnik

Na liście zabraknie 173 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~kolo.x
Ford Focus II
Hatchback 5d 2.0 Duratec 145KM 107kW
Silnik uznaję za dość udany - prosta konstrukcja, jak na dzisiejsze standardy niezbyt wysilona, co zwiastuje długą i bezproblemową eksploatację i do tej pory to się sprawdza. Charakterystyką nieco odbiega od dzisiejszych konstrukcji (brak turbo) stąd konieczne jest dość mocne wciskanie gazu, aby uzyskać dynamikę godną 145KM. Kultura pracy również jest na dobrym jak na 4-cylindrowca poziomie. Dźwięk całkiem przyjemny i nie męczący - dopiero...
4,0
~zjk@op.pl
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratorq TDCi 90KM 66kW
Kultura pracy jak na diesla bardzo dobra (cicha miękka praca - bez porównania przyjemniejsza niż TDI VW na pompowtryskach). Dynamika jest wystarczająca do sprawnej jazdy, ale maksymalnych przyspieszen duzych nie uzyskamy. W miescie przyjemnie jezdzic mozna utrzymujac obroty w zakresie 1200-2200, rowniez z tego wzgledu, ze w tym silniku nie czuc specjalnie dodatkowego przyrostu mocy wraz z wzrostem obrotow. Na trasie gdy nie jestesmy przesadnie...
4,0
~Marcik marcinszyjut@wp.pl
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
!,8 całkiem niezły dużo lepiej zbiera się od 1.6 109 km. Jednak powyżej 3200 obrotów dynamika spada tzn powyżej 150 kmh trzeba dac na Radio Maryja i odmawiac zdrowaśki. 205 kmh to max. Do wyjazdów do Niemiec nie polecam , jesteś zawalidrogą ,( w Polsce super na 5 ciągnie 80-150 kmh). Dlatego następnym razem jadę do Essen moją poczciwą Vectra b z 1998. Benzynka super zbiera sie sie od 130 kmh w górę , momentalnie są 2 paczki i potem wolniej...
4,0
~WS Focus
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Chociaż to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla, to znam te silniki, choćby z jazdy innymi samochodami. Jeżeli chodzi o osiągi to nie ma się do czego przyczepić, choć czuć turbodziurę. Spalanie na dobrym poziomie, głośny, szczególnie gdy jest zimny, trzeba się przyzwyczaić. Plusem może być brak DPF. Porównując do VW 131PS, to tamten jest cichszy i trochę bardziej dynamiczny, jednak w tej klasie w VW montowany jest 1,9 105 PS, co Fordowi...
4,0
~radmol
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Bardzo elastyczny od dołu. Najbardziej elastyczny od dołu wśród wymienionych samochodów. Na piątce można wyprzedzać jadąc nawet 60km/h. Technologia na jednej cewce i kablach WN - ? myślałem, że tego już dawno nie stosują... Silnik od początku szarpie i mechanik nie potrafi sobie z tym poradzić. Przy przyspieszaniu w zakresie 1800 - 2100 ma czkawki. Poza tym stosunkowo paliwożerny - pali tyle samo co S-Max i to nie jest żart (!). Liczne...
5,0
~Rob
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Silnik rewelacja. Oczywiście mozna się czepiać że nie ma 6 biegu, że tylko 100 koni. Jednak auto ma 15 lat i nigdy nie było problemów z tym elementem, jest elastyczny i daje radę nawet przy komplecie pasażerów. Pali 8litrów w mieście, 8 na trasie do 120km/h, 10l na trasie 150km/h, 7 litrów w trasie "podmiejskiej". Mimo tylu wiosen na karku mogę dalej jechać autostradą 150km/h i mam pewność że nic się nie zagotuje - nie ma co sie popsuć...
5,0
~dart
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec 100KM 74kW
Silnik 1.6 jest moim zdaniem optymalny. Oczywiście spod świateł nie ma szans z TDCI, ale w proporcji koszty/osiągi wypada doskonale. Jednostka napędowa niezwykle elastyczna. Dynamiczna jazda na wyższych obrotach to żaden wysiłek, w dodatku z rozsądnym zużyciem paliwa. Dla fanów ekonomicznej jazdy zejście poniżej 6 l/100, oczywiście w trasie, jest jak najbradziej osiągalne. Po przejechaniu 65 tys. stwierdzam - maskę otwierasz tylko po to, by...
5,0
~slaweksw
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 115KM 85kW
115 KM mocy i 155 Nm momentu obrotowego wydaje się niedużo, zwłaszcza na samochód ważący ponad 1250 kg, ale wierzcie mi że to bardzo dynamiczna jednostka, która w zupełności wystarczy do znacznie więcej niż tylko sprawnej jazdy. Powyżej 3500 obr./min. auto dostaje wyraźnego \"kopa\" i rwie ostro do przodu, co nie znaczy że na niższych obrotach jest mułowate, bo to nieprawda. Ogólnie jak na silnik 1.6 to rewelacyjnie. Do jazdy samemu lub we...
4,0
~Yamabushi
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi 115KM 85kW
Po przekroczeniu 1800 obrotów dostaje niezłego kopa. Naprawdę fajnie się zbiera. Niestety, w niższych warstwach obrotów powstaje luka w mocy. Chcesz ruszyć z dwójki, lekko się tocząc? Depnięcie i ... nic. Bardzo powolne podejście obrotów do wyższej wartości i dopiero coś jedzie. Naprawdę wkurzające. Dość łatwo go zgasić na 1 i 2 biegu, chyba przez tę lukę. Ogólnie pozytywnie, poza tymi kilkoma chwilami (najczęściej w najgorszym momencie),...
5,0
~Zielony Kierowca
Ford Focus II
Hatchback 5d 1.4 Duratec 80KM 59kW
Nie ma problemów. Jak na swoje 1.4 daje radę. w zależności od paliwa i jazdy albo chodzi cicho, albo jak sieczkarnia, co po dłuższej trasie się normuje. jednak paliwo to podstawa. Należy od czasu do czasu dać 98 (norma to 95) i "przegonić" auto - po takiej trasie przez ok. 3 tygodnie jeździ cicho i spokojnie. I do 120km/h daje radę. 140 km/h w zasięgu możliwości. Więcej jechać nie radzę bo szkoda nerwów, słuchu, i paliwa.
Ford Focus II Hatchback 5d