Szukaj

Lista ocen Ford Mondeo I (346) - Silnik

Na liście zabraknie 212 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~altoot@tlen.pl
Ford Mondeo I
Kombi 2.5 i 24V 170KM 125kW
235Nm zapewnia elastyczność na niezłym poziomie, 80% momentu dostępne jest w okolicach 2000rpm, więc auto ciągnie już od dołu. Powyżej 3500rpm otwiera się druga przepustnica i auto dosłownie wgniata w fotel. Kultura pracy - wysoka, zadnych wibracji, podczas jazdy słychać tylko lekki pomruk, który po przekroczeniu 3500 zmienia się w rasowed brzmienie widlastej benzynowej jednostki... miodzio :)
5,0
~Tomisiu
Ford Mondeo I
Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Silnik Zetec 1,6 16V mógłby być ciut mocniejszy do tej masy samochodu ale całkiem dobrze daje sobie radę, a przy obrotach pow. 3,5 tys. obr. nie ma czego się wstydzić. Bardzo cichy. Doskonale współpracuje z inst. LPG. Ma hydrauliczną popychacze zaworów - bardzo wskazane przy LPG. W ogóle nie bierze oleju - między wymianami co 12-15tys. km lejąc pod max nie trzeba dolewać.
4,0
~Jack
Ford Mondeo I
Sedan 1.6 i 16V 90KM 66kW
Nie jest źle jak na 1600 technologicznie z początku lat 90-tych u.w. i praktycznie 1,5 tony pojazdu. Żwawy robi się dopiero powyżej 3500 obr/min. Ruszanie na II biegu bez problemu, nawet pod górkę. Na III też ruszył. V bieg dopiero powyżej 1600 obr. i 60 km/h. Prędkość max. katalogowo 180km/h i koniec. Jednak wyprzedzanie z tym silnikiem to spore ryzyko. Tylko spokojna jazda.
4,0
~Igor
Ford Mondeo I
Hatchback 1.8 TD 90KM 66kW
Silnik jak na te lata radzi sobie nie zle. Duzo sa opinii ze jest slaby, natomiast powiem tak ze 90 koni jest wystarczajaco, tylko moment obrotowy 170Nm (jezeli sie nie myle) zaczyna sie przy 2200 ob/min i przez to trzeba caly czas trzymac wskazuwke w zakresie 2000-3000 obrotow (dla przykladu A6 2.5TDI ma moment ponad 200Nm przy 1700obr. i przez to ma wieksza elastycznosc.
4,0
~antonio a-13@wp.pl
Ford Mondeo I
Sedan 1.6 i 16V 90KM 66kW
16.nie oczekujcie po nim mocy jak z 2L i tak daje sobie rade jak na tak duża brykę .Mam w nim gazBRC nie ma ŻADNYCH problemów jak odpalam na samym gazie czy benzynie pali 8-9L gazu na cyklu mieszanym przy 90-120kmna trasie spadł do 7,5l Gdańsk. Silnik niestety dość głośny ale dopiero powyżej 100 coś za coś to nie merc. Na razie mało awaryjny jeżdżę dalej .
3,0
~Indianer
Ford Mondeo I
Kombi 1.6 i 16V 90KM 66kW
Moc silnika 1.6 jest niewystarczająca jak na auto tej masy. Podczas jazdy z 4 pasażerami lub z większym ładunkiem silnik jest mało elastyczny co nadrabiać trzeba częstą zmianą biegów. Kultura pracy jes na dobrym poziomie, spalanie oleju trzyma się poniżej normy fabrycznej pomimo pokonania ponad 200000km. Przy zakupie warto poszukać egzemplarza z silnikiem 1.8.
3,0
~hose
Ford Mondeo I
Hatchback 1.8 TD 88KM 65kW
W zasadzie oprócz osiągów nie mam się do czego doczepić - mogła by być ocena 4 ale to za dużo w porównaniu do współczesnych diesli. Do normalnej jazdy w mieście całkowicie wystarczy. Na trasie przy wyprzedzaniu z pełnym obciążeniem brakuje trochę momentu. W zimie warto zadbać o czysty filtr paliwa i sprawne świece oraz akumulator - nie będzie problemu z zapalaniem.
3,0
~marix498@o2.pl
Ford Mondeo I
Hatchback 1.8 TD 88KM 65kW
Silnik zapewnia przeciętne osiagi. Nie jest zbyt elastyczny, konkretnie idzie dopiero od około 2400 obrotów. Silnik bez problemów radzi sobie z górkami, nawet dużymi i to na piatym biegu, jednak auto musi być wkręcone na obroty. Silnik ten nie jest tez szczególnie ekonomiczny, specjalnie cichy itd, ale nie zapominajmy ile lat ma ta konstrukcja
4,0
~Michal.
Ford Mondeo I
Kombi 1.8 TD 90KM 66kW
Jezeli nie oczekujemy auta wyscigowego, a spokojna jazde - bedziesz zadowolony. Niestety, przyspieszenie do 100 km zajmuje 15 sekund (kombi), i elastyczność jest też średnia. Kwestia przyzwyczajenia... Natomiast pracuje cichutko i elegancko - jak na diesla. No i powyżej 3k. obrotów - zaczyna reagować. Szkoda, że jest już wtedy głośno...
4,0
~Maxim
Ford Mondeo I
Sedan 1.8 i 16V 112KM 82kW
Kulturkę pracy silnika oceniam bardzo wysoko. Ale moim zdaniem silnik 1800 115km jest za słaby jak na to auto. Słaba elastyczność oraz dość duże zużycie paliwa to minusy. Po włączeniu klimatyzacji nie mam mowy o jakim kolwiek wyprzedzaniu chyba, że z górki i z wiatrem =]. Auto po włączeniu klimy słabnie a zużycie paliwa rośnie o około 1,5-2 litrów.
Ford Mondeo I