Szukaj

Lista ocen Ford Mondeo IV Hatchback (187) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Na liście zabraknie 87 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Bruno
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.6 Duratec 120KM 88kW
Ten silnik w tym aucie nie jest ekonomiczny, i to trzeba sobie jasno powiedzieć. W trasie jest lepiej. W cyklu mieszanym przy naprawdę spokojnej jezdzi i wyłączonej klimatyzacji nie udało mi się zejść poniżej 9.4l/100km, co jest spotym spalaniem. Przy włączonej klimatyzacji jazda tym samochodem po miescie to katastrofa dla portfela. Pali jak radzicki czołg. Za to na trasie przy predkosciach rzedu 130-140km spalnie i to z klimatyzacja w...
5,0
~Misiorex
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Codzienna jazda bez zarzutu. Spalanie na poziomie średnio 7 litrów. W trasie bardzo dobrze 5,9 l. Tylko to wypalanie filtra to zmora prawie 10 litrów. Mam wrażenie, że trendy proekologiczne chyba przesadziły bo jednak 10 l/100 km to nie jest mało. Koszt pierwszegoprzeglądu około 500 zł. Całkiem spoko można przeżyć. Innych kosztów nie było. Czyszczenie klimatyzacji i odgrzybianie to już moja fanaberia chyba 190 zł. plus wymiana filtra na nowy...
4,0
~Marcin 29
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Myślę, że jak na klasę średnią nie jest źle: średnio w cyklu mieszanym samochód spala 5.7 litrów/100 km. Opel Vectra C spalał mi 5.8 (silnik 2.2 Td). Serwisowanie w ASO (wymiana filtrów, oleju) to koszt zwykle 900 - 1200 zł. Poza ASO można zejść do połowy tej sumy. Części oryginalne można również kupić poprzez strony internetowe i znacznie taniej niż w ASO (np. oryginalne tarcze i klocki hamulcowe na przód i tył kosztują ok. 1100 zł).
5,0
~Lukasz
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Rozrząd który się wymienia po 10 latach czy po 200 tys i kosztuje dwa razy tyle co normalny to chyba nie jest jakaś tragedia. Dwumasa po 190tys. Też jest znośnie. Reszta podzespołów wydaje się w normalnych cenach. Bardzo prosta konstrukcja silnika i zawieszenia. Każdy mechanik podejmie się naprawy i nie zastanawia się z komputerem co akurat się popsuło. Samochód który nie wymyśla żadnych zagadek dla osoby naprawiajacej.
5,0
~Lukasz
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Rozrząd który się wymienia po 10 latach czy po 200 tys i kosztuje dwa razy tyle co normalny to chyba nie jest jakaś tragedia. Dwumasa po 190tys. Też jest znośnie. Reszta podzespołów wydaje się w normalnych cenach. Bardzo prosta konstrukcja silnika i zawieszenia. Każdy mechanik podejmie się naprawy i nie zastanawia się z komputerem co akurat się popsuło. Samochód który nie wymyśla żadnych zagadek dla osoby naprawiajacej.
3,0
~JERZY M.K.
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.3 Duratec 161KM 118kW
SERWIS PROSTY BEZ KOMPLIKACJI - TANIEJ I RZADZIEJ NIŻ W DIESLACH. EKONOMIA JAZDY....PALI SPORO. RELATYWNIE SPORO. NIEWIELE MNIEJ NIŻ WOZY Z SILNIKAMI SZEŚCIOCYLINDROWYMI O POJEMNOŚCIACH 3.0 I WIĘCEJ...ALE TEN WÓZ KUPUJEMY DLA AKSAMITNEJ, CICHEJ JAZDY, I JAK WIDAĆ TAKA JEST JEJ CENA. W ZIMIE NA KRÓTKIM MIEŚCIE DO 14 L/100, NA DŁUGIM MIEŚCIE 11-12. LATEM W MIXIE OK 11, W TRASIE DA SIĘ 8,7-9,0 AUTOSTRADĄ 130-140.
4,0
~Karol
Ford Mondeo IV
Hatchback 1.8 Duratorq TDCi 125KM 92kW
Auto (Mondeo HB MK4 1.8 TDCI 125km 2010r.) w trasie na zbiorniku paliwa przejedzie ok 1300 km, natomiast na wzbogaconym paliwie (np. Orlen Verva) zasięg zwiększa się do ponad 1500 km (przy przepisowej jeździe). Średnie spalanie z 2 lat użytkowania auta i przejechaniu w tym czasie ponad 80000 km wyszło w moim przypadku 5,4 l/100 km. W mieście zimą bywało, że spalał 7-8l.
4,0
~Rafał
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratec 145KM 107kW
Przez dwa lata użytkowania tego auta, wymieniłem w nim 2 razy olej i komplet filtrów, świece, tarcze i klocki przód, oraz klocki tył, tuleje w tylnych wahaczach (te duże). Komplet opon, geometria i lepsze żarówki w reflektorach to mój kaprys. Śmiga jak ta lala! Tylko fakt zużycie paliwa jest ciut spore, ale póki co daję radę go "wyżywić".
5,0
~helterskelter
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Silnik w połączeniu z tak ciężkim samochodem współgra idealnie. Ceny przeglądów są na akceptowalnym poziomie, żadnych grubszych napraw nie miałem. Jedynie zawieszenie, szczególnie układ wielowahaczowy z tyłu, jest dość drogie w utrzymaniu, ale to oczywiście skutek stanu naszych dróg. W normalnych krajach wahacze nie są elementem eksploatacyjnym.
5,0
~Misiek
Ford Mondeo IV
Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Na początku sugerowałem się wartościami fabrycznymi. Szybko jednak stwierdziłem, że są chyba nie do szacowane. Mimo to uważam, że spalanie jest bardzo przyzwoite i zadowalające. Minimum to 5,8 maksimum 7,4 średnio 68 - 7,0 litra na 100km, nawet w mieście. Rewelacja. Klima też troszkę podnosi zużycie. Nie na tyle jednak by robić z tego tragedie - 7,8 litra.
Ford Mondeo IV Hatchback