Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Andrzej, 5 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : ABS i kontrola trakcji działają rewelacyjnie
4,0
Całokształt
samochód ogólnie robi pozytywne wrażanie, wysoka jakość wykonania wnętrza, niezłe materiały, bogate wyposażenie, wystarczająca dynamika, bezawaryjność, jednak ma dwa mankamenty - słaby lakier (jak większość Japończyków) i pseudo-system Honda Connect+ wyposażony w archaicznego Androida i często zawieszająca się nawigacja
Wrażenia
5,0
Silnik
Ocena zależna od oczekiwań, chciałem klasyczny silnik (jeden z ostatnich) bez bajerów ograniczających żywotność i podnoszących koszty, bez dwu masy i turbo. Jest dynamiczny powyżej 3000 obrotów, po prostu trzeba umieć nim jeździć i lubić ten charakterystyczny dźwięk
5,0
Skrzynia biegów
Mistrzostwo - bardzo precyzyjna, zmiana biegów to przyjemność, dobrze dobrane przełożenia
5,0
Układ jezdny
Znakomicie trzyma się w zakrętach, pewne prowadzenie
4,0
Karoseria
Elementy karoserii dobrze spasowane jednak miękki lakier wymusza umiejętne mycie i dbanie o jego utrzymanie
Komfort
5,0
Widoczność
W posiadanej wersji mam kamerę cofania i czujniki a więc na parkingu luksus, po dodaniu w wersji IX tylnej wycieraczki widoczność we wstecznym lusterku wystarczająca.
5,0
Ergonomia
Po prostu trzeba wsiąść i się przymierzyć do tego samochodu, wg mnie wszystko na swoim miejscu w zasięgu ręki, dla mnie rewelacja
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa, nigdy nie było problemu z roszeniem szyb czy też utrzymaniem zadanej temperatury, jest super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca jak na kompaktowe auto, fotele wygodne, dobrze wyprofilowane i trzymające w zakrętach, po przejechaniu 300 km bez postoju nie czułem zmęczenia,
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach powyżej 120 wzrasta poziom hałasu jednak to auto kompaktowe i nie można oczekiwać standardów klasy premium, ponadto przy obrotach powyżej 3500 słychać charakterystyczną pracę silnika - mi to odpowiada :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dotychczas tylko paliwo i przegląd, spalanie lekko powyżej katalogowego (jak większość aut), po trasie 7 w mieście 7,5 - 8 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Posiadam wersję Lifestyle. Auto warte swojej ceny, bardzo dobrze wyposażone, niezły bonus przy zakupie, wiadomo że każde auto mogło by być tańsze, rozważałem zakup m. in. Skody Oktawii (z identycznym wyposażeniem i silnikiem benzynowym 1,8 - cena kosmos 119 tyś i zero negocjacji - 35 tyś droższa od mojej Hondy a utrata wartości nieporównywalna)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak usterek, denerwujący jest system Honda Connect z archaiczną wersją Androida którego niestety nie można up-datować ( nie rozwijany ), wymaga okresowego czyszczenia pamięci zamkniętych programów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting