Szukaj

Lista ocen Mazda MX-5 II (26) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 17 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~gracjant@op.pl
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V 146KM 107kW
Samochód posiada rozkład masy po 50% na oś przednią i tylną, czyli jest git. :) Jednak, ponieważ napęd jest tylko na tył - samochód lubi być przy dodawaniu nierozsądnie gazu nadsterowny w zakrętach. Niektórzy to jednak lubią w warunkach miejskich ;) Moja wersja posiada blokadę mechanizmu różnicowego typu Torsen - info na Wikipedii. Polecam ją bardziej niż występującą również w tym modelu zwykłą wiskotyczną szperę. Samochód ma twarde...
5,0
~wojtek32b
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Mx-5 to auto stworzone do pokonywania zakrętów. Rozkład masy niemal 50:50 zapewnia idealne czucie samochodu, dzięki czemu staję się on przewidywalny w każdej sytuacji. Oczywiście, jak przystało na sportowe auto, Mazda posiada dość sztywne zawieszenie, ale tragedii nie ma. Na dziurach wyczuwalne są wibracje (brak dachu zmniejsza jednak ogólną sztywność karoserii), lecz nie przenoszą się one specjalnie mocno na kierowcę i pasażera. Wentylowane z...
5,0
~Nocturne
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Temat jest znany. MX5 mają doskonale zrównoważone zawieszenie z podziałem mas 50/50. Bardzo przewidywalne w każdych warunkach z lekką nadsterownością w sytuacjach granicznych. Ponieważ MX5 była konstruowana jako cabrio sztywność nadwozia doskonała, nic nie stuka i nie trzeszczy jak w autach przerabianych na kabriolety. W połączeniu ze świetnym układem kierowniczym jest rewelacja. Komfort niski, ale nie jest przesadnie twardo. Są mniej...
5,0
~Blasse
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Twardy, ale nie za twardy. Po dziurach jeździć nie polecam, niezbyt też na kostkę brukową, ale na asfalcie lub innych (w miarę) równych powierzchniach jest świetne. Uwaga - dużo zależy od szerokości i profilu opony. Tylny napęd daje niesamowitą frajdę i kontrole nad samochodem. Rozkład masy 50:50 pozwala uniknąć nadsterowności - samochód prowadzi się neutralnie, najlepiej w zakrętach :)
5,0
~Pawel
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Samochód prowadzi się kapitalnie. Bardzo dobre seryjne zawieszenie, rozkład masy 50:50 daję ogromną frajdę z jazdy. Samochód nie buja się jak łódź na zakrętach i z dużą precyzją reaguje na każdy ruch kierownicą. Ma się wrażenie prowadzenia prawdziwie sportowego samochodu. Moja wersja (jak prawie wszystkie 1.8) ma dodatkowo Torsena czyli tzw. szperę dzięki czemu auto łatwiej się prowadzi w poślizgu.
5,0
~prosac@interia.pl
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Kupiłem auto na felgach 17" - to trochę za dużo do tego auta i odbiło się to na komforcie i stanie zawieszenia (standardowego). Przy takich kołach warto zainwestować w lepsze amortyzatory. Teraz auto jest na 16", trochę większy profil opon 195/45 - trzeba uczciwie powiedzieć, że szybkość reakcji już nie ta co wcześniej, ale da się jeździć po mieście bez strachu o kręgosłup i plomby w zębach.
5,0
~prosac@interia.pl
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Kupiłem auto na felgach 17" - to trochę za dużo do tego auta i odbiło się to na komforcie i stanie zawieszenia (standardowego). Przy takich kołach warto zainwestować w lepsze amortyzatory. Teraz auto jest na 16", trochę większy profil opon 195/45 - trzeba uczciwie powiedzieć, że szybkość reakcji już nie ta co wcześniej, ale da się jeździć po mieście bez strachu o kręgosłup i plomby w zębach.
5,0
~sappheiros@op.pl
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Perfekcyjny, niesłychanie czuły na każdy ruch kierownicy, od pierwszych chwil poczujesz się jak byś się w tym aucie urodził (a pewnie sporo osób zostało w nim, pomimo braku przestrzeni poczętych) :) Jeśli nauczysz się jeździć nieco boczkiem, zachowasz zimną krew w poślizgu, będziesz jeździł jednym z najszybszych aut w okolicy ;)
5,0
~Sappheiros
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.6 16V 110KM 81kW
Rewelacja. Samochód wybaczający niemal wszystko, dość szybko sygnalizuje uślizg tylnych kół, nawet początkujący kierowca (jeśli chodzi o tylny napęd) spokojnie poradzi sobie z wyprowadzeniem auta na właściwy tor.
Dziennik kosztów dla Mazda MX-5 II
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~iroc
Mazda MX-5 II
Cabrio 1.8 16V (BPD) 140KM 103kW
Poezja. Zacieśnianie zakrętów za pomocą pedału gazu, kompletne wyczucie tego co dzieje się z samochodem. Fantastyczne wyważenie. Co tu pisać? Trzeba się przejechać.
Mazda MX-5 II