Szukaj

Lista ocen Opel Astra J Sports Tourer Facelifting (41) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 19 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
1,0
~barteq99
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Manualna 6-cio biegowa skrzynia o oznaczeniu N32 (konstrukcja Fiata) połączona z silnikiem 1.4 turbo to porażka. Skoki lewarka są strasznie długie. Ale to najmniejszy problem. Precyzja tej skrzyni jest koszmarna. Konstruktorzy i producent powinni zapaść się pod ziemię, że coś takiego wypuścili na rynek. Do tego dochodzi duża awaryjność tej skrzyni. Szybka zmiana biegu nie jest możliwa bo zgrzyta albo w ogóle nie da się wbić biegu. Dodatkowo...
3,0
~Coolvi
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Słynna manualna przekładnia o oznaczeniu M32 niestety nie jest słynna z pozytywnych opinii. Co prawda w poprzednim samochodzie zdążyłem się przyzwyczaić do bliźniaczej skrzyni M20, a od 2013 roku nieco poprawiono konstrukcję M32, lecz każdego nieprzyzwyczajonego ostrzegam - nawet w zadbanych egzemplarzach ten manual nie zbiera pochwał za swoją pracę, a powszechnym problemem (głównie spowodowanym brakiem zaleceń odnośnie wymiany oleju w tej...
5,0
~Kuba
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI 136KM 100kW
Pracuje dość precyzyjnie. Lekki problem z wrzucanie 3 biegu, który wskakuje lekko "na prawo". Przynajmniej takie sprawia wrażenie. Być może są to przyzwyczajenia z poprzedniego auta. Poza tym wszystko precyzyjnie, ciasno, przy dość krótkim skoku dźwigni. No i bardzo podoba mi się sama dźwignia zmiany przełożeń. Wygląda nowocześnie i elegancko oraz dobrze leży w dłoni. Wsteczny wrzucamy poprzez podniesienie przycisku z przodu dźwigni.
5,0
~Davidov97
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
Skrzynie Opla to jeden z najlepszych elementów tej marki już od dłuższego czasu. W owej Astrze skrzynia pracuje gładko, bez zacięć oraz luzów. Gałka wykonana na końcówkę kija golfowego wygodnie leży w dłoni, jednak blokada wstecznego troszkę zaciąga nas do ciągłej zabawy nią . Przełożenia dobrane odpowiednio pod silnik i jego możliwości - nie za długie, nie za krótkie. 6 biegów pozwala oszczędzać nawet przy wyższych prędkościach
4,0
~Tomek
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Wbrew temu co piszą poprzednicy chciałbym kilka rzeczy sprostować. Zgadzam się precyzja skrzyni biegów jest średnia. Natomiast same biegi wchodzą przyjemnie, a minusem jest haczenie. Sam drążek skrzyni bardzo przyjemny. Póki przebiegu ponad 200 tys. km, żadnych problemów ze skrzynią - fakt, że wlane więcej oleju niż wymaga producent, ale wszystko działa na sztywno -żadnego ruchu lewarka przy przyspieszaniu
3,0
~Łukasz
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Najgorsza rzecz w tym aucie. Nie lubi ostrego traktowania. Wolno, ze sprzęgłem wciśniętym na maska w podłogę jest ok. Szczególnie zmiana z 1 na 2 - musi być wolno i dokładnie bo inaczej będzie lipa. Czasami przy szybkiej zmianie szukamy trójki. Skrzynia dla emerytów. Ale znowu dla przeciętnego kierowcy bez zapędów rajdowca może być aczkolwiek konkurencja jest o wiele lepsza.
3,0
~Goodman
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
Skok lewarka trochę zbyt długi. Przy próbie szybkiego zawracania na 3, trochę haczy między wstecznym a pierwszym biegiem. No i ten kształt lewarka podobny do końcówki kija golfowego z tą nieszczęsną dźwigienką pod spodem do wbijania wstecznego biegu. Jest ona umieszczona w takim miejscu, że człowiek chcąc, nie chcąc, cały czas się nią bawi w trasie.
4,0
~Andrzej
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Pomimo wielu niepochlebnych opinii, dla mnie jest dobrze, trzeba tylko dbać o wymianę oleju co 60-80 tkm i skrzynia nie nawali. Jak to mówią, jak dbasz tak masz. 6-ste przełożenie mogło by być nieco dłuższe, ale i tak samo jego istnienie wprowadza wyraźne poprawienie spalania i komfortu jazdy z większą prędkością.
4,0
~diddy79
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Skrzynia jest dosyć precyzyjna natomiast biegi są długie. Bez redukcji do czwórki o wyprzedzaniu zapomnij. Elastyczność na szóstce nie istnieje, ale za to jest oszczędnie i cicho na autostradzie. Zatem namachasz się człowieku lewarkiem ale nie stanowi to wielkiego kłopotu. Czyli dobrze jest czy źle. Niech i tym razem będzie dobrze.
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer Facelifting
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,6
l/100km
7,8
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~sr
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Dobrze zestopniowana. 3 bieg typowy szatan do wyprzedzania w zakresie prędkości na zwykłych drogach. 6 bieg tylko trasa ze stałą predkością. Nie mam zastrzeżeń jak na razie. Na gwarancji wymienione sprzęgło i dwumas - rozciekł się wysprzęglik...
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting