Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer Facelifting

barteq99, 5 lat temu
Silnik 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 59 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Samochodem zrobiłem 59000 km. Jakość wykonania i same materiały we wnętrzu są bardzo porządne. Nawet w niektórych obecnie produkowanych kompaktach jest pod tym względem dużo gorzej. Podczas użytkowania nie miałem żadnej usterki. Jeżeli ktoś nie wymaga od samochodu nic poza tym aby go przewoził komfortowo z punktu A do punktu B to Astra J jest dobrym wyborem. Przy tym niska awaryjność i niskie koszty utrzymania i serwisu. Niestety jest to auto bardzo bezpłciowe i w każdej kategorii tylko średnie. Ktoś powie, że Golf taż jest nudny, ale on się lepiej prowadzi, ma lepszy silnik, lepszą ergonomię, lepsze zawieszenie i układ kierowniczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie jest udaną konstrukcją. Żwawo się zbiera już od 2300 obr/min. Wyprzedzanie tirów nie stanowi problemu. Nie jest także przesadnie głośny. Elastyczność na wyższych biegach jest wystarczająca. Oczywiście z tym silnikiem i w ciężkiej Astrze nie poszalejemy, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Nie ma mowy o zużywaniu oleju silnikowego.
1,0
Skrzynia biegów
Manualna 6-cio biegowa skrzynia o oznaczeniu N32 (konstrukcja Fiata) połączona z silnikiem 1.4 turbo to porażka. Skoki lewarka są strasznie długie. Ale to najmniejszy problem. Precyzja tej skrzyni jest koszmarna. Konstruktorzy i producent powinni zapaść się pod ziemię, że coś takiego wypuścili na rynek. Do tego dochodzi duża awaryjność tej skrzyni. Szybka zmiana biegu nie jest możliwa bo zgrzyta albo w ogóle nie da się wbić biegu. Dodatkowo producent wlewa do niej za mało oleju i m.in. dlatego łożyska się sypią. Po zakupie radzę wymienić olej na nowy i wlać odpowiednią ilość -ok. 2.8l Jedyny plus to przyzwoicie dobrane przełożenia.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nastawione raczej na komfort, chociaż samochód zachowuje się bardzo stabilnie nawet przy dużych prędkościach. Ładnie wybiera nierówności. Zachowano tu kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem. Układ kierowniczy mógłby być nieco bardziej precyzyjny.
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność jest dobra. Przeszkadza nieco bardzo gruby słupek A.
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownica nie jest najlepsza. Kierownica mogła by mieć większy zakres regulacji. Regulacja oparcia nie jest płynna tylko skokowa to również na minus. Ergonomia deski rozdzielczej poprawna. Dużym minusem jest brak regulacji podłokietnika na wysokość. Ma on także niefortunny kształt. Nieco opada ku dźwigni hamulca ręcznego.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Do 140 km/h wyciszenie jest akceptowalne. Chociaż życzył bym sobie aby było ono nieco lepsze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting