Szukaj

Lista ocen Renault Megane I Kombi (97) - Silnik

Na liście zabraknie 46 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Przemek
Renault Megane I
Kombi 1.9 dCi 102KM 75kW
Nie licząc układu wtryskowego CR to cała reszta jest starą sprawdzoną konstrukcją jeszcze z modeli 19. Sztywne koło zamachowe to baaardzo duży plus. Kto musiał kiedyś robić dwumasę ten wie. Ja miałem tą przyjemność w polówce 3 ce. Przy licznikowych 235 tysiącach nie bierze oleju, ładnie odpala mimo padniętej jednej świecy i jest całkiem żwawy paląc przy tym zauważalnie mniej jak wspomniana polówka. Jedynie przy ostrzejszym potraktowaniu stawia...
4,0
~przeciwnik
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Z silnika jestem zadowolony. Niektórzy piszą że 1,6 16V 107KM to rakieta. Wg mnie to minimum jakie musi być w tym samochodzie. Czesto jednak brakuje mocy np.przy wyprzedzaniu. Silnik bardzo elastyczny, pracuje bardzo cicho. Nie wiem jak inni ale robie rocznie ok 20tys.km i nie dolewam ani kropli oleju. Pisze o tym bo wiem ze sa tacy co dolewają litr oleju na 10tys. Ja z tym nie mam problemu. Jeżdżę na LPG i jezeli ktos włoży dobrą i sprawdzoną...
4,0
~Przemek - po kolejnych 3 latach
Renault Megane I
Kombi 1.9 dCi 102KM 75kW
Przez kolejne 3 lata i prawie 300 tysi w kołach poza zbliżającą się koniecznością regeneracji turbosprężarki z powodu wycieków oleju ( od maksa do minimum przez 10 tys od wymiany do wymiany ) problemów z silnikiem nie było. Pali zima lato , zużywa wciąż małe ilości paliwa i ma wciąż całkiem niezły wigor. Przy wymianie sprzęgła profilaktycznie wymieniłem uszczelniacz wału korbowego pod kołem zamachowym ( corteco ) - nie było wycieków ale jak...
3,0
~czesiosław
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik. Hmm. Kupiłem samochód z 10 letnią instalacją LPG. Do dzisiaj ma zrobione około 200k km i daje radę. Demonem prędkości nie jest, ale sprawnie się przemieszcza z punktu A do punktu B. W przeciągu 4 miesięcy byłem już 2 razy w Bułgarii (1600 km w jedną stronę) i dał radę. Jedyny minus to ubytek oleju, jednak nie umiem stwierdzić czy już z racji wieku czy po prostu silnik dostał w kość na takim dystansie (auto po dach załadowane + 2 ludzi).
3,0
~czesio
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik. Hmm. Kupiłem samochód z 10 letnią instalacją LPG. Do dzisiaj ma zrobione około 200k km i daje radę. Demonem prędkości nie jest, ale sprawnie się przemieszcza z punktu A do punktu B. W przeciągu 4 miesięcy byłem już 2 razy w Bułgarii (1600 km w jedną stronę) i dał radę. Jedyny minus to ubytek oleju, jednak nie umiem stwierdzić czy już z racji wieku czy po prostu silnik dostał w kość na takim dystansie (auto po dach załadowane + 2 ludzi).
4,0
~trebor
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 100KM 74kW
1.9dti 98 kucy motor z bezpośrednim wtryskiem ale bez common rail b tani w {ewentualnej} naprawie, b dobrze się zbiera trzeba tylko pamiętać,żeby nie schodzić poniżej 2000obr/min.Pali bez problemu lato czy zima.Na zbiorniku {60l} bez żadnego oszczędzania robię ponad 1000km,materiały eksploatacyjne tańsze niż do VW,mankament to "pocąca" się uszczelka miski olejowej i skomplikowana wymiana paska rozrządu{warsztat}
5,0
~Magnetar
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
K4M to następca K7M który był w pierwszym rzucie Megane I i w którym rozwalała się uszczelka pod głowicą (sam miałem K7M wcześniej). K4M w tym modelu jest o wiele cichszy i nie przegrzewa się. Trzeba jednak uważać na regularną zmianę filtra paliwa. Ale na pewno nie jest to silnik do dynamicznego wyprzedzania, szy szybkiego osiągania prędkości. To silnik skonstruowany do oszczędnej i bezpiecznej jazdy.
4,0
~Sroqraf
Renault Megane I
Kombi 1.4 i 16V 95KM 70kW
Silnik pracuje całkiem cicho, ma dość przyjemny pomruk przy przyspieszaniu - ogólne wrażenia bardzo dobre. Nieco gorzej na \"jałowym\" - nieco faluje, ale z wielu źródeł słyszałem o bardzo niskiej kulturze pracy silników 16-zaworowych na biegu jałowym. Wielu wymieniało świece, cewki, przewody... i nic..grzebanie przy krokowym też nie przynosi zmian - więc się nie martwię.
5,0
~Marek
Renault Megane I
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Silnik dynamiczny i oszczędny, trzeba tylko odpowiednio go traktować. Ktoś pisał, że auto jest słabe ale jak niby ma być inne jak ktoś bezmyślnie ustawił bardzo ubogą mieszankę na gazie (8l lpg/100km to stanowczo zbyt mało i tylko doprowadzi do zniszczenia silnika). Jeździłem słabszą wersją (1.4 16V pb) i z pełnym obciążeniem mawet dało radę ruszyć z piskiem opon.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100

Renault Megane I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

4,0
~moto maniak
Renault Megane I
Kombi 1.9 dTi 80KM 59kW
kultura pracy w miare dobra, na zewnątrz chodzi ciszej niż tdi w środku też idzie wytrzymać. Moc nie wielka ale auto nie jest zawalidrogą i do normalnej jazdy wystarczy a jak ktoś jest uparty to nawet mandat na autostradzie zarobi :-) bardzo dobrze zapala nawet po nocce pod blokiem przy -25. Nie jest to dci więc nie ma obaw że coś padnie i będzie trzeba wsadzić z 5 tys
Renault Megane I Kombi