Szukaj

Informacje o Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~Romano
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Auto jest całkiem dobre, kupiłem go jak miał 150tyś. - z polski. Teraz ma 390tyś. Wiec mogę trochę o nim opowiedzieć. Auto jest dobre do około 280tyś. Potem niestety wiek i usterki dają się we znaki. Po 200tyś - czyszczenie EGR - miał prawie 0 mocy. Po około 250tyś podał wyprzęgnik w skrzyni (autem nie da się jechać). Po 320tyś podała pompa wysokiego ciśnienia - najbardziej droga usterka - naprawiłem na częściach używanych-pompa-wtryski (2200zł - z naprawą) - na nowych kosztowało by to 7tyś. Po 360tyś. wymieniona dwumasa i sprzęgło. Ogólnie do auta mam sentyment - ale prawda jest taka że przy przebiegu pow 300tyś należało by zmienić auto na inne, ale że mało pali i serwis jest do ogarnięcia to jeżdzę :) Po 370tyś. padł wężyk ciśnienia oleju co chłodzi alternator - skutek wyciek pod autem. Poza tym w tym wieku wychodzi korozja. Komplet hamulców wymieniany wielokrotnie. W zawieszeniu coś wiecznie stuka z przodu - często zużywają się stabilizatory - wymiana pomaga na krótko. Na drogach równych nie ma problemu. Amortyzatory, spręzyny tył wymienione, w sumie to prawie wszystko w czasie ekspluatacji zostało wymienione. Autem jeżdżę w działalności/prywatnie więc często użytkuje po budowach i na polnych/złych bardzo drogach (stąd może te zużycie tych stabilizatorów). Auto jest w środku średnio ciche, do nowych aut i tych lepiej wygłuszonych daleko mu. Zestaw audio kiepski. Serwis niby tani - ale zawsze jakość pow. 1tysiąca za byle co. Auto było dobre - przy tym jak miało parę lat do 250 tyś prawe 0 usterek- teraz przy tych przebiegach to za często wymaga serwisu.
4,7
~sebu3110mat
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Super auto do wszystkiego na dalekie trasy,miasta,wypośrodkowane nie za duże, nie za małe,silnik ekonomiczny,auto tanie w utrzymaniu bezawaryjne. W ciągu czterech lat zrobione 65 tyś.km jeździł nim kto chciał , wszystkie wymiany eksploatacyjne robione na bieżąco olej co 10 tyś ,i auto odwdzięczało się bezawaryjnością.Co istotne jak na diesla nie przeszkadzały mu krótkie trasy. Dalekie trasy przy moim ciężkim bucie też nie robiły na nim wrażenia,nie miało lekkiego życia w moim posiadaniu. Ale wiernie i bezawaryjnie jeździło dalej. Rodzinne,do miasta,na dojazdy do pracy po prostu do wszystkiego.POLECAM
4,6
~Sebu 31
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Super auto do wszystkiego na dalekie trasy,miasta,wypośrodkowane nie za duże, nie za małe,silnik ekonomiczny,auto tanie w utrzymaniu bezawaryjne. W ciągu czterech lat zrobione 65 tyś.km jeździł nim kto chciał , wszystkie wymiany eksploatacyjne robione na bieżąco olej co 10 tyś ,i auto odwdzięczało się bezawaryjnością.Co istotne jak na diesla nie przeszkadzały mu krótkie trasy. Dalekie trasy przy moim ciężkim bucie też nie robiły na nim wrażenia,nie miało lekkiego życia w moim posiadaniu. Ale wiernie i bezawaryjnie jeździło dalej. Rodzinne,do miasta,na dojazdy do pracy po prostu do wszystkiego.POLECAM
Średnie spalanie dla Opel Astra H Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2004-2009
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Kupiłem auto w 2018 po pierwszym właścicielu z polskiego salonu. Ówczesny przebieg 150tys. Zrobiłem 30 tys od tamtego momentu. Uważam, że silnik jest bardzo oszczędny, ale też nieszczególnie dynamiczny chociaż sam moment obrotowy 240nm nie jest najgorszy. Jeżdżę 1-2razy w tygodniu po Warszawie dystanse 5-10km na raz, na piłkę podjechać, zakupy większe. Poza tym głównie jakieś wycieczki poza miasto, 50-100km plus wakacyjne wyjazdy nad morze, w góry, o różnych porach roku. Zmieniam bieg przy 2-2.2tys obrotów. Na trasie, prędkości 100-120kmh pali maks 5.5litra niezależnie od obciążenia (wyjazd z Warszawy na Słowację, 4osoby ze sprzętem narciarskim). Najwięcej na autostradzie, do 140 pali około 7-7.5L. Powyżej 140 robi się dziura w baku, spotęgowana brakiem 6 biegu. Wszystkie wyniki podane z pomiarów przy dystrybutorze (nie posiadam komputera pokładowego). Generalnie minimum 800km na baku zawsze robię. To moje pierwsze auto i nie zawiodłem się. Polecam auta z polskich salonów i pewną historią.
6,1
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Ja jestem zadowolony z tego auta. Kupiłem go 3 lata temu i palił więcej, ale okazało się że był do wyczyszczenia EGR i do wymiany koło dwumasowe. Po tych naprawach autko jest bardzo oszczędne jak na 1.7. Jechałem z nad morza i na trasie ok 750 km osiągnąłem 4,2 l. Co mnie zaskoczyło, bo znajomi mi mówili, że te silniki to smoki na paliwo. Teraz jeżdzę praktycznie tylko miasto(sporadycznie jakis wypadzik do 100 km) to spokojnie daje rady sie zmieścić w 6 l. Zimą na krótkich trasach z racji tego, że to diesel i sie dosyc długo grzeje trzeba liczyc do 8 l / 100 km. Wszystko zależy oczywiście od stylu jazdy, ale ja polecam te autko z tym silnikiem!
6,1
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra H
Kombi 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Opony 205/55 R16. Bardzo dobra ekonomika. Jeżdżąc w miarę dynamicznie (ale zgodnie z zasadami jazdy ekonomicznej) po mieście osiągam średnio ok 6,3 L/100 km, przy małym obciążeniu (2 osoby, w bagażniku tylko niezbędny sprzęt do auta, pełne koło zapasowe). Na trasie (autostrada/ekspresówka) łatwo zejść poniżej 6 L (do ok. 5,5 - 5,8 L/100) jadąc 130-135 km/h. Przy dużym obciążeniu (4 os.+dziecko +bagaż), w cyklu mieszanym (drogi krajowe, 100-120 km/h) wyszło spalanie 6,8 L/100 - nadal mało. Rekordowo mało (4,44 L/100 km, 130 km/h) udało się osiągnąć na autostradzie we Włoszech. Pomiary robiłem według wskazań dystrybutora na stacji paliw, lejąc do pełna (komputer pokazuje oczywiście mniej). Ogólnie: silnik godny polecenia - przyjemnie ciągnie i pali umiarkowanie.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Kombi