Szukaj

Informacje o Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.5 Diesel 122KM 90kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 122 KM (90 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 30
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 1
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
2 komentarze
Coś kapie do środka.
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • nadwozie
  • 16 tys. km
Cześć. Dwie sprawy. Samochodzik prawie nowy. Odebrany z salonu początkiem stycznia ubiegłego roku. Zauważyłem po kilku tygodniach użytkowania na dywaniku pasażera z przodu palmy, Na początku była jedna i pojawiała się nie wiadomo kiedy, Chodzi mi o to, że nie ma szans na powiązanie ich z deszczem, albo myciem samochodu. Plamy są tak, jakby kapało coś z wysokości końca schowka od wewnętrznej strony. Jak to wygląda? Plamy nie zauważyłem mokrej. Zawsze się z tym spóźniłem, a wyschnięte są świecące, nie tłuste, jakby lakier. Na początku była jedna. Po oddaniu samochodu na przegląd po roku i wymianie filtra przeciw pyłkowego są trzy i w innych miejscach. To nie woda, ani płyn do mycia szyb i woda z woskiem, czy płynem do mycia których używam. Sprawdziłem. Po wyschnięciu nie widać ich. Płyn do szyb lałem kilka razy dla sprawdzenia i patrzyłem, czy kondensat nie będzie tak wyglądał. Nic. Moje pytańko jest takie. Co to może wyciekać? Podejrzewam jakiś płyn "ustrojowy" samochodu, ale tu możliwości nie ma dużo, bądź jakąś może konserwację. Dużo tego nie wycieka. Po góra około centymetra sześciennego. smugi na wycieraczce są długie, ale wąskie. Nie mam welurów. Jest guma.
Problem rozwiązany
2 komentarze
gasnący prawy ksenon
  • Opel Astra K
  • nadwozie
  • 190 tys. km
witam , próbowałem szukać w necie rozwiązania mojego problemu ale bezskutecznie dlatego postanowiłem opisać mój problem tutaj być może Ktoś już miał taki problem ...problem dotyczy gasnącego prawego ksenonu / raz gaśnie i pokazuje komunikat na desce po wyłączeniu zapłonu lub samych świateł ksenon działa poprawnie ...tydzień działa poprawnie a kolejne dni w kratkę ...po podłączeniu do kompa brak błędów ... rok działał poprawnie i pewnego dnia ponownie zaczął "wariować" raz podczas jazdy się wyłączył ...po wymianie ksenonu dział identycznie bez zmian ..byłbym wdzięczny za wskazówkę..pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Astra K Hatchback Facelifting