Szukaj

Informacje o Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Renault Clio wprowadzona została na francuski rynek w roku 1990, a rok później ruszyła sprzedaż w pozostałych krajach. W katalogu francuskiej marki Clio zastąpiło model Renault 5. Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku (w roku 1991) i popularnością w niedługim czasie przebiło swojego poprzednika. W 1994 roku Renault Clio I poddano pierwszej modernizacji, a w jego nowej odsłonie do nazwy Clio dołożono wyrażenie „phase 2” (faza druga). Drugi lifting Clio I miał miejsce w roku 1996, a dwa lata później zakończono jego produkcję.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 107 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Paweł
Hatchback 1.4 i RT 75KM 55kW
Renault Clio I
Poza ceną jaką musiałem zapłacić za naprawę zawieszenia i spore jak na to auto spalanie złego słowa o \"renówce\" powiedzieć nie mogę. Samochód z tym silnikiem jest dynamiczny, czuć zryw kiedy wciska się gaz w dechę.
3,6
~Urbix
Hatchback 1.4 i RT 75KM 55kW
Renault Clio I
Renatka to super autko. Mimo dość częstych awarii zawieszenia spowodowanych stanem naszych dróg, furka naprawdę godna uwagi. Ma mocny a przy tym ekonomiczny silnik benzynowy dzięki czemu dają dużą frajdę z jazdy. Przy okazji skrzynia biegów to totalna rewelka kompletnie bez awaryjna. Mam przejechane w mojej smerfetce już 254000km i jak na razie dzielnie daje rade.
3,1
[email protected]
Hatchback 1.4 i RT 75KM 55kW
Renault Clio I
samochodzik ok. nadwozie zadbane nie rdzewieje(jest kilka punktow o ktore szczegolnie trzeba zadbac). silniczek nawet wiekowy dla zwawego emeryta starczy ale lubi paliwo. mimo tego,ze powyzej 100km/h glosny to jest wygodny

Usterki Renault Clio I

Liczba wpisów: 28
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy w clio 1.4Rt z 96r
  • Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998
  • silnik
mam clio 1.4 RT z 96r sama benzyna zero gazu. posiadam taki problem. ten samochód nie ma mocy,rozpędziłem go do 120 i to koniec przyśpieszania.Po wyrzuceniu przewodów,węży od dolotu prędkość zwiększyła sie do 130. Zastanawiam sie co jest nie tak skoro to jest dynamiczny samochód a nie ma siły on jechać. To clio z silnikiem 1,2 ma lepsze kopyto sam cie przekonałem wczoraj na trasie jak mnie odstawiało. Jaki może byc problem z tym że nie moze się szybko rozpędzic i jechac z wieksza prędkością??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z temperaturą.
  • Renault Clio I 1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
  • układ chłodzenia
Jakiś czas temu kupiłem auto, od początku nie miało ogrzewania, wymieniłem termostat, nie pomogło, w trakcie okazało się, że nagrzewnica jest zakamieniona, wymieniłem ją, problem z ogrzewaniem zniknął, ale pojawił się inny. Silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temp pracy, temp dochodzi co najwyżej do 40-50 stopni, a jak dodatkowo włączę dmuchawę, nawiew, to spada jeszcze niżej, 90 stopni osiąga jedynie na postoju. Termostat wymieniałem 2 razy, sprawdzałem go przed zamatowaniem w garnku z wodą, do zagotowania, otwierał i zamykał, układ odpowietrzałem. Czy jest taka możliwość, że założyłem inną, większa nagrzewnica i to jest powodem albo poprzedni właściciel kombinował coś z układem chłodzenia? Dodam może jeszcze, że auto jest po chip tuningu.
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio I