Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 3d 1.4 i 16V 98KM 72kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Silnik - Widoczność
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 3d 1.4 i 16V 98KM 72kW 2005-2010
7,3
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.4 i 16V 98KM 72kW
Renault Clio III dynamique S, 1.4 16v 98km, rocznik 2005 , 122,800 mil czli 203 tys km, kola- 195/45/16 , 3 drzwiowe. w miescie 8l, autostrada przy 130km/h 7l. nie mam mozliwosci sprawdzic minimalnego spalania bo 2500 obrotow a na liczniku 83 km/h ...nie da rady autostrada no chyba ,ze z tirami ;) auto jezdzi super. dobra amortyzacja , wygodne, wszystko dziala lekko i sprawnie. wczesniej jezdzilem vectra 1,8 16v 2001, mondeo mk3 2001 1,8 16v i astra 2008 1,7 cdti 101km. w porownaniu to tylko trakcja jest naprawde ok. w ciasnych zakretach i na autostradzie zachowuje sie jak duzo wieksze auto niz jest. Czuc brak schowkow no i smieszne miejsce na kubki z kawa. duze sie nie mieszcza a o 2 na raz mozna zapomniec ;) kierownica idealna , doswietlanie poboczy spoko, idealne dla 2 osob bo miejsca z tylo tylko wieksze zakupy i to trzeba sie gimnastykowac ,zeby je z tamtad wygrzebac. idealny na miasto, na autostradzie ok ale brak nad biegu bo silnik chce wyskoczyc przy 4000tys obr. na 5 biegu no i to spalanie. mam nadzieje ,ze bylem pomocny .
8,5
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.4 i 16V 98KM 72kW
Auto ma typowo miejskie przełożenia skrzyni biegów, co sprawia, że nawet na stosunkowo pustej szosie przy prędkości 100km/h swoje pali. Po przejechaniu 5500km w tym 15% autostrada, 1/3 miasto, reszta różnego rodzaju trasa, średnie spalanie wyszło mi 9,2 l/100km, w tym niecały litr benzyny.
7,3
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.4 i 16V 98KM 72kW
Moja ocena dotyczy trasy na odcinku 380km po zakupie auta więc bez orientacji co to oszczędność. Przez pierwsze 200km średnio spalił 7l przy 130/h. Kolejne 100km musiałem zwolnić do 100/h i 80km do 60/h bo spadł śnieg a jechałem na letnich. Przy wolniejszej jeździe spadło do 6,6l. Nie mam pojęcia jak w mieście bo tylko trasę robiłem jak polatam po mieście to napiszę.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 3d