Szukaj

Informacje o Renault Megane I Sedan 1.4 75KM 55kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 29% / przeciw: 71%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,2
~leksander
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Jeździłem tym czymś ok. 2 ch tygodni jako autem zastępczym, miałem wiele przygód, po prostu nie do opisania. Na początku po zamknięciu na pilota auta światła zapaliły się i nie zgasły. Rozładował się akumulator. Jak do takiego auta można włożyć 75 koni, do tego jeszcze półzdechłe konie francuskie??? przy prędkości ponad 110 km/h dźwięk jest jak w startującym Boeingu 737, kto ma ten wie !!! Wraz z tym autem kup dobre radio i mocne głośniki !!! Samochód gasł kilka razy po prostu sam podczas jazdy. Ogólnie rzecz biorąc jazda tym autem to jest totalna katastrofa. Stanowczo odradzam. Po co ludzie wogłóle kupują takie auta??
3,5
~bartosz@op.home.pl
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Ogólnie dobre autko lecz rocznik 1996 zaczął chorowac na tzw chorobę wieku dziecięcego. Nie polceam kupna tegoz silnikiem 1,4 79 KM (ale tych juz chyba nie produkują, no chyba ze uzywane) Makmanety podsatwowe to kata;izator oraz ta usczelka po glaowca niesczesna z pod której cieknie chyba w wszytkich straych Megankach - duzy MINUS. Odardzam wymainę katalizatora na nieorginalny (tez za około 700 PPLN) wiem bi sie naciałem i przez niego niedłogo do wymiany będzie szykował się kolektorek a być moze i półośka. Lepiej kupić jakiś z demobilu (czyli rozwalonej Meganki). Autko całkie fajne. Tylko raz stanąłem na drodze i nic. (Kluczyk zgubił kod) w ASO wymienili CLIPA w ramch OTSu. Proszę o kontakt w celu wymiany doświadczeń.
3,7
~Paweł
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Auto bardzo dobre,zwłaszcza w odmianie classic(sedan). Wnętrze ładnie wygląda jak na ten wiek auta. Bagażnik bardzo pojemny. Z pewnością moge polecić ten samochód , zwłaszcza model po liftingu(2001r)z silnikiem 1.6 . Silnik 1.4 75km jest zdecydowaine za słaby po za miastem.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Sedan 1.4 75KM 55kW 1996-2000
6,8
l/100 km
8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Auto bardzo wygodne, dużo miejsca w środku i wielki bagażnik ale szybko się nim jechać nie da. Silnik 1.4 8V w sedanie jest troszkę za mały. Przy ekonomicznej jeździe nie spali dużo ale trzeba pamiętać wymianach filtrów, świec, przewodów WN, kopułki, oleju, łożysk, sprawdzaniu ciśnienia w oponach itp podstawowych rzeczach. W aucie może zaskoczyć: silnik ma za mało mocy i krótką żywotność, zapychający się katalizator, rdzewiejące tłumiki, awarie centralnego zamka i różnych elementów elektrycznych pod maską (silniczek krokowy, czujnik temperatury, czujnik przepustnicy, rozrusznik ...) Przed kupnem Megane 1.4 8V sedan proponuję się kilka razy dobrze zastanowić. Jeżeli już Megane to 1.6 ale w/w przepowiedni i tak się nie da ominąć.
8,6
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Spala 10 -11 litrów gazu na trasach poza miastem/miasto 50%/50% Ceny niby nie wysokie (poza ASO), dobra podaż uzywanych części (np. tylna belka kompletna, pompa wspomagania, bo nie jest rozbieralna, itp.) ale biorąc pod uwagę ilość usterek - SKARBONKA bez DNA
7,3
Renault Megane I
Sedan 1.4 75KM 55kW
Jeździłem tym czymś ok. 2 ch tygodni jako autem zastępczym, miałem wiele przygód, po prostu nie do opisania. Po co ludzie wogłóle kupują takie auta??

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Sedan