Szukaj

Informacje o Renault Megane I Sedan 1.6 e 90KM 66kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Maclaw
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Meganke kupiłem w sierpniu 2012. Auto duże, przestronne, jak na te lata jestem bardzo mile zaskoczony elektryką i blachą. Części tanie bo jest to dość popularny model, wiele drobiazgów można zrobić samemu (czego nie można powiedzieć o np megane II..). Jeśli ktoś trafi na dobry egzemplarz, to jak najbardziej polecam! Jedyne miejsce w którym pojawiła się rdza, to tylne nadkole, cała reszta w porządku! Silnik tani w utrzymaniu i naprawach (mowa o modelu 8v), po kupieniu zrobiłem rozrząd, wymieniłem akumulator na 60Ah (był bodajże 42Ah, przy takiej ilosci elektroniki + klima, już miał problemy po tylu latach), zawieszenia jeszcze nie miałem potrzeby robić, z hamulcami i maglownicą podobnie (ponoć typowe problemy w tym modelu). Kupiłem auto sprowadzone z niemiec, więc zawieszenie było w super stanie, natomiast zdarzyło mi się że pewna kobieta na stacji się zapytała czemu ona kupiła ten sam model i dupa siedzi jej prawie na ziemi (jakby bagażnik był cały czas załadowany do pełna:)), tak więc radzę zwrócić uwagę w tym modelu na zawieszenie, luzy na kierownicy, reszta tak jak w każdym innym.
3,9
~sejang
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Tanie nie drogie w utrzymaniu auto, mnóstwo tanich części. Dość prosta budowa i łatwy dostęp - tak że mając zdolności majster klepki można sobie samemu z wieloma rzeczami poradzić. Całkiem wygodne, dobre na 1 auto czy nawet dla mniej wymagającej rodzinki. Sprawdza się i w mieście i w trasie, choć sedanem trochę trudniej manewrować na parkingu ale idzie się przyzwyczaić.
4,4
~anna
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Kocham to auto.bardzo wygodne.zdarzają się usterki,ale komfort jazdy wiele wynagradza:) gdyby nie uszkodzenie silnika dokonane przez pseudo mechanika renia jeździła by do dziś. Chętnie kupię taką samą.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Sedan 1.6 e 90KM 66kW 1996-1999
7,3
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Mobilki jeśli chodzi o spalanie tego modelu i silnika.To niestety stara konstrukcja fakt malo awaryjna i niektóre problemy to błachostki w porównaniu z nowoczesnymi silnikami.Ale jednak spalanie dość odczuwalne w mieście, 80% tras robię po mieście i to mnie troszkę boli po kieszeni.Wiele cześci juz wymieniłem wpływających na spalanie.Ale niestety Książkowo ten silnik tyle niestety musi spalić wiec jeśli komuś pali 9,5L. po mieście to niech sobie chwali.Teraz Zima i podchodzi mi spalanie nawet pod 12L. a jeżdze bardzo delikatnie.Pozdrawiam serdecznie. i Życzę Wszystkim Szerokośći i Przyczepności bo ślisko i sypie:)))
6,3
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Na trasie 35km poza miastem spalanie poniżej 7 litrów bez oszczędzania. Do 5.5 w trasie po autostradzie. Niecałe 7.5 w mrozy -22°C. Myślę że rozsądny kierowca mógłby zejść do średniej 6,5. Po mieście nim nie jeżdżę.
7,8
Renault Megane I
Sedan 1.6 e 90KM 66kW
Zużycie paliwa: trasa ok. 400 km (4 dorosłe osoby na pokładzie bez bagażu) prędkość 90-110 km/h wyszło 6,14. Miasto ok. 8,8-9,5 (jazda zrównoważona, hamowanie silnikiem), średnie 7,7 (wg autocentrum). Dystans przejechany ponad 2000 km.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Sedan