Szukaj

Informacje o Renault Megane III

Lata produkcji: 2008 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~Konrad
Renault Megane III
Coupe Facelifting 1.6 dCi 130KM 96kW
Posiadam ten samochód od ponad roku i jestem w stanie powiedzieć, że to naprawdę udany model. Służy mi na dojazdy do pracy po 60 km dziennie oraz na dalsze wypady. W ciągu roku zrobiłem ponad 30 tys. km i tylko raz był unieruchomiony przez awarię elektrycznego hamulca ręcznego, którego naprawa okazała się tania. Silnik 1.6 dCi to udana jednostka, która przy wymianie oleju z filtrami co 10.000 km odwdzięcza się dobrą mocą i niskim spalaniem. Nagłośnienie BOSE jak na 12-letnie kompaktowe coupe gra fantastycznie, niekiedy lepiej, niż markowe audio w nowych samochodach. To - poza wyglądem - jest największą zaletą Megane. Gdybym miał kupić ten samochód jeszcze raz - zrobiłbym to, ale tym razem w wersji GT z 2-litrowym dieslem!
Dodane 9 dni temu
2,1
~Krzysztof
Renault Megane III
Hatchback 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Niestety, nie mogę polecić tego modelu na podstawie własnych doświadczeń. Kupiłem egzemplarz, który według poprzedniego właściciela był zadbany i serwisowany — pełna dokumentacja, zapewnienia o wymianach, same superlatywy. Niestety, rzeczywistość okazała się inna. Na początku padła turbosprężarka. Uznałem, że to może wynik niewłaściwej eksploatacji przez poprzednika, więc wymieniłem ją i liczyłem na spokój. Niestety, problemy zaczęły się mnożyć: cewki, kolektor wydechowy, półosie (mimo że były rzekomo wymieniane w ASO i miałem na to rachunki). Po kilku latach użytkowania i włożeniu w samochód kwoty przekraczającej trzykrotnie jego obecną wartość, dałem sobie z nim spokój i sprzedałem. Dużym rozczarowaniem była też kwestia korozji. W teorii Renault nie powinno gnić — a u mnie pojawił się problem z progami, który musiał naprawiać blacharz. Auto było chwalone za dobrą blacharkę, a w praktyce wyszło inaczej. Być może trafiłem wyjątkowo pechowy egzemplarz, ale moje doświadczenia całkowicie rozmijają się z opiniami o „bezawaryjności” czy „bardzo trwałym silniku 2.0T”. Ja niestety przejechałem się na tym modelu i, po wszystkim, drugi raz bym go nie kupił. Przy obecnych cenach można znaleźć zdecydowanie mniej problematyczne auta.
Dodane 15 dni temu
2,6
~Paweł
Renault Megane III
Coupe Facelifting 2.0 TCe 180KM 132kW
Niestety, nie mogę polecić tego modelu na podstawie własnych doświadczeń. Kupiłem egzemplarz, który według poprzedniego właściciela był zadbany i serwisowany — pełna dokumentacja, zapewnienia o wymianach, same superlatywy. Niestety, rzeczywistość okazała się inna. Na początku padła turbosprężarka. Uznałem, że to może wynik niewłaściwej eksploatacji przez poprzednika, więc wymieniłem ją i liczyłem na spokój. Niestety, problemy zaczęły się mnożyć: cewki, kolektor wydechowy, półosie (mimo że były rzekomo wymieniane w ASO i miałem na to rachunki). Po kilku latach użytkowania i włożeniu w samochód kwoty przekraczającej trzykrotnie jego obecną wartość, dałem sobie z nim spokój i sprzedałem. Dużym rozczarowaniem była też kwestia korozji. W teorii Renault nie powinno gnić — a u mnie pojawił się problem z progami, który musiał naprawiać blacharz. Auto było chwalone za dobrą blacharkę, a w praktyce wyszło inaczej. Być może trafiłem wyjątkowo pechowy egzemplarz, ale moje doświadczenia całkowicie rozmijają się z opiniami o „bezawaryjności” czy „bardzo trwałym silniku 2.0T”. Ja niestety przejechałem się na tym modelu i, po wszystkim, drugi raz bym go nie kupił. Przy obecnych cenach można znaleźć zdecydowanie mniej problematyczne auta.
Dodane 15 dni temu
Średnie spalanie dla Renault Megane III
6,1 – 12,1
l/100 km
4,5 – 7,7
l/100 km
8,1 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Przy 6-biegowej skrzyni łatwo mi osiągnąć niskie spalanie. Jeżdżąc tylko po mieście nie umiem wejść powyżej 8L/100km. Przy jeździe mieszanej, średnio między 6,3-7,0L/100KM, a w trasie 6,0 lub nawet mniej. Jestem mega pozytywnie zaskoczony bo spodziewałem się średnio 8L w cyklu mieszanym. Jeżdżę tym autem już rok i 4 miesiące i są to wyniki powtarzalne. Nie zamulam silnika na 1500 obrotów tylko normalnie przyspieszam do 3500, przy stałej prędkości prędkości utrzymuję 2000, pod górkę czy wyprzedzając redukuję. Moim zdaniem, trzeba mieć ciężką nogę żeby osiągnąć wysokie spalanie tym silnikiem.
Dodane 7 miesięcy temu
8,0
Renault Megane III
Coupe 2.0 16v TCe 180KM 132kW
Jazda po drogach krajowych (40km dziennie praca-dom) 70(5bieg) w terenie i 120 poza to spalanie w granicach 8.7L. Na autostradzie przy 140 9,4L. Trasa Poznań - Belgia prędkości 120-160 (919km) wyszło 9,8L z dystrybutora, ale benzyna nie jest na autostrady. Regularna trasa drogami krajowymi (155km) to 8.1L. Spalanie odcinkowe przy 90 - 6,3L, przy 110 - 7,5L, przy 140 9,4L, przy 170 13,5L. Zrobiona modyfikacja mapy silnika na 220km i 340Nm. Zbiera się odpowiednio do spalania. Generalnie bardzo fajny samochód, świetnie się prowadzi, a jakościowo nie odstaje od golfa 7 czy peugeota 308. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, będę zmieniał na wersję RS 265km
Dodane 8 miesięcy temu
8,1
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.2 Energy TCe 115KM 85kW
1.2 TCe zupełnie nie nadaje się do jazdy po mieście. Przy bardzo oszczędnej jeździe najmniej wychodziło 9 litrów, przy normalnej jeździe 10-11. Na autostradzie przy 140 ok 8-9 litrów. Przy spokojniejszej jeździe ok 120 - 7l/100, przy 100 - ok 6l/100. Najniżej udało mi się zejść do 5,3l/100 jadąc spokojnie wioskami.
Dodane 5 miesięcy temu

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 27
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Dodane 7 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Dodane 10 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
3,3
Renault Megane III
Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Sama instalacja i graty dobrej jakości, prawidłowo dobrane. Jakość montażu poprawna, na sztukę, nawierty niezbyt optymalnie zrobione, słabo wyregulowana (auto adaptacja?), rozjechane korekty, drobne problemy z wskazaniami czujnika poziomu lpg. Obsługa - dramat, dodzwonić do serwisu się nie da, a tylko tak można umówić wizytę.
Dodane 5 lat temu
5,0
Renault Megane III
Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 83 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Po roku użytkowania samochodu renault megane 3 1.6 110km jestem bardzo zadowolony z instalacji . Brak jakich kolwiek problemów czy usterek. Jak najbardziej polecam ten zakład ,profesjonalna obsługa i kontakt z klientem. POLECAM
Dodane 6 lat temu
3,8
Renault Megane III
Hatchback 2.0 16v TCe 180KM 132kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 55 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Czasami przy dynamicznym przyspieszaniu i puszczeniu gazu to czuć dopalanie gazu ale lepiej jak jest go minimalnie więcej niż miało by być zbyt mało. Ogólnie polecam tankować na Orlenie jeszcze nie było problemów po ich LPG. Odradzam BP z kilku stacji mam porównanie i pół na pół są problemy z jakością gazu.
Dodane 8 lat temu
Renault Megane III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów