Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 trzecia generacja Renault Megane stylistycznie została upodobniona do Renault Laguny, choć część projektowych rozwiązań zapożyczyła także od prototypu o nazwie Megane Coupe Concept. Samochód względem poprzednika miał również większe rozmiary. Dostępny był w wariantach hatchback, kombi, coupe, jak również coupe-cabrio. Megane III przeszło dwie modernizacje (w latach 2012 oraz 2013), z czego tą drugą wprowadzono spore zmiany w wyglądzie auta. Renault Megane trzeciej generacji produkowany był również w wariancie sedan (od roku 2009) – odmiana ta sprzedawana była jednakże jako odrębny model o nazwie Fluence.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4302 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2037 mm
Wysokość 1471 mm
Rozstaw osi 2641 mm
Rozstaw kół - przód 1546 mm
Rozstaw kół - tył 1547 mm
Zwis przedni 870 mm
Zwis tylny 792 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1162 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 372 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~mich64
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Auto odebrane z salonu w połowie kwietnia 2015. Kupione jako następca Peugeota 307 1.6 benzyna. Przy zakupie byłem zmuszony niestety kierować się ceną, samochód miał być podobnie wyposażony co 307, silnik z możliwością instalacji lpg. Nabyłem wersję Limited, wyposażoną lepiej niż 307 / czujnik deszczu i świateł, elektryczne szyby z tyłu, składane lusterka, radio z bluetooth i mp3, alu felgi/, za kwotę 5 tys. wyższą niż ta którą dałem 7 lat temu za 307. Samochód ładny, miła linia nadwozia niższy niż 307, no tak reno kupiłem oczkami. Bagażnik bardziej symetryczny, materiały w środku i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń. Meganka jeździ dobrze, tylko nie wiem dlaczego mnie jeździ się nią... dziwnie. Jakoś nie mogę się odnaleźć w tym samochodzie, chociaż minął już rok. Jest cicha ale tylko do ok. 90 km/h. Niezłe wspomaganie, chociaż elektryczne, ciche zawieszenie, tutaj znacznie lepiej niż w 307. Skrzynie wymaga ciągłej zmiany biegów, które nie do końca wchodzą precyzyjnie, szczególnie 5 i 6. Zużycie paliwa na razie bardzo wysokie, przy emeryckiej jeździe głównie w trasach zużycie minimalne wskazane przez komputer to 8,9 l/100. Fotele wygodne, siedzi się nisko. Z tyłu miejsca może brakować osobom wysokim. Edycja - średnie spalanie spadło do ok. 7.5 l/100 km po 5 tys. przebiegu. Edycja - Jest jesień, jeżdżę więcej po mieście spalanie ok 8 l/100 km. Jedynym atutem tego auta jest instalacja LPG, pozwala naprawdę obniżyć koszty eksploatacji. Poza tym samochod bardzo niedopracowany.
3,8
~mp4
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Możliwe, że moja ocena wynika z porównania z poprzednim samochodem o zupełnie innym charakterze, jednak po kilku miesiącach jeżdżenia Megane III, jestem nieco zawiedziony. Choć lubię ten samochód, wydaje mi się znacznie gorzej dopracowany niż Alfa 147, którą jeździłem przez ok. 4 lata. W alfie, choć to niby fiat, nic nie skrzypiało, a tutaj szyba wpada w rezonans przy niskich prędkościach. Denerwuje także wysokie zużycie paliwa, słaba elastyczność silnika oraz nie najlepiej zestopniowana skrzynia biegów. Do zalet Megane należy atrakcyjny wygląd, świetne wskaźniki, dobrze dopracowane zawieszenie oraz dodatki, takie jak zestaw głośnomówiący z bluetooth, który potrafi po polsku odczytywać esemesy w czasie jazdy. Przydają się też czujniki parkowania. Czujnik deszczu nie zawsze działa właściwie - czasem wycieraczki nie załapują pomimo opadów, innym razem włączają się gdy szyba jest prawie sucha.
4,9
~jacekn2
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 Energy TCe 130KM 96kW
Ogólnie auto oceniam bardzo dobrze. Silnik 1.2 Energy TCE 130 jest bardzo fajną jednostką napędową, która jest elastyczna i ważna rzecz łańcuch rozrządu, posiada funkcję Start&Stop czyli silnik gaśnie na światłach jeśli jest rozgrzany i spełnione są określone warunki w naszym klimacie będzie to działać prawie bez przerwy. Jeśli chodzi o spalanie to zależy od nogi kierowcy przy moje spokojnej jeździe mieszanej oscyluje 5.5 l/100km takie spalanie otrzymuje jeśli trzymam obroty tak do 2 tysięcy na trasie. Auto jest wykonane z dobrych jakościowo materiałów, blacha obustronny ocynk, deska rozdzielcza wykonana z miłych w dotyku plastiku pokrytego gumą. Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem (Rzeszów-specjalizują się w serwisowaniu samochodów francuskich i zapytałem jak się sprawują silniki TCe to powiedział, że u niego serwisuje się Clio też TCe i ma przejechane 180 tys. km (przedstawiciel handlowy) i nic się nie dzieje wymiana części które się zużywają i to wszystko.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013
6,1 – 7,9
l/100 km
4,8 – 5,7
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 Energy TCe 130KM 96kW
Auto rocznik grudzień 2014. Przebieg na chwilę obecną 22 tys km. Maksymalne spalanie to trasa Warszawa - Poznań i tempomat na 140km/h, 3 osoby w aucie. Minimalne spalanie to trasa bocznymi drogami (280km), mały ruch, ale średnia prędkość 73 km/h, tempomat wbity na 100km/h. Komputer pokazywał zasięg ponad 1000km. Średnio spalanie w miesiącu mam 6,3. Jazda do pracy (25km codziennie) i po mieście, łącznie daje to ok 1400km na miesiąc. Komputer trochę przekłamuje (ok 2 litry na całym baku). Tankowanie do pełna (przeważnie wlewam ok 50l) i wskazanie zużytego paliwa to ok 48l.
7,7
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Auto nowe na dotarciu także wyniki na pewno się poprawią. Przy przebiegu 1300 km założono nową instalację LandiRenzo Omegas. Na chwilę obecną jestem zadowolony ze spalania zarówno na benzynie oraz na LPG. Spalanie na benzynie trasa Poznań-Kielce: A2 do Łodzi 9.5l/100km, następnie Łódź-Kielce-Busko spadło do 6.5l/100km. Jazda po Poznaniu odcinki 10-20km przez miasto spalanie ok. 8.5l/100km LPG + ok. 1.5-2l/100km benzyny (zależy od mrozów). Po zamontowaniu gazu wyniki podobne w mieście, można powiedzieć, że na trasie Poznań-Busko drogą krajową 11/12 wyszło 7.5l/100km LPG. Zadowolony :)
5,1
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.5 Energy dCi 110KM 81kW
Idealny dla kobiet, przyzwoite spalanie, długie trasy to męczarnia, powyżej 140km/h samochód zaczyna myszkować, słabe trzymanie w szybko pokonywanych zakrętach, przy przejeździe przez rondo powyżej 45km/h potrafi wpaść w poślizg zwłaszcza przy lekko mokrej nawierzchni to nawet przy 40km/h

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013