Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 151 Nm przy 4250 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~emilo1992
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Czy mogę polecić Renault Megane III? trudno powiedzieć. Niby nie jest to złe auto , dlatego że spokojnie przemieszczałem się nim z punktu a do b, bez większych problemów , ale mam wrażenie że to auto jest również nie do końca dopracowane. Kupiłem ten samochód od 1 właściciela z przebiegiem 110 tys kilometrów i z tego co zaobserwowałem , to ciągle powracającą usterką są wycieki oleju. W przeciągu dwóch lat wycieki były usuwane dwukrotnie (pierwszy raz, zaraz po zakupie a kolejny raz po... 20 000 km...). Nie polecał bym też najbiedniejszej wersji GENERATION z 5cio biegową skrzynią manualną , dlatego że to auto nie ma mocy. W katalogu patrzyłem że przyspieszenie to 10,5 sek do 100km/h , ale raczej takie statystyki można włożyć między bajki. Realne przyspieszenie to 12-12,5 sek. Może w bogatszych odmianach z 6biegową skrzynią takie przyspieszenie jest realne. Plusem wersji generation jest to, że nie ma karty do uruchamiania auta (która potrafi sie popsuć) tylko jest zwykły kluczyk. Kolejnym plusem jest poprawiona w stosunku do poprzednika elektronika. Nie sprawia już takich problemów jak w megane II , co mnie niezwykle cieszyło gdyż nie u każdego mechanika dało sie zdiagnozować usterkę czy też usunąć błędy.... Czy kupiłbym ponownie Megane III ? Myślę że tak, ale z innym silnikiem bo ten się na ekspresówkę, czy autostradę nie nadaje.
4,5
~Wojciech Piotrowicz
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Poszukiwałem takie auto jak to i spełnia wszystko w oczekiwania. Megane z tym silnikiem jest bardzo trwałe kosztem spalania, przyspieszenia i wyższego hałasu. Koszta eksploatacji są niskie, brak poważnych awarii. Auto jest bardzo praktyczne, idealne dla pary bądź rodziców z jednym dzieckiem. Tylna kanape można złożyć uzyskując całkowicie płaska powierzchnię (odchylamy w przód przednie fotele, skladamy pionowo siedzisko tylnej kanapy, oparcie bez zagłówków składa nam się wtedy na równo z podłogą bagażnika) Fajne rozwiązanie z pilotem do obsługi radia przy kierownicy, tempomat sterowany z kierownicy, system keyless, bardzo dobre prowadzenie i sporo różnych przydatnych "bajerów" to mocne strony tego auta.
4,3
~Miro
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Auto ładne, fajne ale tylko jak się na nie patrzy. Gdy zaczynasz uzywać tego auto wychodzą tandetne plastiki, materiał tapicerki łatwo się brudzi i zadziera, wyciszenie jest średnie, a silnik nadaje się do emeryckiego stylu jazdy. Pewnie kupiłbym drugi raz ale innym silnikiem. Chyba trudno o takie auto w dobrych pieniądzach z tyloma bajerami poprawiającymi komfort tj jak klima dwustrefowa, automatyczne światła do jazdy dziennej, tempomat czy system bez kluczykowy. Wszystko to sprawia, że czujemy sie jak bysmy jeździli autem o klasę lepszą niż kompaktem. U konkurencji za te same pieniądze trudno tego szukać.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW 2008-2011
7,6
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Po przeczytaniu licznych opinii bałem się spalania, ze względu na to, że studiuję - nie pracuję, a za paliwo głównie płacę sobie sam. Jak na razie obserwacje z 3000km: Miasto - korki - jazda do 3-4k obrotów, korki - 9,2l. Miasto - ruch umiarkowany, zazwyczaj małe korki, EcoDriving, zmiana biegu przy 2000 obrotów, bardzo rzadkie wyjścia ponad tę wartość - spalanie na poziomie 7,4l. Trasa Warszawa-Augustów - pięć osób w samochodzie, jazda z przepisową prędkością, czasem klimatyzacja, 6,4l (spory korek). Droga powrotna 6,2l. Jadąc samemu nie ma problemu z uzyskaniem 6l. 1.6 16v bardzo lubi jazdę ze stałą prędkością, wtedy naprawdę można osiągnąć spalanie nawet poniżej sześciu litrów. Niestety, ruszanie ze świateł, jazda w korku - wszystko to natychmiast odbija się na spalaniu.
6,5
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Parę danych uzupełniających do podanych srednich, skrzynia biegów 6-stopniowa ręczna. Minimalne spalanie jakie uzyskałem, to 4.9 l/100km przy prędkości 68 km/h utrzymywanej przez tempomat na 6 biegu (1800 obr./min). Maksymalne spalanie, to 12.2 l/100km w miejskim korku, gdzie dłużej stałem niż jechałem. Pokonując trasę WARSZAWA-KATOWICE-WARSZAWA, poruszając się z maksymalną dozwoloną prędkością 6.2 l/100km. Na trasie WARSZAWA-KRAKÓW pokonywanej z maksymalną dozwoloną prędkością oraz przy dynamicznej jeździe to 8.5 l/100h. Na trasie KRAKÓW-WARSZAWA 7.2 l/100km.
8,8
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Średnie 8 - jazda 50/50 przez miasto i wioski pod miastem. Max. 12 l - jazda zimą po mieście 200-tys., odcinki kilkukilometrowe. Trasa 6,3 - tuż po zakupie, odcinek ponad 100 km, jazda idealnie według znaków i ostrożnie :) Zwykła jazda DK lub DW to bliżej 7 l. Ekspres 120 - między 7 a 8. Autostrada 140 w 3 osoby - tu już między 9 a 10 litrów. Trochę mułowaty na starcie, jak już ruszy to jest przyzwoicie. Wygodny w środku. Ogólnie wśród segmentu C godne uwagi auto.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback