Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,1
~Dakar
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Miałem bardzo dużo aut w swoim życiu, to oceniam jako tandetne i kiepskie. Kultura pracy silnika niczym Ursus z lat 60tych, ponoć jedne niewiadomo czemu chodzą ciszej inne głośniej. Mój klepał masakrycznie. Biegi wchodzą tak jak by niewchodzily bardzo dziwnie niepewnie ale nic niezgrzyta. Dynamika jazdy przeciętna raczej słaba. W środku ciasno z tyłu mega ciasno, wiecznie wszystko okopane z prostego powodu niema co zrobić z nogami. Jakość wykonania tani plastik i pękające Eko skóra bez szału. Prowadzenie tego auta jak dla dramat całkowity takie podskakujace taczki. Naprawdę jest wiele fajniejszych aut. Jedyne za co muszę pochwalić to auto jest to że zadko się zawodziło. Tankowało się i jeździło i olej zmieniało co max 15000km a nie według chorych zaleceń renault co 30000km. Mi to auto niesiadlo po prostu słabe.
4,1
~BPuzon
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Moje auta katalogowo kosztowało 92 tyś. zł. Ja kupiłem egzemplarz testowy za niecałe 70 tyś. zł. Auto ma bardzo ciekawy kształt ni to auto rodzinne a wygląd trochę zadziorny. Silnik diesel 130 kM super. Auto świetnie się prowadzi i jest niewrażliwe na boczny wiatr i nie słychać szumu przy dużych prędkościach. Bardzo wygodne siedzenia z przodu i naprawdę duży bagażnik. No niestety z tyłu pasażerowie mają ciut mało miejsca. Coś za coś. Niestety w tym aucie mnie osobiście wkurzają detale. Umieszczenie przycisków włączania wyłączania różnych rzeczy poza zasięgiem i oznaczone całkowicie nie intuicyjnie. Sterowanie radiem też mało intuicyjne a głośniki fatalne. Wycieraczki naprawdę kiepskie nie dociskają dobrze i robią się piękne mazy zarówno przód jak i tył. Brakuje choćby podstawka pod kubek, a popielniczka to jakieś nieporozumienie - kubek. Nie polecam też kupować fabrycznej nawigacji. Ma tylko mapę Europy Wschodniej i to w dodatku nieaktualną. Kwota 1800 zł za takiego bubla to lekka przesada. Takiego samego tomtom-a można mieć za 800 zł z mapą całej europy i to aktualną. Fajne autko ale nie warto inwestować w pierdoły kosztują majątek a są małoprzydatne. Warto natomiast zainwestować w silnik
4,2
~Tomek
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Moje auto jest z grudnia 2012 a nie z 2011 - nie było innej opcji wyboru na stronie :-) Za cenę 60k PLN auto z klimatyzacją automatyczną i innymi bajerami, którym podróżuje się wygodnie powinno mieć ocenę dobrą mimo, iż posiada swoje mankamenty. Dla przeciętnej osoby jeżdżącej 15-20kkm rocznie będą to niuanse niewyczuwalne, ale dla mnie, osoby jeżdżącej ok 80 kkm rocznie już tak.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW 2011
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
ROCZNIK 2012. Dodawałem opinię po przejechaniu 15kkm. Teraz mam 35kkm i ...dalej szału nie ma. Jeżdżę tylko w trasach. Średnio auto spala 5,5 litra (po zmianie opon na letnie zużycie delikatnie spadło). Na autostradzie przy 150 km/h ponad 7 litrów, to normalne. Przy 140 km/h delikatnie poniżej 7 litrów. Przy 110 km/h (najczęstsza prędkość używana przeze mnie) spalanie około 5,5 litra. To, co zaznaczyłem w "minimalnym spalaniu przy oszczędnej jeździe" = "średnie minimalne spalanie", gdyż nie próbowałem jechać ECO. I WAŻNA UWAGA: SPALANIE MIERZYŁEM REALNE A NIE Z KOMPUTERA, KTÓRY W MOIM PRZYPADKU PRZEKŁAMUJE (ZAWYŻA) O OKOŁO 0,3 L/100 KM, A PRZY JEŹDZIE MIESZANEJ 100-150 KM/H ZAKRES BŁĘDU MOŻE WYNIEŚĆ NAWET PÓŁ LITRA NA 100 KM.
5,3
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Auto na taką moc i osiągi spala niewiele paliwa. Przy normalnej jeździe w mieście trzeba liczyć 6.2 litra/100km, natomiast w jeździe mieszanej wyjdzie około 5,2 litra/100km. Maksymalne spalanie w mieście, w korkach, zimą gdy silnik pracuje na postoju nie powinno przekroczyć 6,8 litra/100km.
5,2
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
spalanie naprawdę niskie po usunięciu filtra Fap/Dpf, przed usunięciem należy dodać 1litr do podanych powyżej danych, latem cięzko uzyskac sredni wynik powyzej 5,5litra(przy normalnej jezdzie), w trasie przy 80-95km/h na tempomacie na 6biegu wychodzi wynik ok 3,5litra, podane spalanei na podstawie tankowań a nie komputera przy normalnej jedzie z predkosciami wg kodeksu drogowego

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback