Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi FAP 90KM 66kW 2011

Lata produkcji: 2011 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Widoczność - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Michał
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Samochód naprawdę fantastyczny nie rozumiem ludzi którzy piszą że deska rozdzielcza słabo spasowana że słabe plastiki (bmw 535d f10 nawet mercedes s ) wielokrotnie droższe również ma skrzypiące plastiki jak się poszuka nie tak bym oceniał to auto pamiętajmy że można było je kupić od 60 tys a w obecnych czasach ich ceny względem rocznika naprawdę są bardzo przyzwoite na to co oferują elektryczne fotele, szyby,lusterka, navi, pełny klimatronic, okno dachowe, podświetlane drzwi, tempomat,ograniczniki, automatyczne światła,automatyczne wycieraczki bardzo wygodne fotele z rozszerzoną regulacją i wszystko to działa bez problemowo tak jak powinno
3,9
~Piotr
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
ogólnie ok, autko w miarę dynamiczne w cyklu miejskim, autostrady - nie specjalnie, zwrotne, lobię nim jeździć po mieście - najbardziej razi mnie jakość wykonania, podczas ostatnich mrozów straszenie wszystko trzeszczało, skrzypiało a nawet stukało (myślałem ze to zwieszenie, ale z nadejściem wiosny auto ucichło) ja rozumiem że to budżetowe auto, ale miałem wrażenie że samochód się rozleci, nie wiem czy to we wszystkich autach ale lakier to jakiś żart, paznokciem można po nim rysować (granatowy metalik), kolejna rzecz której nie lubię w samochodzie to: zapas pod podłoga bagażnika, nie rozumie czemu ma to służyć. kolejny minus w jakości wykonania to radio: farba z przycisków po prostu odlazła połaciami. generalnie auto w mojej ocenie jest tandetnie wykonane a szkoda bo to psuje ocenę za całokształt.
5,0
~Tomek Marecki
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło, spalanie 4,5-5,5 /100km - fenomenalnie. Komfort jazdy w tym segmencie oceniłbym na doskonały, dobrze wyposażony już w standardowej wersji. W zakrętach trzyma się bardzo dobrze, ostre winkle to czysta przyjemność, po polskich drogach stosunkowo miękkie (ale bardzo zwarte i wyczuwalne) a mam porównanie z Focusem I i wiem co piszę :) W stosunku do cen jakie są oferowane z 2 ręki to na pewno nie brałbym nic innego pod uwagę auto ma już 150tkm i jedyne co w nim wymieniłem to rozrząd, tarcze, klocki i 3 żarówki. Myślę, że jest to świetna alternatywa dla całego tego średniej jakości drogiego motoryzacyjnego fast foodu, tutaj faktycznie jakość wykończenia tylnych plastików, zaczepów i spinek jest słaba i totalnie nisko budżetowa, ale za naprawdę dobre pieniądze i masz banana na twarzy jak na zakrętach trzyma tak że myślisz "k...a jak to możliwe" :)

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback