Szukaj

Informacje o Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Klasa średnia
Obecnie już najtańsza wersja benzynowa, 2.0l 150KM, jest tak naprawdę wystarczająca. 9.5s do „setki”, 240Nm – jeździ się całkiem przyjemnie. Jednak to dopiero początek – wzmocniony wariant ma 210KM i świetnie wkręca się na obroty, do tego dynamikę oraz elastyczność zachowuje nawet przy dość wysokich prędkościach. Co ciekawe można również kupić Saaba 9-3, który „strawi” tankowanie biobaliw. W tym wypadku najsłabszy wariant wyciśnie z 2.0l 175KM – oczywiście dzięki turbosprężarce, zresztą jak cała reszta motorów benzynowych. To w zupełności wystarczy na nasze drogi, w razie czego można też wziąć wersję 200- lub 210-konną – ta druga jest sprzężona z napędem na wszystkie koła, który odejmuje trochę dynamiki. Diesel 1.9TTiD jest mały, do tego w podstawowej wersji liczy tylko 130KM. Kiepsko. Jednak uwaga, bo można się zdziwić. Ma 320Nm i do prędkości autostradowych jeździ co najmniej tak dobrze, jak 150-konna „benzyna”! Do tego można go też kupić w mocniejszym wydaniu – 160-konne może nie pozwala wbrew pozorom wyczuć jakiejś wyraźniej różnicy w jeździe, dopiero przy wyższych prędkościach robi się sporo dynamiczniejsze. Wariant 180-konny jest już ciekawszy – jego 400Nm momentu obrotowego naprawdę wgniata w fotel.
czytaj więcej
Powagosław
Saab ma swój charakter, jego samochody można lubić lub nie, ale nie sposób pomylić ich z autami innych marek. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że Saab to od dawna marka produkująca jedne z najbardziej oryginalnych samochodów jakie jeżdżą po naszych drogach. 9-3 nie jest wyjątkiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Saab od dawna urzeka mnie swoją innością. Może to jakieś szwedzkopodobne refluksy podświadomości z dzieciństwa? Gdy koledzy w podstawówce kochali się w dziewczynach z trzeciej klasy, ja śledziłem ruchy tych dwóch pszennych kusicielek z Abby w telewizorze. Dziś koledzy preferują niemieckie fury, a ja hołubię Szweda. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~kaxiu
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Samochód mamy w rodzinie od nowości, wyprodukowany początek 2011 (nie dało się wybrać, a wbrew danym autocentrum gdzieś do lutego produkowano jeszcze silnik 150 km, dopiero potem zastąpił go 163 km). Miała być Insygnia, ale mieliśmy już 9-3 Convertible i za moją sprawą kupiono ostatecznie drugiego SAABa. Samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze można na nim polegać. Świetnie jeździ, bogato wyposażony, a nie rzuca się jednak w oczy jak Mercedesy czy BMW. Jednocześnie szereg rozwiązań technicznych rzadko spotykanych w rodzaju biernie skrętnych tylnych kół, czy też mechanicznej progresji wspomagania.
2,6
~Andrzej_krakus
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Dałem się namówić znajomym, bo to szwedzkie auto, prestiż, TO SAAB!! Nie to co niemieckie, francuskie i takie tam...Teraz bardzo żałuję tego zakupu! Chciałem sprzedać ale dają za tę padlinę grosze. Auto bardzo ładne i to wszystkie jego zalety... Środek trzeszczy, kiepskie plastiki i przeciętna cała reszta, czyste dziadostwo. Do mojego poprzedniego auta po prostu nie ma porównania. Ten SAAB to auto dla ślepych i tępych snobów. Szwedzi doprowadzili markę z takimi tradycjami do bankructwa. A marki premium i luksusowe mają się bardzo dobrze.
4,6
~Artur
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Samochód ma podniesioną moc do ponad 200km,skrzynia automatyczna super,trochę za duże spalanie brak awarii z wyjątkiem sterownika silnika koszt 2000zł.Z uwagi na wiek i przebieg można to przebolec , a tak to tylko bieżąca eksploatacja.Elektronika wbrew opiniom nigdy nie zawiodła,plastiki wewnątrz nie skrzypią. Korozja to tylko w rozbitkach bo u mnie najmniejszego śladu.
Średnie spalanie dla Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
9,2
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Nie wiem skąd ludzie biorą pomiary na poziomie 10l w trasie??? Może jakieś problemy z sondą bo to jest nie możliwe. Jeżdżę Saabem od ponad 5 lat i oto co zaobserwowałem: Owszem w mieście jak ktoś daje do odciny na światłach to i 15l weźmie. Przy normalnej dynamicznej jeździe (nie żaden ecodriving) 8,5-8,7 jeżdżąc w większości po mieście. Trasa - najmniej komputer pokazywał 6,2. Na autostradzie przy prędkościach 120-160 około 7l. Awaryjność zadowalające. Raczej drobne naprawy części eksploatacyjnych typu zawieszenie, hamulce itp. to wszystko przy przebiegu 260 tys.
10,6
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Maksymalne spalanie zanotowane 13,2l 100% miasta, klima, krótkie odcinki,korki i bardzo dynamicznie. Średnie spalanie wychodzi mi 10l jazda dość dynamiczna 70% w mieście z klima. W trasie 8,3 bez znaczenia czy bardzo dynamicznie czy ze spokojem zawsze tyle samo, wystarczy hamować biegami ;] przy obecnych cenach gazu 100km w trasie 20zł.. Śmiech na sali, nic tylko jezdzić w kółko. Na autostradzie 300km przy średniej prędkości 170km/h, a wiekszość czasu podróżowałem ponad 200km/h spalanie 12,5l.. Polecam to auto z benzynowymi silnikami. Od roku żadnych problemów wymieniłem tylko klocki hamulcowe które kosztowały tyle co do Vectry C czyli śrubki.
10,2
Saab 9-3 II
SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Generalnie średnie z jazdy miejskiej w korkach to od 12 latem do 15 zima. Trasy dość krótkie -6km w korku. Poza miastem już lepiej autostrada ~140 to 9 droga krajowa ~100 to ~7/8. Także całkiem przyzwoicie.

Usterki Saab 9-3 II

Liczba wpisów: 31
brak reakcji przycisków na kierownicy
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Czasami działa jak należy, najczęściej jednak zdarza się że przyciski na kierownicy (głównie do sterowania radiem) nie reagują, lub reagują inaczej niż powinny- działanie przycisków jest przestawione (przycisk od głośności, zmienia stację itd. itd.) pan w warsztacie sprawdzał i stwierdził że o ile w tych starszych saabach jest taśma i mogła ulec przetarciu, to w tych nowszych już jest moduł i jeżeli coś się z nim stało to nowy będzie kosztować ok 3,5tyś. rozłączenie akumulatora nie pomogło. problem nadal się pojawia
Problem rozwiązany
3 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. Choć w warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantowali że to na 100% usterka cewek. Przyczyną okazała się nieszczelność instalacji podciśnienia. Nie byłem przy naprawie osobiście, mechanicy powiedzieli tylko że gdzieś pod plastikową osłoną silnika, w okolicach wtrysków gazowych jest taka cieniutka rurka na podciśnienie która była nieszczelna. W grudniu 2010 zostawiłem samochód w warsztacie (Autoekspert), przez 2 dni mechanicy szukali przyczyny i odkryli nieszczelność instalacji podciśnienia. Kiedy to naprawiłem, objaw szarpania na benzynie ustał ale na LPG nadal był, tylko że mniej odczuwalny. Potem odwiedziłem też warsztat LPG gdzie podłączyli komputer który wykazał ZŁĄ MIESZANKĘ PALIWOWĄ LPG. Mieszankę wyregulowali ponownie i teraz silnik chodzi jak zegarek na LPG i na benzynie. Wszystkie zasługi za prawidłową diagnozę zawdzięczam firmie Autoekspert (przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie).
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
szarpanie silnika / zanikanie iskry zapłonu
  • Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010
  • silnik
Na początku roku 2010 (chyba w marcu może kwietniu) zauważyłem takie jakby szarpanie silnika odczuwalne (na gazie lub benzynie) wyłącznie pod czas przyśpieszenia, najmocniej odczuwalne w okolicach 2000-2300 obrotów i słabiej po 3000. Przy stałej prędkości brak tego objawu. Fachowcy mi radzili wymienić świece i tak zrobiłem ale objaw nie ustąpił. Późniejsza diagnoza komputerowa silnika wykazała przerwy na 2ch cewkach zapłonowych. Przybliżony koszt wymiany 2ch cewek to 1300zł. W warsztacie gdzie robiłem diagnozę nie gwarantują że to na 100% usterka cewek. Kto ma jakiś pomysł proszę się wypowiedzieć.
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Saab 9-3 II SportSedan