Szukaj

Seat Altea XL 1.2 TSI 105KM 77kW od 2010

Informacje o Seat Altea XL 1.2 TSI 105KM 77kW od 2010

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochÄ™ przerysowana. Choć przynajmniej potrafi siÄ™ rozpÄ™dzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 71 x 75,6 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Jacek
Seat Altea
XL 1.2 TSI 105KM 77kW
Auto kupiłem nieco przypadkiem w 2023 z pomocą znajomego mechanika. W życiu nie kupiłbym samochodu z silnikiem 1.2 tym bardziej TSI. Jestem starej daty i dla mnie silnik musi mieć pojemność co najmniej 1.6. Nie jest to demon dynamiki i prędkości ale jak trzeba, potrafi pokazać pazury. Jeżdżę na trasach przeważnie autostradowych ze średnim zużyciem paliwa w zakresie 6,7 - 6,9 przy prędkościach 120- 135 km/h. Fotele przednie są bardzo wygodne, wszelkie przełączniki w zasięgu dłoni. Klima dwustrefowa, całkiem znośne audio. Duże boczne lusterka, dobra widoczność z przodu i z tyłu. Jedynie co mi przeszkadza to słupki A przez które czasem nie zauważam osób wchodzących na przejścia dla pieszych z lewej strony. Kanapa tylna przesuwa się przód - tył, można nieco zmienić położenie oparcia tylnego. Dla czterech osób przestrzeni jest dość. Przy piątej robi się ciasno. Bagażnik w tej wersji daje radę. Samochód ten posiada bardzo wyraziste oświetlenie pozycyjne tylne. W długich, nocnych trasach przy zmiennych warunkach pogodowych, jest to szczególnie ważne.
Dodane 3 miesiÄ…ce temu
4,9
~Mariusz
Seat Altea
XL 1.2 TSI 105KM 77kW
Będzie to moja pierwsza opinia nie wiem czy komuś sie przyda mam nadzieje że tak. (Drugą zamieszczę po roku użytkowania) Aktualnie samochód mam 2 tygodnie ale postanowiłem sie podzielić tym co już zauważyłem. Przesiadłem sie z Renault Megane i to co mnie pozytywnie zaskoczyło to jakość wykonania w seacie dużo lepsza niż w megane, bardzo dużo miejsca w środku widoczność do tyły no mogłaby być lepsza ale mam czujniki parkowania które dają rade. Żonie osobiście podoba sie to że jako pasażer ma pełna regulację siedzenia oraz klimatronic dwustrefowy zawsze mi marudziła ze ma za gorąco :)
Dodane 10 lat temu
4,9
~Mariusz
Seat Altea
XL 1.2 TSI 105KM 77kW
No to jestem obieciałem ze po roku sie odezwę wiec sie odzywam :). To tak samochód posiadam juz 1,7 roku i przez ten czas nic sie nie działo wymieniłem olej filtry. Nadal uważam że jest to świetny samochód i jestem z niego bardzo zadowolony (bardzo cieszy mnie to że nie jest nafaszerowany elektroniką!). A pozatym wszystko co juz pisałem wczesniej.
Dodane 9 lat temu

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 23
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
Dodane 5 lat temu
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Dodane 9 lat temu
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Dodane 11 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Seat Altea XL

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów