Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Jakub
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Fajne miejskie autko, alternatywa dla Polo i Fabii, Co do do konkurencji poza VAG, jak dla mnie lepiej wykonany niż Punto. Trzeba zwrócić uwagę na ogólny stan samochodu, nie można oceniać po jednym mocno zmęczonym egzemplarzu całej serii. Mankamentem tych silników jest "piston slap", efektem jest stukanie tłoków wraz ze wzrostem obrotów. Powodem tego jest luz między tłokiem a cylindrem. Osobiście zrobiłem około 30 tyś km z tym dźwiękiem. Nie stwierdziłem nadmiernej konsumpcji oleju, rozwiązaniem problemu jest wymiana tłoków na takie z większą powierzchnią styku z cylindrem. Ogólna ocena samochodu jest pozytywna, każde auto ma swoich klientów docelowych, nie można porównywać z modelami audi czy innych marek/modeli, które w salonie kosztowały kilkukrotnie więcej niż Ibiza.
4,4
~WK.
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Bardzo dobry i ładny samochód klasy B - w tym segmencie dla mnie najlepszy. Ładna sylwetka - z tyłu rewelacyjna, z przodu trochę zadziorna. Z przodu jednak nigdy nie podobały mi się reflektory (choć miałem dwa lustra odrębnie na długie i na mijania) - nie odpowiadła mi stylistyka reflektorów i inne pewnie byłyby ładniejsze. Zawieszenie sztywne na drobnych nierównościach. Bardzo dobry do jazdy po mieście. Polecam jako pierwsze auto dla młodych, a także jako drugie autko do załatwiania spraw i na krótsze wyjazdy.
4,1
~Stepien
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Po przygodach z VW Golf IV, chciałem całkowicie zrezygnować z VAG. Dobrze, że tak nie zrobiłem. Jestem młodą osobą i Ibiza III idealnie pasuje do mnie charakterem. Auto wygląda przepięknie, wnętrze wykonane jest nie najgorzej. Wykorzystuje je do jazdy po mieście jak i na długie trasy. Spisuje się znakomicie. Po zakupie włożyłem od razu gaz. Auto niestety jest łapczywe na PB95.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
6,8
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
1.4 86km. Podałem zużycie paliwa przy odkręceniu reduktora prawie na 100%. W przypadku zasilania gazowego pojęcie spalania jest względne. Zależy co kto lubi, kto jak się zna, kto czego oczekuje i kto co wie. Ważne jest też to w jakich temperaturach tankujecie, jakie jest sprężanie w zbiorniku, jakie ciśnienie podaje pompa na stacji, można się pomylić o kilka litrów. W moim samochodzie parownik odkręcony jest do oporu, mocy ma sporo i zaryzykuje stwierdzenie ze na LPG jest zrywniejszy niż na benzynie. Instalacja BRC od początku do końca. A że nogę mam ciężką to spali mi i 12 litrów lpg.
6,2
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Średnie spalanie- dojazd do pracy 2 x 30km dziennie po DK z prędkościami rzędu 80-90 wynosi 6,6l(jazda w 3 osoby), to samo, z tym że bez pasażerów to już 5,5litra. Autostrada 120km/h= 6,8litra, miasto średniej wielkości w granicach 7,5 litra. Wszystkie spalania średnie (czasami z klimą, czasami bez) dla szerokich 205/45 R16 opon- węższe 14tki z pewnością pozwolą urwać dodatkowo z 0.2l/100km ;) Ogólnie ekonomiczne- dodatkowo nie ma przeszkód do LPG(z tym żeby się zwróciło przy takim małym spalaniu trzeba robić z 20tyś km/rok, chyba że wozimy komplet pasażerów, bądź kręcimy silnik ponad 3-3.5tyś obrotów- wtedy już weźmie swoje.. :)
6,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
Średnie min i max na podstawie spalenia pełnego baku paliwa i przeliczenia dystansu. Min przy oszczędnej jeździe wg komputera pokładowego (trasa, 1 osoba, bez klimy, nie spiesząc się, opony zimowe 185 R15). Auto eksploatowane jest w sprzyjających ekonomicznej jeździe warunkach. Nie szaleję, nie stoję w korkach, 20%miasto - 80%trasa, 1-2 osoby na pokładzie. Na dystansie 30 tys km odnotowane każde tankowanie, średnie spalanie 6,6l. Uwierzę i potwierdzam, że można z tym silnikiem regularnie mieć spalanie w okolicach 6l (na trasie), jak i można w mieście na krótkich odcinkach spalać notorycznie powyżej 8l. Zależne od nogi kierowcy i warunków drogowych.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Ibiza III