Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1900-4300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Tomek
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Witam, swoj egzemplarz kupilem w 2010 r sprowadzony z niemiec, z salonu ok. 3000 zl wiecej niz wowczas w polsce z przebiegiem 140 tys. Ale oplacalo sie, 11 lat uzytkowania 0 awarii, przejezdzilem trasy od kijowa do splitu i nigdy mnie nie zawiodl. Spalanie srednio 6 l, a trasie ok 5,5 miasto ok 7, co przy tak dynamicznym silniku jest super wynikiem. Olej motul co 10 tys , co druga wymiana komplet filtrow. Generalnie bardzo niskie koszty eksploataci( klocki, rozrzad, filtry). Super samochod na trasy, aczkolwiek dla rodziny 2+2 juz za maly, za sztywny i za glosny w srodku. Dwumas wymienialem raz, turbina jeszcze bez wymiany (oryginal), ale nigdy nie gazowakem na zimnym. Polecam, ale warunkiem jest fajny egzemplarz, w dzisiejszych czasach wydaje mi sie bardzo trudne.
4,0
~MrWhite
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Ogólnie autko godne polecenia pod warunkiem, że znajdziemy zadbany egzemplarz. Powyżej 250 tyś. km. przebiegu zaczynają się problemy z kołem dwumasowym i pompowtryskami czyli grubsze wydatki. Występują też drobne usterki elektryki (zamki w drzwiach, panele climatronic, przełączniki pod kierownicą). Aczkolwiek na tle konkurencji (Focus, Astra, C4, Megane, 307) to z niezawodnością i tak jest tu o niebo lepiej. Sam silnik moim zdaniem świetny, 150KM już daję trochę frajdy, a i spalanie w okolicach 6L jest jak najbardziej ok. W pakiecie Top Sport autko mimo upływu lat wygląda świetnie. Na dobre słowo zasługuje też tapicerka która i świetnie wygląda i jest łatwa w utrzymaniu czystości. Minusem moim zdaniem jest prowadzenie, mimo, że Leon jest sztywny(a co za tym idzie mało komfortowy) jest też dość ciężki i czuć to na zakrętach. Wyciszenie też mogło by być lepsze.
3,9
~Michał
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Ogólnie autko godne polecenia pod warunkiem, że znajdziemy zadbany egzemplarz. Powyżej 250 tyś. km. przebiegu zaczynają się problemy z kołem dwumasowym i pompowtryskami czyli grubsze wydatki. Występują też drobne usterki elektryki (zamki w drzwiach, panele climatronic, przełączniki pod kierownicą). Aczkolwiek na tle konkurencji (Focus, Astra, C4, Megane, 307) to z niezawodnością i tak jest tu o niebo lepiej. Sam silnik moim zdaniem świetny, 150KM już daję trochę frajdy, a i spalanie w okolicach 6L jest jak najbardziej ok. W pakiecie Top Sport autko mimo upływu lat wygląda świetnie. Minusem moim zdaniem jest prowadzenie, mimo, że jest sztywny(a co za tym idzie mało komfortowy) jest też dość ciężki i czuć to na zakrętach. Wyciszenie też mogło by być lepsze. Podsumowując auto nigdy mnie nie zawiodło ale nie do końca przypadło mi do gustu, dlatego rozglądam się za czymś większym i wygodniejszym :)
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW 1999-2005
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Auto godne polecenia. Najmniejsze spalanie jakie udalo mi sie uzyskac na ok 40km wynioslo 4.5l/100km, jazda bardzo spokojna lacznik do autostrady na 6 biegu, przy sredniej predkosci 90/100 km/h. Przy jezdzie spokojnej do pracy ok. 10km 70/30 % miato,trasa mozna zejsc do poziomu 5; 5,5l. Srednio trzeba liczyc 6.5l na 100 osobiscie na 45l robie ok. 750km wiec jest to bardzo dobry wynik jak dla mnie przy mocy 150 kuca jazda srednio pol/pol dynamiczna z predkosciami nawet do 180 km/h. Trasa dajmy 300 km i spalanie 5.8l predkosci dochodzace do 210km/h czasami ok 30km 120-180 km/h reszta 90/120 dlamnie bomba. Maksymalne przy ostrym katowaniu to tak 8.5-9l wiecej mi nie wskazalo oczywiscie na rozgrzanym ;). Dobre auto na nie dlugie trasy.
7,2
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Kupiłem dziesięciolatka ze stu siedemdziesięcioma tysiącami na wyświetlaczu, więc należy być gotowym na wydatki związane z eksploatacją. Jednakże mechanik twierdzi, że nie ma jeszcze co w nim wymieniać, a zmiana "dobrego na nowe" jest według gościa bez sensu. Toteż zasadniczo leję głównie paliwo i raz na -naście tysięcy wymieniam olej i filtry. Póki koszty utrzymania auta są normalne, tudzież normalne niskie, bo auto dużo nie pali. 7-9 litrów na mieście, a w trasie najczęściej wychodzi 6,5 przy dość dynamicznej jeździe. Bajka.
6,1
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Spalanie w tym aucie jest niesamowite. Średnie spalanie u mnie to 6,5l/100km. W mieście auto spala ponad 7l (lubie pościgać się czasami spod świateł) zaś w trasie żaden problem zejść do 5,5l. Raz udało mi się zrobić krótką trasę 50km w nocy więc nie było ruchu na trasie - zszedłem wtedy do 4,4l. Niestety nie da się jechać tak dłużej autem z taką mocą, od utrzymywania pewnego poziomu gazu aż boli noga. Autem jeżdze 2 lata i oprócz wymiana wałka rozrządu i popychaczy nic się nie dzieje - leje paliwo i zmieniam olej z filtrem. Absolutnie innych żadnych problemów. Samochód ma w tej chwili przejechane 240kkm, zapewne ok 100kkm był cofnięty a tutaj żadnych innych poważnych napraw. Polecam jak najbardziej.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Leon I Hatchback