Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 201 Nm przy 1400-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Marcin
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Bardzo przyjemny, ekonomiczny i solidnie wykonany samochód. Efektowny wygląd, wykończenie miękkimi materiałami jak na tą klasę pojazdu bardzo dobre. Bardzo ekonomiczny silnik, można spokojnie spalić 6-6,5 litra w mieście i zejść do 5,5l przy jeździe autostradą 120km/h co daje niebagatelne oszczędności. Silnik przyzwoity i wystarczający do tego pojazdu, może jedynie faktycznie czasami czuć "turbodziurę" jak wolno reaguje na wciśnięcie gazu. Prowadzanie, komfort i wielkość wnętrza bardzo dobre. Nawet bagażnik jak na hatchbacka duży i ustawny - mieszczą się dwie walizki, wózek typu "parasolka" i trochę mniejszych toreb. Z rzeczy które niemiło mnie zaskoczyły to wyciszenie wnętrza które przy szybszej jeździe jest jednak odczuwalne :( Wydaje mi się, że ma też dosyć cienką blachę którą można wgnieść palem na profilach zamkniętych. Drugim minusem który "bije" po uszach to obsługa głosowa - sprawnie działa i rozpoznaje polecenia (chociaż nie ma ich dużo...) , ale głos jest tragiczny, rodem 15 lat temu z pierwszych sytezatorów mowy. Aż zniechęca do używania i obsługi.
3,6
~adamski
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Auto jakie jest każdy widzi, więc skupię się na wadach: lewarek biegów ma za długi skok, a biegi wchodzą z oporem, silnik ma niestety potężną turbodziurę, obie te cechy sprawiają że jazda po mieście nie jest przyjemna. Wersja xcellence jest dobrze wyposażona, jednak pewnych rzeczy brakuje, np. kamery cofania i czujników martwego pola. Nawigacja wymaga podłączenia telefonu kablem - iphone to rozumie komendy tylko po angielsku a android w ogóle. Konsola środkowa jest zbyt szeroka przez co fotele są wąskie, a miejsca z przodu ciasne. Szyba przednia jest mocno pochylona, przez co trzeba przyzwyczaić się do wsiadania, inaczej wali się głową w karoserię. Silnik nie jest tak oszczędny jak obiecuje producent, przesiadka z diesla powoduje mały szok jeżeli chodzi o częstość tankowania. Ogólnie jest nieźle, ale mogło być lepiej. Samochód polecany na trasy, w mieście jest dużo słabiej.
4,6
~Pablito
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Przyjemne auto, solidny towarzysz codziennych podróży. Moja wersja to Style z pakietem full led, użytkowany od nowości. Wybór podyktowany sercem, bo moim zdaniem ładniejszy od Golfa. Silnik dynamiczny i mega oszczędny. Przez okres użytkowania praktycznie zero usterek. Kupiłbym jeszcze raz, ale w wersji Excellence i w kombi. Może skusiłbym się na DSG.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback Facelifting