Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 249 Nm przy 1250-5000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Mike_PL
Seat Leon III
ST Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Posiadam Leona od nowości i myślę że po dwóch latach użytkowania jestem w stanie obiektywnie ocenić ten samochód. Generalnie jazda tym samochodem sprawia mi bardzo dużo przyjemności, co utwierdza mnie w przekonaniu że był to dobry wybór. Poprzednie moje samochody, a miałem już ich trochę niestety ale nawet w zbliżonym stopniu nie dawały takiej frajdy z jazdy. Jeżeli choć trochę lubisz czasem agresywniejszą jazdę, to myślę że w tej cenie, mówimy oczywiście o samochodzie nowym, ciężko będzie znaleźć coś lepszego. Materiały są bardzo dobrze spasowane, nic nie trzeszczy nic nie puka. Czasem się odezwie szyberdach, ale to wystarczy przesmarować i jest spokój na 2-3 miesiące. Oczywiście nie ma samochodów idealnych dlatego ze swojej strony zdecydowałem się na wyciszenie auta, co znacznie poprawiło komfort podróżowania oraz położyłem powłokę ceramiczną. Trzeba również pamiętać że w przypadku skrzyni manualnej jest możliwość bezpiecznego chip tuningu do około 220KM oraz 300Nm. Podsumowując, myślę że najlepszą rekomendacją będzie fakt, że nawet po dwóch latach nadal szukam wymówek żeby się tym samochodem przejechać.
4,9
~Maku
Seat Leon III
ST Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Seat Leon 1.8 TSI FR (AT), użytkowany rok, 23k przebiegu. Na chwile obecną żadnych problemów. Wszystkie systemy spisują się zgodnie z oczekiwaniami. DSG7(dq250, sucha), skrzynia działa bardzo płynnie i szybko, mogła by być zestrojona trochę inaczej aby na 7 biegu przy 140 mieć mniej obrotów(aktualnie 3k). Ta skrzynia też przenosi tylko do 250N więc, nie ma możliwości na żadne modyfikacje programu silnika. Zawieszenie twarde, zwłaszcza na 18 calowych felgach i oponach Bridgestone Potenza, znacznie bardziej komfortowo na zimowych balonach 17 cali. Można się bardzo pozytywnie zaskoczyć jak to auto jeździ po zakrętach, zwłaszcza z wielowachaczowzm zawieszeniu z tyłu, daje naprawdę dużo przyjemności. Myślę ze auto oferuje całkiem niezły stosunek ceny do jakości. Polecam brać aktywny tempomat, bo ten działa bez zarzutów nawet w dużym deszczu.
4,6
~Marcin
Seat Leon III
ST Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Auto bardzo fajne o sportowym charatekrze, świetnie się prowadzi z tym silnikiem i wielowahaczowym zawieszeniem. Niestety na 18 jest dość twardo. Auto tak sobie wyciszone. W 2017 roku miał aktywny tempomat i asystenta jazdy w korku. Świetne rozwiązania z automatem. Auto potrafi samo jechać za autem jadącym przed nami. Bagażnik mniejszy niż w octavii ale dla 2+1 wystarczający.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 2
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting