Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.8 T 4x4 150KM 110kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~Przemek
Skoda Octavia I
Kombi 1.8 T 4x4 150KM 110kW
Sprowadziłem auto ze Szwajcarii. Miało ponad 220tys przebiegu, ale pełną historię. Po przyjeździe przeszło diagnostykę w Skoda Lublin i tu uwaga, Panowie za darmo wymienili mi cewki w ramach akcji pogwarancyjnej! Na co dzień poruszam się motocyklem, dlatego po mercedesach postanowiłem kupić popularne auto benzynowe bez fajerwerków i założyć bardzo dobrą instalację LPG. Zależało mi na napędzie 4x4, który zdecydowanie polecam, jeżeli się o niego dba = co 30tyś wymiana oleju, to nic mu nie doskwiera.
3,2
~Kamil
Skoda Octavia I
Kombi 1.8 T 4x4 150KM 110kW
Samochód kupiłem z rozsądku miał być to wół roboczy tani w eksploatacji a zarazem dynamiczny. Wybrałem silnik 1.8t 150KM. Trafiła się wersja Laurin&Klement(czy jakoś tak) Cóż mogę powiedzieć samochód bardzo przeciętny twarde zawieszenie plus słabej jakości tapicerka plus słaby jej montaż tworzy całość niezbyt udana. I cóż z tego że samochód ma klimatronik 4x elektryczne szyby, lusterka, skórę skoro samochód dręczą dziwne usterki, które co prawda nie zatrzymują samochodu na trasie ale mocno psują nerwy. Generalnie nie jestem zadowolony z zakupu. Największym plusem jest sinik turbo benzyna plus gaz to świetne rozwiązanie niesamowity kompromis między osiągami a ekonomią. Myślę że warto dodac że poprzedni właściciel chyba coś dłubnął przy silniku ponieważ samochód po hamowni obciążeniowej zadeklarował się mocą 168KM oraz 245Nm momentu obrotowego. Samochód w zasadzie za każdym razem kiedy chcę robi setkę w 8s, to jest super. Także jeśli chodzi o silnik to ok fajny ale raczej kierować się w strone audi z tym silnikiem a najlepeij wersją 180KM. Pozdrawiam
4,5
~Thom
Skoda Octavia I
Kombi 1.8 T 4x4 150KM 110kW
Złoty środek. 'Rodzinny', 'sportowy', 'przestrzenny', 'oszczędny', 'wygodny'. Niby szukając auta trzeba zrezygnować z któryś z wymienionych atutów, ale nie przy tym cudzie inżynierii. Nie jest idealny, ale nie znam samochodu który byłby ideałowi bliższy.

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Kombi