Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Radek J.
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Po przejechaniu 45000 km samochód średnio spalił mi 6,2 l./100 km. Trochę ponad połowa z tego to jazda do pracy - 10 km (zimny silnik w mieście). Reszta to trasy z większym udziałem autostrad i dróg ekspresowych, na których się nie ścigam (140 km/h). Dwudziestoletni samochód ma prawo mieć rdzę na klapie więc ją ma. Prawy próg wymieniany z racji rdzy. Gdyby je jeszcze robili poleciłbym każdemu. Wersja Laurin& Klement to wygoda bez lansu. Ogrzewanie tyłka zimą, szyberdach i inne drobne udogodnienia wciąż działają mimo podeszłego wieku.
3,9
~ciernik
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Typowe auto z rozsądku, za rozsądną cenę:) Proste, wszechstronne, pojemne,praktyczne, ekonomiczne. Nie rzuca się w oczy, nie budzi emocji, zazdrości sąsiadów czy współpracowników, a przy tym solidne, wygodne i przy lepszej wersji wyposażenia nawet komfortowe. W czarnym kolorze, z oryginalnie przyciemnianymi szybami, na oryginalnych felach style 16\" może sie nawet podobać - kwestia gustu. Passata 1,9 TDI Variant 1998r sprzedałem w 3 dni. Z kupnem męczyłem się 2 miesiące. Brałem pod uwagę różne marki i modele. Nie chciałem generalnie samochodów z nowoczesnymi dieslami. Bardziej szukałem nowszych aut w benzynie, z myślą o założeniu LPG, ale tych jest zdecydowanie mniej na rynku, a ich ceny często przewyższają diesle (niższe podatki za granicą). Szukałem spośród: 1.Renault Megane kombi 1,4 16V -najlepszy silnik,żadko spotykana wersja (1,6 16V jest ich więcej, mają mechaniczne popychacze, ale także koło zmiennych faz rozrządu-awaryjna i droga sprawa), 2.Renault Scenic - mało sam. z silnikiem 1,4 16V. 3. Opel Astra III G Kombi 1,4 Twinport - silnik ekonominczny, tani w eksploatacji - łańcuch, ale dosyć drogi w zakupie i trudnodostępny (większość to 1,6 16V, które nie mają mechanicznych popychaczy-kłopotliwe przy LPG).
2,8
~Poduszkowiec1001
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Samochód początkowo nie sprawiał większych problemów po 10 latach użytkowania wszystko zaczeło się sypać. Dobry silnik, sylwetka samochodu też reszta niestety zrobiona była jak dla obcego. Szkoda strzępić ryja naprawdę....
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW 1998-2005
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto godne uwagi , mam skodę z 2001 r na liczniku 330000 km przejechane , spalanie mnie zaskoczyło myślałem że większe będzie , awarie powiem tak jak się dba tak się ma proste , jak ktoś będzie na czas wymieniał filtry oleje i podzespoły eksploatacyjne auto posłuży długo co to turbiny w 1.9 tdi 110km ASV przy 3000 obr i wzwyż brakuje mocy czuć to po prostu ale silnik nie jest do piłowania tylko do przemieszczania z pkt.A do pkt. B . Tankować dobrej jakości paliwo nie gazować na zimnym i nie gasić zaraz po zatrzymaniu ,tyle co dopowiedzenia mam
6,0
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Dobra - aż sam coś napiszę bo trochę przesadne te komentarze. Auto owszem jest oszczędne, ale pod warunkiem, że stoi zgaszony albo jedziesz 80km/h ;-) W mieście niezakorkowanym w zimie na krótkich odcinkach ok. 8 litrów Trasa nieautostradowa - tu i owszem 5-5,5 nawet przy częstym wyprzedzaniu, ale tyle to każdy diesel do 2.2 pojemności spali. Autostrada: do 110km/h => 5,0 do 140km/h => 6,5 do 170km/h => 7,5 190km/h i więcej => 10 Więc jeżeli ktoś jeździe głównie w Polsce i do 140km/h czyli przepisowo to spalanie OK Natomiast coś szybszego głównie poza ganicami kraju to już 8-10 litrów a przy tym wyciszenie powyżej 120km/h jest prawie zerowe i komfortu brak.
5,2
Skoda Octavia I
Kombi 1.9 TDI 110KM 81kW
Mam wersję Celebrate z 2004 roku (diesel, kombi). Jeśli chodzi o moją Octavię to spokojnie na trasie można zejść do 3.9 l/100km z włączoną klimatyzacją. W mieście przy super korkach spalanie wynosi około 6.2 l/100km. Przy cyklu mieszanym 5.4 l/100km to normalka. Nie wiem czy jest to zasługa dobrego oleju, serwiswania i dobrych części (wszystko staram się robić jak należy), ale Octavia to na serio dobry sprzęt. Bawiąc się na śniegu i cały czas jeżdżąc na drugim biegu spalanie wzrosło do 7 l/100km, ale tego nie można brać pod uwagę bo to nie była "jazda" tylko zabawa :) Kolega (dziennikarz motoryzacyjny) sam stwierdził, że następnym samochodem jaki kupi to Octavia (głownie ze względu naspalanie) :) Pozdrawiam

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Kombi