Szukaj

Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013

Informacje o Skoda Octavia II Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Niższa klasa średnia
Rozsądny, rodzinny samochód powinien być dość mocny, żeby uciągnąć rodzinkę i ekonomiczny – żeby nie narazić budżetu. Jeśli będziecie dużo jeździć, to weźcie diesla. Najlepiej 2.0TDI o mocy 140KM. Ma niedużą turbodziurę, ale jak już wskoczy na około 1700 obr./min. to strzela przed siebie jak narwane dziecko. Jest nawet mocniejsza, 170-konna wersja, ale jej cena w ogóle nie jest „rodzinna”. W sumie wszystkie motory wysokoprężne w Octavii II są trochę drogie – najsłabsze i najtańsze o mocy 105KM nie urzekają dynamiką, ale nie można powiedzieć, że są ospałe. Radzą sobie z autem zarówno w mieście jak i na trasie, a praktyka w poprzednim modelu pokazała, że są do tego mało kłopotliwe w eksploatacji. I tak trochę kosztują i zwrócą się po większym przebiegu, dlatego jeśli takowych nie planujecie, to weźcie „benzynę”, bo wariantów jest sporo. Najlepiej co najmniej 1.6l o mocy 105KM, ale nie spodziewajcie się rewelacji. Po prostu da sobie radę w tym aucie. Jeden z najlepszych wyborów to doładowany 1.4TSI o mocy 122KM. Pali mało, jest elastyczny i świetnie jeździ. Kolejny, dobry zakup to również doładowany 1.8l o mocy 160KM. Jest droższy, ale i mocniejszy, dlatego jeśli szukacie czegoś szybszego, to powinniście go pokochać – niecałe 8 sekund do 100km/h w nudnym kompakcie robi wrażenie.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 84,1 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~WPX2
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Kupując silnik 1,8 turbo miałem świadomość, że może nie być tanio. Tutaj zaskoczenie. Wcześniej miałem O2 hachback przed liftingiem z silnikiem 1,6MPI. W mieście pełny bak paliwa wystarczał na 480-530 km w zależności od pory roku i korków. Obecnie na pełnym baku przejeżdżam w mieście 570-620km. Naprawdę to możliwe jeśli nie kręci się silnika powyżej 3tys obrotów a 250Nm pozwala na sprawne ruszanie spod świateł. Duża frajdę daje jazda powyżej 3tys obrotów, ale wtedy faktycznie spalanie znacznie rośnie. Jeszcze jedna uwaga odnośnie spalania w mieście, zauważyłem że lejąc benzynę 98 i korzystając z zakresu obrotów 1,7-2,7 tys. jest niższe spalanie niż w przypadku benzyny 95. Kosztowo wychodzi z grubsza na to samo bo różnica nie jest gigantyczna, a 98 jednak droższa, ale skoro mniej pali i mam większy zasięg czemu nie? Zasada ta praktycznie nie obowiązuje na ekspresówce i autostradzie pali tak samo 95 jak i 98. Duży minus należy się za spalanie oleju. Auto kupiłem z przebiegiem 47tys km zużycie bardzo długo wynosiło ok. 0,15-0,2l/1000km. Przy od przebiegu ok. 110tys km szybko zaczęło rosnąć spalanie oleju, tak że przy 115tys km wynosiło już 0,5-0,7l/100km w zależności od obciążenia silnika. Doszło do tego, że została wydmuchnięta uszczelka czujnika oleju! Zastanawiałem się co robić sprzedać czy remontować? Zrobiłem kalkulacje i rozeznanie kosztów. Auto miałem z pewną przeszłością, przebieg nie taki duży a silnik przed awarią sprawiał naprawdę dużą frajdę. Chcesz jeździć ekonomicznie nie ma problemu, chcesz trochę poszaleć proszę bardzo 7,5sek do 100km całkiem nieźle. Sprawdziłem stan cylindrów: był zadowalający, prawdopodobnie dlatego że zawsze oleju było pod dostatkiem i nie czekałem aż zużycie oleju dojdzie do 1l/1000km. Zdecydowałem się na najprostszą naprawę: wymianę pierścieni. Tłoki pojechały do Łodzi, gdzie zostały przetoczone i dostały nowe pierścienie, głowica oczywiście do planowania i jeszcze wymiana w niej jakiegoś drobiazgu. Całość zamknęła się kwotą 3,5tys zł. Delikatne traktowanie silnika przez 2 tys. km i wymiana oleju, później przez kolejne 8 tys już nieco ostrzej, ale bez przekraczania 3,5 tys. obrotów. Po ok. 10 tys. km od wymiany pierścieni zużycie oleju ustabilizowało się na poziomie 0,8l/5000km.
Dodane 5 lat temu
3,7
~Mikołaj
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Ogólnie auto wygodne, przestronne, ale niezbyt finezyjne. Dobry wybór dla 4-osobowej rodziny, szczególnie jeśli nie przepada się za linią samochodów kombi. Boli trochę brak dodatkowego wyposażenia, które w drugiej od góry wersji Ambiente jest jednak ubogie. Zdecydowanie polecam kupno najwyższej wersji ELEGANCE, po czasie docenia się brak niektórych bajerków (takich jak chociażby brak czujnika płynu do spryskiwaczy).
Dodane 11 lat temu
4,5
~andrew
Skoda Octavia II
Hatchback Facelifting 1.8 TSI 160KM 118kW
Autko spełniło moje oczekiwania, a pod wieloma względami je przeszło. Faktycznie ma tu zastosowanie \"przemyślane rozwiązania\" Są schowki, siateczki, Wszystko działa i jest przydatne. Czujniki, systemy bezpieczeństwa, dynamika jazdy. Może jeden mankament - mało wygodna tylna kanapa. Przy dłuższej jeździe z tyłu nieco gniecie (twarda) ale to może moje odczucie ( z fotelem kierowcy, gdzie siedzę zazwyczaj tak nie jest) .
Dodane 13 lat temu

Usterki Skoda Octavia II

Liczba wpisów: 57
Auto traci moc po zmianie biegu
  • Skoda Octavia II Hatchback 1.6 MPI 102KM 75kW 2004-2012
  • inne
  • 263 tys. km
Witajcie, mam taki problem. Auto normalnie odpala, jeździ na gazie ale czasami podczas zmiany biegu traci moc. Np podczas jazdy i zmiany biegu z 2 na 3 czuje ze auto nie ciągnie. Dodam, że problem nie wystepuje za każdym razem, najczęściej zauważalny w trakcie drogi do pracy ok 30km w dwie strony - chociaż najczęściej to za mocne słowo, w zasadzie stanie się tak raz. Jeśli dam pedał gazu na maxa to auto ciagle zwalnia, zapali się check engine i kontrola trakcji. Po puszczeniu pedału gazu i zmianie biegu check engine znika, kontrola trakcji po ponownym uruchomieniu silnika. Natomiast jeśli puszczę gaz i nacisnę jeszcze raz auto normalnie odzyskuję pełną moc. Gazownik podlączył komputer podczass jazdy i nie pokazywało żadnych błędów ani odchyleń od normy. Na początku stwierdził ze to wtryski, ale po kilku testach (jazda 30km/h + 5 bieg auta i pedał gazu na maxa) nic niepokojącego się nie działo. Wymieniłem filtr gazu ale problem wraca.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Ściąganie w prawą stronę przy przyspieszaniu
  • Skoda Octavia II Kombi Facelifting 2.0 TDI CR DPF 140KM 103kW 2008-2013
  • układ kierowniczy
  • 284 tys. km
Mniej więcej od około roku mam problem ze ściąganiem w prawą stronę podczas przyspieszania (lub dynamicznego ruszania). Dając ostro gazu kierownica lekko wykręca się w prawą stronę i auto jedzie do rowu. Wydaje mi się, że defekt powstał po wpadnięciu w dziurę ale nie jestem do końca pewien, czy na 100%. Nie uwierzę, że to norma, gdyż jeździłem także O2FL z takim samym silnikiem i problem nie występował. Zawieszenie 0 luzów (robiona kilka razy ścieżka jak i badanie techniczne do dowodu), wymienione tylne i przednie tuleje wahaczy, zmieniony prawy wahacz, 4x robiona geometria w różnych zakładach (jedyne co daje do myślenia to kąt nachylenia lewego koła ok 17min, prawego ok 55min). Sprawdzane na 2 kompletach kół. Auto było u 3 mechaników. Wszyscy 3 gdybają, że może to być wina zwrotnicy ale wymiana na własną odpowiedzialność. Zakupiłem używany oryginał zwrotnicy i obecnie czeka na wymianę. Może miał ktoś podobny problem i chciałby podzielić się rozwiązaniem?
Dodane 6 lat temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
  • Skoda Octavia II
  • układ wtryskowy
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Skoda Octavia II Hatchback Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów