Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Green tec
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Green tec
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Chomik
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Na początek pozytywy. Bardzo przyjemny silnik. W miarę cichy i oszczędny. Samochodem dobrze się przyspiesza. Ciągnie od niskich obrotów. Mój pierwszy samochód z silnikiem benzynowym turbo. Początkowo nie chciałem wierzyć, że taki mały a tyle może. Fotele w miarę wygodne, duuużo miejsca i ogromny , pakowny bagażnik. A negatywy- dramatycznie słabe światła, podczas pierwszej jazdy nocą myślałem że jadę na postojowych!! Koniecznie trzeba mieć światła LED/ksenony. Szybka zmiana biegów to katorga, nie wiadomo kiedy zazgrzyta. No i kretyńsko umieszczony włącznik podgrzewania lusterek. Jeśli zapomnisz to całe lata jeździsz z włączonym ogrzewaniem- patent Volkswagena
4,0
~Chomik
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Na początek pozytywy. Bardzo przyjemny silnik. W miarę cichy i oszczędny. Samochodem dobrze się przyspiesza. Ciągnie od niskich obrotów. Mój pierwszy samochód z silnikiem benzynowym turbo. Początkowo nie chciałem wierzyć, że taki mały a tyle może. Fotele w miarę wygodne, duuużo miejsca i ogromny , pakowny bagażnik. A negatywy- dramatycznie słabe światła, podczas pierwszej jazdy nocą myślałem że jadę na postojowych!! Koniecznie trzeba mieć światła LED/ksenony. Szybka zmiana biegów to katorga, nie wiadomo kiedy zazgrzyta. No i kretyńsko umieszczony włącznik podgrzewania lusterek. Jeśli zapomnisz to całe lata jeździsz z włączonym ogrzewaniem- patent Volkswagena
2,7
~Firma
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Jestem posiadaczem wielu aut wszystkie są w firmie w sumie 12 szt Skoda kupiona tylko dlatego bo była na nią dobra cena. Co do super opini które się tu pojawiają powiem tyle niech panowie z ASO Skody zajmą się czymś innym a niżeli okłamywaniem ludzi. Skoda jest sprzedawana firmą a te 2 - 3 lata i pozbywają się auta zanim zacznie generować koszta. Co do jakości Skody to jej niema kto zna temat to wie co czai się pod maską a porównanie tego auta do WV to kpina bo sprężarki alternatory wtryski elektronika i cały osprzęt auta jest robiony osobno dla Audi ( standard wysoki ) VW ( normalny ) Seat + Skoda ( ekonomiczny ) ekonomia ma zaletę jest tanio i ... ( wiadomo co ) Więc wystarczy wpisać hasło na NAJGORSZE SILNIKI i co mamy jednostki napędowe skody. Tak więc panowie z ASO i osoby z niską samo oceną własnej osoby proszę nie wciskacie ludziom "kitu" oni zbierają na uto często wiele lat a potem kupią to pseudo auto i się z nim męczą. Na koniec dodam iż WV czyli i skoda są oskarżeni o łapówki mające za cel podnieś w rankingach bezawaryjność aut ( VW Seat Skoda) celem było każdy wie co, nie psuje się wiec dobre. Ja miałem wiele aut a Skoda ta nie jest moją jedyną ale mają jedną cechę wspólna po 3 latkach auto trzeba szybciutko sprzedać bo naprawa za naprawą. Podsumowując auto nie jest tragiczne jest przeciętne i tyle .
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2015
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Jeżdżę raczej oszczędnie, czasem bardzo oszczędnie na trasach 100-250 km. Przejechałem autem od nowości ponad 120 tysięcy kilometrów. Moje średnie zużycie paliwa to: 5,2-5,5 l/100km. Potrafię dla próby, gdy mam czas, jechać drogą ekspresową poniżej 90 km/h - wtedy spalanie schodzi w dogodnych warunkach do 4,0-4,2 l/100km wg wskazań komputera (należy doliczyć ok. 0,4 l/100km, w porównaniu z danymi z dystrybutora). Częściej jednak jest to 4,5-5 l/100 km. Kiedy pojawia się deszcz czy wiatr spalanie wzrasta mniej więcej o 1 l/100km. Oszczędna jazda może przynieść spalanie zgodne z opisami producenta, ale w mieście bardzo trudno to osiągnąć - zależy od trasy, korków i zielonej fali na światłach. Zejście poniżej 7 l/100km przy wyjeździe na zakupy, basen, do parku uważam za bardzo dobry wynik. Przy odwożeniu dziecka do szkoły na krótkiej trasie to częściej 10-12 l/100km. Szybka, ale rozsądna jazda polskimi najlepszymi drogami z południowego zachodu Polski na północny wschód (500-600 km) przy pełnym bagażniku i dwoma rowerami na dachu przyniosła rezultat ok. 8 l/100km (do 130-140 km/h). Niby dużo, ale w porównaniu z opisami innych wciąż do zaakceptowania. Autostradami do Austrii przez Niemcy (ok. 800 km w jedną stronę) pełny bagażnik i 5 osób: 6-6,5 l/100km - dla mnie zadziwiająco mało, a chwilami jechaliśmy pod 170 km/h. Nigdy nie próbowałem osiągnąć jak najwyższego spalania czy też jechać jak najszybciej na danym odcinku, więc nie wiem, co u mnie pokazałby komputer. Trochę mnie zaskakują wysokie zużycia paliwa wg opisów innych osób (chyba pośpiech i ciężka noga). Oczywiste, że spalanie mocno wzrasta przy bardzo dużych prędkościach autostradowych czy częstym wyprzedzaniu - ale to już na własne życzenie użytkownika. W mieście jazda ekonomiczna to niemal cud. Osobiście jestem bardzo zadowolony z paliwożerności mojej Octavii. Potrafi być oszczędna, ale wymaga to odpowiedniego stylu jazdy. No i polskie drogi - na wielu odcinkach są to już drogi ekspresowe.
6,4
Liczba komentarzy: 1
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Koszt zakupu większy jak u konkurencji i za każdą rzecz trzeba dopłacać np. koło zapasowe 400 zł itd. itd. Jeśli chodzi o spalanie to od początku użytkowania tzw. długo okresowo jest 6,3 l i jest to raczej spokojna jazda. Jeśli chodzi o jazdę po mieście to od 7l przy normalnej jeździe. Jeśli chodzi o trasę to przy 130km/h spala 6,7 litra przy jeździe z użyciem tempomatu. Można zejść poniżej 6 l sugerując się podpowiedziami komputera ale to już nie jest przyjemna jazda, poza tym już słychać że ten eco driving nie jest obojętny dla silnika i osprzętu choć w przypadku tej skody nie słychać i nie czuć szarpania a komputer jest w stanie zasugerować zmianę na 6 bieg przy 70km/h pod lekka górkę co jest wg mnie żyłowaniem silnika. W skrócie dla osób które nie pokonują rocznie powyżej 17000 to rozsądna propozycja.
6,6
Skoda Octavia III
Kombi 1.4 TSI 140KM 103kW
Jeżdżę Skodą od początku grudnia 2013. Spalanie Skody jest na dobrym poziomie. Przy bardzo spokojnej jeździe zejście poniżej 6l/100km nie stanowi problemu. O dziwo mi mniej pali przy jeździe po mieście niż na autostradzie. Pewnie wynika to z prędkości obrotowych. Mam dość ciężką nogę. Na autostradzie 2 osoby + bagaż prędkości od 140-170 km/h spalanie wynosi ok 8,5-9 litrów. Przy codziennych dojazdach do pracy (25km w jedna stronę, korki warszawskie) pali od 7 do max. 8,5 litra. Średnie spalanie rzeczywiste po przejechaniu 6500 km wynosi 7,9l/100km, opony zimowe. Komputer przekłamuje czyli zaniża ok 0,6l/100km. Przy tym dynamika samochodu więcej niż dobra.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi