Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 86 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Adam
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Moja Octavia ma 2,5 lata. Największa wada samochodu, to tylne zawieszenie z belką, może przez to lata po drodze, trzeba często drobnymi ruchami utrzymywać tor jazdy. Moja poprzednia Octavia z 2005 roku miała wielowachaczowe zawieszenie, zupełnie inna jazda, pokonywanie zakrętów, komfort. Koło 40 000 km zaczął szwankować tempomat, raz włączy się, raz nie, stwierdzono wadliwe działanie modułu J527 (1130zł w serwisie+300zł wymiana+390zł diagnostyka). Silnik muszę pochwalić, podczas umiarkowanej spokojnej jeździe potrafi spalić średnio 3,9-4L (według komputera). Siedzenia w Octavii z 2005 roku były bardziej miękkie i dla mnie bardziej komfortowe podczas dłuższych podróży. Niektóre elementy były z miękkiego tworzywa, tu plastykowe. Ogrzewanie siedzeń dobrze i szybko działa, monitor dobrze działa, do podłączenia telefonu trzeba użyć dobrej jakości kabla USB. Wielki plus, to duży bagażnik. Muszę pochwalić system parkowania (czujniki z tyłu i przodu), tego mi brakowało. Samochód sam uruchamia awaryjne hamowanie i parę razy uratował od zderzenia podczas parkowania.
4,8
~Cwani
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Autko spisuje się bardzo dobrze, przez te 6 msc dał się mocno polubić. Silnik ekonomiczny i dynamiczny. W mieście około 6 litrów (bez start-stopu) po za miastem jazda do 100 km/h okolice 4,6-4,8. Trasa przy jeździe około 140 km/h poniżej 6 napewno nie osiągalne, bardziej realne 6,5 - 6,8 jak nie lepiej. Ogólnie wnętrze bardzo wygodne, fajne nagłośnienie pomimo braku systemu Canton i radia Bolero. AA działa bardzo fajnie i nawigacja google na radiu to fajna sprawa. Drobiazgi które wyszły przez ten czas to: szarpanie podczas zdecydowanego przyspieszania które ustało po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu (brak błędów w komputerze) oraz 2 razy zawiesił się tempomat (również po ponownym odpaleniu problem ustawał). Oba drobiazgi wystąpiły przed pierwszymi 2000km i później się nie powtórzyły więc obstawiam że auto musiało się wdrożyć w życie :D. Ogólnie jestem bardzo zadowolony i jeszcze raz bym z pewnością ją kupił, jedynie co to dobrałbym virtual cocpit i amundsena żeby nawi mieć przed oczami ;)
4,9
~PP
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny silnik, szczególnie jesli kierowca rozsądnie obchodzi się z gazem, wtedy nawet w mieście można zejść na 6 litrów, w trasie bez problemu można zobaczyć wynik poniżej 5, turbo działa od samego dołu więc nie ma potrzeby kręcić wysoko a to wpływa na niskie spalanie. Rewelacyjna jest elastyczność, jeżdżę też dieslem z HDI i duży plus dla TSI bo kultura pracy na wielką korzyść benzyny do tego elastyczność o której nawet HDI może pomarzyć a spalanie na bardzo podobnym poziomie a po załączeniu trybu 2 cylindrowego w TSI nawet niższa niż w HDI . Bagażnik jest super, obsługa auta i elektroniki też ok. Najgorzej wypada widoczność, mam wrażenie że w poprzednim aucie widziałem więcej w lusterkach i szybach bocznych. Zawieszenie w poprzednim aucie też było cichsze chociaż być może to kwestia kół bo w OCTAVI mam niski profil 225/45/R17 wiec po miejskich dziurach zawieszenie ma co robić.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW 2017-2020
6,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Posiadam Octavię z 2018 r. Wykonałem test w drodze ze Śląska nad Bałtyk. Przy pełnym obciążeniu 5 osób i do granic możliwości załadowanym bagażniku z włączona klimatyzacja przy prędkości na tempomacie 120 km/h - spalanie 5,4 l. W drodze powrotnej z klimą włączoną przez 50% trasy - spalanie 5,0 l Poruszając się tą samą trasą w pojedynkę i bagażnikiem obciążonym w połowie przy 120 km/h na tempomacie, z włączoną klimatyzacją uzyskałem wynik 4,7 l. W mieście spalanie 7,2 l na klimie, czasami spada do 6,8 l w zależności od stylu jazdy.
5,4
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Użytkuję samochód od ponad roku, przejechane do dnia dzisiejszego 28 tyś. km. Bardzo przyjemny w użytkowaniu, spora dynamika, bardzo obszerny wewnątrz - 4 wysokie osoby mogą komfortowo podróżować na dłuższych trasach (5 osób dorosłych też wchodzi bez problemu). Przy rozsądnej jeździe w trasie, niezaładowanym samochodem, można zejść poniżej 5l/100km, przy ekonomicznej jeździe nawet poniżej 4l/100km. Z autostadową prędkościa ok 6l. W mieście średnio 7l/100km. Najwyższe spalanie odnotowane przy naprawdę szybkiej jeździe na autostradzie w pojedynkę oraz w 5 osób z bagażami w trasie (ekspresówki + drogi krajowe). Auto do tej pory bezawaryjne.
5,0
Skoda Octavia III
Liftback Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
85-90% pokonywanych kilometrów stanowi trasa dom-praca-dom, 38 km w jedną stronę. Wiedzie ona przez teren zabudowany 60%, niezabudowany 40%. Rano ruch jest stosunkowo niewielki, płynny, po południu zauważalnie większy. Osiągnięty wynik spalania jest oczywiście przy jeździe nastawionej na oszczędność. Jeżdżąc do pracy doskonale wiem, kiedy zwolnić, zacząć hamować silnikiem przed skrzyżowaniem, gdzie można spodziewać się utrudnienia. Nie jestem jednak zawalidrogą, a raczej kierowcą, który wyprzedza niż jest wyprzedzanym. Wynik 5,53 osiągnąłem po pierwszym tankowaniu, po przejechaniu pierwszych 911 km, w lutym. Potem było już tylko lepiej i tak pod koniec kwietnia, już na letnich oponach, spalanie wyszło 4,78 l/100 km. Najlepszy wynik jaki pokazał komputer to 3,9 l/100 Km, trasa dom-praca (38 km), ale było to we wtorek po świętach Wielkanocnych, czyli bardzo mały ruch na drodze. Auto prowadziłem, jadąc "na rekord", czyli skrajnie ekonomicznie :-) W przejechanych kilometrach jest trochę męczącej jazdy po mieście z dziećmi na zajęcia: 4-5 km, 5 razy w tyg, oraz trochę km na ekspresówce. Nie mam jednak przejechanego dłuższego odcinaka (min kilkadziesiąt km) by napisać, jakie zużycie podaje komputer. Sierpień 2019: Jazda autostradą i ekspresówką: ok 260 A1 i S8, z tempomatem ustawionym na: 145 na A1 i 135 Km/h na S8. Auto w pełni załadowane - 150 kg w bagażniku, 4 osoby w kabinie, a co najważniejsze 4 ROWERY NA DACHU!! Na A1 średnie zużycie komputer pokazywał ok 10,5 do 11 l/100 km, na S8 ok 9,5 l/100 km. Auto radziło sobie świetnie, ale kosztem sporego ssania w baku,co przy takim oporze jest oczywiste. Na tylnej kanapie było głośno, najprawdopodobniej z powodu szumu powietrza opływającego rowery. Z przodu było zauważalnie ciszej.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback Facelifting