Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 245 KM (180 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 1600-4300 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
3,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 14% / przeciw: 86%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,0
~Octavia RS
Skoda Octavia III
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Obecnie użytkuje Škode Octavię wersje RS z silnikiem TSI 245 Przebieg 103 000 -Wyświetlacz systemu Colombus wymieniony... wypaliły się piksele. - Przy przebiegu 65000 Szyberdach w trakcje jazdy dosłownie się rozpadł, stało się to w trakcie jazdy na autostradzie przy prędkości około 120km/h -Boczki drzwi są wykonane z ordynarnego plastiku co powoduje, że system nagłośnienia CANTON nie jest dobrze wygłuszony w tych boczkach i z czasem przy głośniejszym słuchaniu muzyki głośniki „charczą” -Materiał obudowy tunelu przedniego żywcem skopiowany chyba z VW Jetta II Ordynarny plastik który z czasem trzeszczy -Materiał z której obszyta jest gałka zmiany położenia biegów wytarła się. -DSG skrzynia biegów ma tendencje do dziwnego szarpania podczas ruszania oraz redukcji z przełożenia 3 na drugi -Tak co dwa lata dobiegają dźwięki jakby huczały łożyska kół .Otóż nie To nie łożyska, to huczą opony które z czasem ząbkują Przyczyna nie znana dlaczego się tak dzieje choć bardzo pilnuje ciśnienia w oponach. Uważam, porównują wcześniejszy model Škody, że jakoś wykonania wewnątrz jest zdecydowanie na niższym poziomie.
3,3
~N x N
Skoda Octavia III
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Octavia RS III Auto prowadzi się źle, gubi notorycznie trakcie i prowadzi się słabo. oczywiście jeżeli mowa o jeździe agresywnej a nawet dynamicznej przykra sprawa ale to prawda. jeżeli ktoś szuka ciekawego wozidełka do sportowej czy jazdy to O3 jest słabym wrecz błędnym wyborem nie tylko ze względu na słabe hamulce ( a są wyjątkowo kiepskie tarcze + klocki ) , ale przede wszystkim na słabą trakcje spowodowaną zawieszeniem ( zestrojone raczej na auto rodzinne ) i śmiesznie wąskimi oponami( jazda nawet odrobine szybsza sprawia ze opony już po 12 tys a raz pierwszy rok po 9 tys km km są do wymiany :o ) zmiany polegające na wymianie tarcz klocków zrobieniu stage 1 ,2 jest pozbawione sensu bo nie przeskoczymy przedniego napędu który jest ok w dziadkowozach !! lub Fabiach lub pasatach w tdi ale nie w autach sportowych/usportowionych . jeżeli ktoś poszukuje auto do jazdy z przysłowiowym bananem na twarzy to źle trafił to auto jest rodzinnym wozidłem czy zatem warto było go kupić NIE to był bez wątpienia błąd .
2,8
~Kierowca 44
Skoda Octavia III
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Za tą kwotę auto co najwyżej przeciętne, odstające od konkurencji, zalety - silnik 245 KM , osiągi ( ale tylko na wprost o czym się boleśnie wielokrotnie przekonałem ) , fotele przeciętne, miejsce na nogi na + , audio 50/ 50 , , fatalne wyciszenie szumu opon szum drzwi okropne szumy od 100km/h przy 140km/h głowa boli , zła niewydajna klima, albo zimno albo gorąco, delikatny lakier, skrzypiące wnętrze, opinie na podstawie 4 lat jazdy i 65 tyś przebiegu. Jak ktoś chce kupić używane niech się dobrze zastanowi nad zakupem , bo moim zdanie wyjątkowo kiepskie auto poza bagażnikiem nie oferuje nic a szczególnie choć by minimalnej frajdy z jazdy to jest rodzinne wozidło i tylko tyle .
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW 2017-2020
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Skoda Octavia III
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że aby uzyskać podane spalanie trzeba się trochę nameczyc ponieważ nie myśląc o eco jeździe spalanie szybko wędruje o ok 0.5-1 l/100km w górę. Rekordowo niskie spalanie jakie zanotowałem z komputera to 4,6 litra jadąc A4 Kraków- Tarnów na tempomacie 90 km/h (od tak dla testu). Jadąc bardzo oszczędnie drogami krajowymi 70-90 km/h spalanie zazwyczaj wynosi 6,0-6,7 l/100km Średnie z pełnych baków i długodystansowe zazwyczaj na poziomie 7,8-8.6 l/100km (jazda głównie na trasie BB-Katowice ). W mieście z moich obserwacji trzeba liczyć ok 9-11 litrów. Co ciekawe jeżdżąc na oryginalnych kołach RS245 19cali spalanie podawane przez komputer i to liczone przeze mnie wielokrotnie rożniło się raptem o 0-0,2 litra (w przypadku wersji diesel różnica około 0,3-0,6 !!!) Reasumując przed zakupem samochodu bardzo długo rozpatrywałem wersję diesla. Ostatecznie wiedząc jak podróżuje zdecydowałem się na benzynę i nie żałuję. Często rozmawiamy z kolegą, który wybrał wersję tdi i porównując spalania różnica jest na poziomie 1-1,5 litra więc myślę że niewielka jak na atuty, które daje wersja Pb. Powiększa się to zdecydowanie kiedy się spieszymy i jedziemy po autostradzie 150+ km/h wtedy różnica na korzyść diesla jest już spora nawet na poziomie 3-4 litrów. Z mojej perspektywy jak na osiągi, które oferuje samochód przy bardzo dużej ilości miejsca w wersji kombi spalanie jest jak najbardziej akceptowalne.
8,4
Skoda Octavia III
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Spodziewałem się podobnych wyników jak moje, gdyż żaden koncern nie podaje realnych wyników spalania. Tu w przypadku mojej skody i jej osiągów przymykam oczy na spalane w mieście oscylujące w okolicach 9-10 L. Na trasie (krajowe drogi) da się tym autem jechać mega oszczędnie ok 6,0 na 100 przy prędkościach 70-90 km/h. Autostrada 120-140 spalanie realne 7,5-8,5. I na koniec, auto mierzone na hamowni ma ok 270km i 400nm !!!
10,1
Skoda Octavia III
RS Kombi Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III RS Kombi Facelifting