Szukaj

Skoda Octavia IV Liftback – wybierz silnik

Informacje o Skoda Octavia IV Liftback

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Czwarta generacja czeskiego kompaktu została oficjalnie przedstawiona podczas konferencji prasowej w Pradze. Octavia urosła w stosunku do poprzedniczki, auto stało się także bardziej dynamiczne i zyskało nowoczesny wygląd. Nadwozie oparte na platformie MQB zostało powiększone zarówno wszerz jak i wzdłużz zarówno w wersji liftback, jak i kombi mierzy 4689 mm długości (+19 mm) i 1829 mm szerokości (+15 mm), rozstaw osi nie uległ zmianie i liczy 2686 mm.

 

czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4689 mm
Szerokość 1829 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2003 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2686 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 1094 mm
Prześwit 130 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1109 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 600 l
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 45% / przeciw: 55%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Samochód jest bardzo nowy, wszystko działa w nim poprawnie i jest lepsze niż w skodzie octavii III. Ogólnie mam wrażenie komfortu, choć to tylko doposażona wersja selection. Podoba mi się kokpit, bo nawet w podstawowej wersji są to ładne wzory na dobrym miękkim wykończeniu. Podłokietnik i boczne uchwyty są wykończone bardzo dobrą skórą. Samochód ma w tunelu środkowym miejsce na dwa kubki, a w kieszeni drzwi z powodzeniem mieści się duża butelka - to przydaje mi się przy każdym cotygodniowym wyjeździe. Bagażnik jest ogromny - już dziś poza wersjami kombi trudno o takie przestrzenie - wyjazdy do rodziny na święta i pakowanie na wakacje stają się dzięki temu o wiele łatwiejsze. Przydaje się też automatycznie zamykana klapa bagażnika. W doposażeniu mam światła led matrix i w porównaniu do xenonów z poprzedniego auta wyraźnie widać, że jest to silniejsze źródło, a przy okazji wygodne, bo automatycznie dopasowuje się do aut jadących z przeciwka. Dla mnie ogromną zaletą jest to, że silnik został wyposażony w funkcję odłączania dwóch cylindrów (act), dzięki czemu przy delikatnej jeździe swobodnie pozwala uzyskać spalanie poniżej 4 l/100 km. Nigdy w poprzedniej octavii nie miałem takich osiągów. Bardzo praktyczna jest też ładowarka indukcyjna do telefonu - zawsze miałem problem z ładowaniem telefonów, a poprzedni samochód nie był w stanie ładować telefonu z gniazda 12V (musiałem korzystać z powerbanku). Teraz system zaciąga na ekran dane z android auto, a telefon ładuje się indukcyjnie i nie ma problemu z ładowanie, no i oszczędzam gniazdo do ładowania, które zawsze się po jakimś czasie psuje.
Dodane 6 miesięcy temu
3,3
~Igor1
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI e-Tec Mild Hybrid 150KM 110kW
Samochód fajny, ale trapią go takie błędy że głowa boli. Nie da się tym jezdzic. Na FB wiele osób ma tak samo jak ja. Mój wczoraj trasa majówka 400km. Całkowity przebieg 3400km, auto z 10.2024 ( 1.5 mHEV) Jazda autostrada wszystko ok, po 200km przerwa na stacji. 10 min wracam do auta nie mogę otworzyć, lusterka się nie otwierają, pomwalce z kluczykiem wszedłem bagażnikiem otworzyłem, wyje alarm. Chce odpalić nie dopala. Auto się już zamyka i otwiera ale nie odpala i masa błędów na desce od systemów ( wszystkie systemy bezpieczeństwa, systemy wspomagania jazdy ) Odczekuje 15 min nie pomaga. Klucz 10 ściągnięcie klemy minusowej i działa, zostaje jeden błąd na desce ( aktywny tempomat, start stop i awaria silnika ) które gasną po 20 km po ponownym zatrzymaniu i ponownym.odpaleniu i już do końca trasy 400km mimo zatrzymywania się specjalnie kilka razy wszystko działa jak należy. Gasiłem już potem.wielokrotnie i ok. Dzwoni infolinia, że auto ich powiadomiło i comza problemy. Oni że znają problem ze producent coś zj...ał. Zapraszają do nich ale nie ma aktualizacji po Vin. To już 3 raz tak samo. Nigdy w mieście i nigdy na krótkich trasy. Dzieje się jak jadę 1-2 h zatrzymam się i chce w ciągu 5 min odpalić. Jakbym spróbował odpalić po 30 min jak się wyciszy system to bym nie zauważył tego bo wtedy nie ma błędów. 3 raz to samo, nie naprawione, błędy istotnych systemów bezpieczeństwa nie działa.sos, ABS, ESP, radary. Auto prywatne, bez kredytu składam pismo o rękojmę. Przyznali się przez telefon, że producent coś z...bał i im nie potrafi w tym pomóc. Nie ma rozwiązań na razie. Więc istotna wada. Najlepiej moja żona do.doradcy z infolinii . Co ma zrobić jak będzie sama tym autem jechać - jak Oni sobie wyobrażają że w nowym aucie będę jeździła z kluczem 10 i w razie czego będę ściągać kleme minusową z akumulatora- powiedziała że jako kobieta sobie tego nie wyobraża. Wtedy wszystko się rozkodowuje w aucie i trzeba wiele.rzeczy ustawiać. Kilka osobom już udało się oddać Passata B9 1.5 mHEV z tym problemem powołując się na rękojmę. ASO nie może tego naprawić brak wytycznych producenta nie wiedzą co z tym robić tylko kasują błędy, brak aktualizacji.
Dodane 7 miesięcy temu
4,6
~Jarek
Skoda Octavia IV
Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW
Nie bardzo rozumiem skąd tak słabe oceny zważywszy na cenę samochodu.Owszem czasami elektronika zamuli ale wystarcza wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu i jest ok.Zawieszenie nie tłumi na wybojach? To nie jest samochód do jazdy terenowej, prześwit to tylko 13 cm.Fakt ergonomia tabletu nie do końca przemyślana.Ale proszę spojrzawszy na własności użytkowe wskazać alternatywny samochód o takich wymiarch, o podobnej pojemności bagażnika czy zbliżonym rzeczywistym spalaniu?Konkurencji praktycznie brak.Dziwią mnie negatywne oceny modelu typu: słabe wyciszenie, głośna praca zawieszenia, słabe hamulce czy przyspieszenie, nieergonomiczny fotel.To wszystko jest do zauważenia na jedzie próbnej więc nie rozumiem frustracji.Nie odpowiada - nie kupuję.W oparciu o co kupujecie samochód? Jesteście znieczuleni na jeździe próbnej czy po wypożyczeniu samochodu do testu? Oczywiście są lepsze samochody ale trzeba za nie dopłacić czasami kilkdziesiąt tysięcy. Wszystko to kalkulacja: cena / jakość.
Dodane 10 miesięcy temu

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 48
Infotainment zablokowany po starcie pobierania aktualizacji
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • inne
  • 21 tys. km
Witam, Coś mnie ostatnio podkusiło... aby pobrać aktualizację, która non stop się pokazuje po włączeniu zapłonu. Jendak nie do końca ten proces się powiódł.. ponieważ tablet się "zaciął" i zgasł.. i od tamtej pory wpadł w jakąś pętlę. Ponieważ wyświetla się jedynie logo Skody i co jakiś czas system automatycznie się resetuje. Do tego nie działają asystenci.. np. wyjazdu z miejsca parkingowego, zmiany pasa itd. Czasem nie włącza się nawet kamera cofania... o dostępie np. do klimatyzacji nie wspominając. Zastanawiam się co za partacz mógł tak napisać ten system, że rozpoczęcie pobierania aktualizacji potrafi "wywalić" system w taki sposób, że nie da się go nawet zresetować... Wcześniej infotainement potrafił mi się zresetować np. w trakcie jazdy... czy po odpaleniu auta pojawiały się losowe błędy np. o niedziałającym front assist... czy czujniku ciśnienia w oponach... o dziwo... po ponownym odpaleniu auta.. problem się już nie pokazał (a sprawdzenie ciśnienia w oponach na stacji nie potwierdziło usterki). Jeżeli takie usterki będą się potwarzać (a opisy innych problemów na to wskazują) to można stwierdzić jedno... to auto to jeden wielki gniot.
Dodane 9 dni temu
Oczekuje na rozwiązanie
Piszczące hamulce podczas cofania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • 12 tys. km
Witam, Użytkuję auto z 2024r, w lipcu będę miał je rok. Od jakiegoś czasu zauważyłem bardzo wyraźny metaliczny pisk podczas cofania. Byłem kilka razy w ASO z tym problemem. Raz układ hamulcowy został umyty, kilka razy obsługa po obejrzeniu powiedziała, że nic tam nie widzi (mam od nich potwierdzenie na emailu). Ostatnio przy wymianie opon ustaliłem, że ikład hamulcowy zostanie rozebrany, wyczyszczony, nasmarowany i złożony (przód oraz tył). Po 10 dniach... problem nadal wrócił, a w tym czasie robiłem tylko dłuższe trasy ekspresówkami czy autostradami. Czy ktoś z was spotkał się z takim problem i może ma jakieś rozwiązanie albo sposób na ASO?
Dodane 7 miesięcy temu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Usterka Radia/ekranu
  • Skoda Octavia IV
  • instalacja elektryczna
  • 175 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 1
Od jakiegoś czasu mam problem z samo włączającym się i wyłączającym się radiem/środkowym ekranem, nawet jak auto stoi zamkniete to radio potrafi sie samo uruchomić nieraz gra całymi nocami. Auto było już 3 razy na wgraniu nowego oprogramowania,.lecz to nie przynosi żadnego efektu. Na ostatniej wizycie dostałem informacje że dzieje się tak ponieważ skoda nie za bardzo lubi się z androidem i może się tak dziać jak podłącze telefon do auta. Niestety po podłączeniu iphona też występuje problem. Po zresetowaniu i przywróceniu ustawień fabrycznych problem znika na 2-3 tygodnie. Jeżeli ktoś miał i uporał się już z problemem to proszę dajcie znać.
Dodane ponad rok temu
7 komentarzy
Skoda Octavia IV Liftback

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów