Szukaj

Informacje o Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Nowy model napędzany jest przed dobrze znane z koncernu VAG silniki TSI i TDI, a nowością jest  wprowadzenie do oferty hybrydy plug-in wykorzystującej te same podzespoły co Superb iV.

Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 39% / przeciw: 61%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,9
~Fun
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Przebieg symboliczny 16 tyś km i mam dosyć tego auto podobnego produktu stuka mi w drzwiach przednie prawe a w przednich lewych coś skrzypi ( może świerszcze ? ) w nich strasznie . Tył nie lepiej telepie coś z tyłu chyba tylna klapa lub klapa obie wady znane w skodzie . Zawieszenie pracuje jak w Fiacie choć nie wiem czy jednak fiata nie obrażam wg. serwisu w Warszawie absolutnie wszystko jest tak jak powinno być w skodzie ( it o wyjaśnia wiele w Skodzie ) . Ale to wszystko tylko delikatne sprawy bo największy problem Skody O4 jest skrzynia MT6 wymieniona na nową co wiele nie zmieniło ( problem znany i wszechobecny w skodzie ) Co dalej mam kłopot z rugające wskaźniki paliwa i temperatury co jakiś czas mam Święta w aucie bo usterki mrugają a następnie znikają , raz mam informację że coś działa a następnego dnia usterka czekamy dzień dwa i cuda samo się naprawiło .
3,6
~Krzysztof
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Aktualnie na warsztacie w ASO, bo od pewnego czasu zaczęła wariować elektronika i oprogramowanie. Zrywał rozmowy, nie otwierał szyb w drzwiach kierowcy, a w innych już tak, cały czas coś wyświetlał, że lane asisst nie działa i front i coś tam jeszcze, ekran i radio się zawieszało, po prostu jakiś koszmar, tym bardziej, że to służbowe i jak tam pracuję cały dzień. Nie raz się zdarzało, że musiałem gdzieś zjechać, wyłączyć samochód, aby się zresetował, czasami pomagało, a czasami nie. W ASO wgrywali przez kilka godzin nowy soft. Potem się okazało, że jest walnięty jakiś system, jakaś główna płyta sterowania, nie wiem, nie znam się. Samochód jest już kilka miesięcy po gwarancji, więc koszt 2.600 zł. Po 60 tys. kilometrów był zrobiony przegląd w ASO. Od tego czasu przejechałem ok. 13 tys. km i auto mi już woła, żeby dolać 1 l. oleju silnikowego, żeby kontynuować jazdę. Jakiś matrix. Polonez mi nie brał tyle oleju kilkadziesiąt lat temu! Poprzednią Octavią z 2017 roku 1,4 benzyna 150 KM zrobiłem ponad 220 tys. km i nic się nie działo. Teraz widocznie coś "ulepszyli". Przez ponad ćwierć wieku przejeździłem już dwa maluchy, kilka Polonezów, renault Clio, kilka Fordów, potem Skoda Fabia, kilka Rapidów, teraz kolejna Octavia. Ja w tym samochodzie spędzam kilka godzin dziennie, ogólnie nie narzekam, bo to jest moje narzędzie pracy, ale ten ostatni model Octavii, który wygląda najlepiej z tych wszystkich samochodów, które wymieniłem wcześniej, jest jednak najbardziej problematyczny i przez to uciążliwy.
2,4
~Prawda czasem boli
Skoda Octavia IV
Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW
Ogień i woda takie jest to auto . W ocenie nie wziąłem pod uwagę usterek ! ! . Zatem prowadzenie - okropne auto pływa po drodze zero wyczucia co się dzieje , na autostradzie przy 130 - 140 i wietrz zwolnicie do 110 bo nie da się tym normalnie prowadzić pomimo dobrego wybierania dziur to niedopuszczalne w dzisiejszych czasach by tak kiepsko się mogło auto prowadzić . Fotele mało wygodne twarde pozycja jak na taborecie . Funkcjonalność fajne rozwiązania na kierownicy fatalny tempomat jakiś patyk jak w autach z lat 90 niewygodne okropne rozwiązanie , tablet i obsługa jeszcze gorsze . Nawiewy są tak zaprojektowane ze zawsze jest źle . Skrzynia to dopiero parodia Skoda wie że są z nią kłopoty ale wody nabrała i tnie g... haczy biegi lubią nie wbić się istna tragedia niczym w Renault 19 nigdy gorszej nie miałem . lakier zrobiony nie wiem z czego ale stwierdzenie rysuje się od patrzenia pasuje tu jak ulał ( jak myślisz że DSG jest lepsze to się zawiedziesz ) . Materiały wykończeniowe kabiny , jak ktoś miał o3 lub Fabie to może się nabrał jednak plastiki są niskiej jakości pomijam fakt ze trzeszczą po prostu paznokcie rysują tą tandetę . drzwi to tani plastik tunel środkowy to samo i wszystko poza częścią konsoli . Wyciszenie niestety typowo dla skody brak , jedna jazda Golfem 8 i Mazdą 3 Fordem Fokusem pokazała mi jak Skoda O4 jest kiepska i odstaje od konkurencji . Na pochwale zasługuje spalanie i matrix led warto dopłacić .

Usterki Skoda Octavia IV

Liczba wpisów: 30
System Front Asist niedostępny
  • Skoda Octavia IV Kombi 1.5 TSI 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 17
Nie 5
Codziennie pojawiający się komunikat o niedostępności lub dostępności w ograniczonym zakresie systemu Front Asist. Serwis twierdzi że Skoda pracuje nad modyfikacją oprogramowania. Druga wkurzająca sprawa: to system Line Asist zawsze się automatycznie włącza po każdym uruchomieniu a jest to tak niedoskonały system że kiedyś mnie zabije jak go zapomnę wyłączyć po uruchomieniu. Może jest dobry na autostradach i ekspresówkach ale na drogach gminnych i powiatowych jest prawdziwą zakałą, Czyta np dłuższe łaty na drodze i inne przeszkody jako linie i ciągle cię koryguje i krzyczy na pulpicie. Jak mijasz się z TIRem na wąskiej drodze to wypycha cię na środek. Trgedia trzeba wyłączać bo cię zabije.
Problem z elektryką
  • Skoda Octavia IV Liftback 1.5 TSI EVO 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 36 tys. km
Witam mam problem z Škodą Octavią przy przebiegu nie całych 37 tys auto zaczęło szwankować do tego stopnia ze samochód co tydzień wraca do serwisu skody. Problemy wystąpiły przy serwisie na 30 tys i także została zrobiona akacja serwisowa gdzie samochód z wyjechaniu z serwisu i zrobienia 1000 km zaczął na biegu jałowym drgać i nie równo pracować. Przy zdobieniu następnych 5000 km zaczęły wyskakiwać wszystkie możliwe kontrolki a także błędy występują po przekroczeniu 170km/h . Na ten moment samochód znowu wraca na lawecie do serwisu. Czy miał ktoś taki sam problem ?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Drgania podczas hamowania
  • Skoda Octavia IV Liftback 2.0 TDI 150KM 110kW od 2020
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 3
To już ponad 40tys km jazdy z problemem drgań podczas zwalniania z wyższych prędkości. Auto po kilku próbach zwolnienia np. ze 140km/h do 100km/h zaczyna drgać, wibrować podczas kolejnego używania hamulcy. Wymiana klocków i tarcz na nowe w ASO (nowy indeks - czyli jakieś zmiany) nic nie pomaga,problem pojawia się po kilkuset kolejnych kilometrach, a na domiar złego w "gratisie" dostajemy piszczenie hamulcy podczas poruszania się np. w korku... Najbardziej irytujące jest to że polska centrala Skoda Auto bagatelizuje problem a ASO męczy się z klientem...
24 komentarze
Skoda Octavia IV Liftback