Szukaj

Informacje o Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW 2004-2010

Lata produkcji: 2004 – 2010
Segment: Auta małe

Wiele osób pewnie skusi się na podstawowy motor benzynowy 1.3l, z którego producent wycisnął 92KM. I słusznie. Do miasta jest po prostu idealny i pracuje wyjątkowo cicho na wolniejszych obrotach. Na trasie też będzie w porządku, ale pod jednym warunkiem – trzeba go wkręcać na obroty i redukować biegi, bo przyspieszenie na „czwórce” i „piątce” prawie nie istnieje. Trochę szybszy i mocniejszy jest 1.5l 102KM, ale różnica jest na tyle nieduża, że lepiej od razu kupić 1.6l 125KM – w nim dodatkową moc wyraźnie poczujecie, choć też trzeba go trzymać w tej wyższej części obrotomierza. Ponad 70-konny diesel jest trochę słaby, ale za to zrywny. Na trasie będzie mu dość ciężko, choć przyspiesza jak na swoje możliwości nawet na najwyższych biegach. W mieście – bajka. Mało pali i nie męczy.

czytaj więcej
Powagosław

Suzuki nie starało się naprawiać czegoś, co nie było zepsute, dlatego zamiast kolejnego przewrotu stylistycznego, Swiftowi zafundowano de facto drobny facelifting. Udany.

~Powagosław
Luzacjusz

Wciąż prawie tak fajne jak Mini, ale nie wymaga od kupującego wchodzenia w spiralę długów, bo nie ma ceny wziętej z kosmosu. Choć z drugiej strony, w tym pokręconym świecie może właśnie chodzić o ceny z kosmosu i zadłużanie się na śmierć.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1586 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 4800 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 83 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW 2004-2010
7,5
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Zdecydowanie brakuje mu 6 biegu na trasę gdyż w przypadku prędkości powyżej 120 nie wygląda to już tak wesoło a 120km/h = 4k obrotów co daje niestety już wysokie spalanie. Średnie spalanie 6,5-7 litrów jest jak najbardziej możliwym wynikiem do uzyskania i nie jest to żadne wleczenie się ale: -Na trasie wiadomo prędkości 100-120 max. -Przyspieszając wciskamy gaz na 3/4 bieg zmieniamy przeważnie przy 2-3k obrotów w zależności od sytuacji (przyśpieszamy jak 90% samochodów na drogach) -Omijamy drogi z dużą ilością świateł gdzie czekają nas częste postoje -Omijamy korki Podczas jazdy na trasie przy prędkościach 80-90 spalanie jest na bardzo niskim poziomie bo 5 litrów. Mi osobiście spalanie średnio wychodzi na poziomie 7,5-8 litrów gdyż co jakiś czas lubię przycisnąć do odcięcia a na trasie jak wracam z uczelni i jest pusto to na liczniku widzę 140-180 no ale wiadomo nie za każdym razem bo to bardzo paliwożerne... Polecam 2 bardzo dobre triki na znaczne zmniejszenie spalania acz są one bardzo oczywiste choć może nie dla wszystkich. -Hamowanie Silnikiem Wykorzystywać hamowanie silnikiem jak się da!!! Przykładowo widzimy w oddali że światło zapala się na czerwone to po prostu puszczamy gaz (oczywiście musi być wrzucony bieg) a wtedy samochód nie spala nic zanim obroty nie spadną poniżej 1,5k (zależy od samochodu) i powoli dojeżdżamy a często zdarza się wtedy że zanim do nich dojedziemy zapala się zielone i wtedy nie marnujemy paliwa na ruszaniu gdzie w takim momencie spalanie jest najwyższe. Hamowanie silnikiem pozwala zaoszczędzić bardzo duże ilości paliwa. -Uczepić się dupy Bardzo dobry pomysł na zmniejszenie zużycia paliwa głównie na trasie. Im większa prędkość tym większy opór powietrza a im większy opór powietrza tym większe spalanie. Np. Jedziemy na trasie i szukamy kogoś kto jedzie z prędkością nas satysfakcjonującą i wtedy "chowamy" się za niego co skutkuje że opór powietrza staje się znacznie mniejszy a spalanie spada. Im bliżej będziemy jechać tym lepiej dla spalania choć dla bezpieczeństwa nie radzę trzymać się zbyt blisko. Komputer w moim modelu zaniża o jakieś 0-0,2 litra co sprawdzałem zalewając pełen bak do pierwszego odcięcia dystrybutora zerując licznik km oraz średniego spalania. Gdy zapalała się rezerwa tankowałem na tej samej stacji przy tym samym dystrybutorze także do pierwszego odcięcia. Test wykonywałem na bodajże 6 tankowaniach.
7,2
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Auto od ponad roku w łapskach. Jeżdzę do pracy ok 15 km (ok 5km korki warszawskie)-średnia dzienna 7.1L/100Km - potwierdzone łopatologicznym zalewaniem. Miewam ciężką nogę ale też umiem się powstrzymać choć ciężko w tym aucie.Dynamika pracy, bezawaryjność w okresie zimowym ( parking otwarty ) rekompensuje te 0.2-05 l/100km więcej bo przecież takie spalanie odnotowują beznyniaki. Znajdzcie benzyniaka przy mocy 125km i doładowaniu porównywalnym do 2.5l bmw czy audi 2.0tdi (obydwa w posiadaniu co daje rzetelność w ocenie). Wszystko pod łapami (multifunkcyjna kierownica) ale mankamentem jest daleko wysunięty panel komputera ( opcja spalania średniego i chwilowego). Odradzam zakup 17-tek chociaż nieziemsko wygląda ale dostaje w tyłek zawieszenie i zwiększa spalanie.
8,2
Suzuki Swift IV
Hatchback 3d 1.6 VVT Sport 125KM 92kW
Auto w mieście przy spokojnej jeździe pali w okolicach 8-8,3 l/100km. Spokojnie auto może spalić przy agresywnej jeździe 9-9.5 l/100km. Średnie z okresu marzec-kwiecień na oponach zimowych 195/50/16. Trasa 6,5-7l/100km bez autostrad. powyżej 120km/h spalanie wzrasta.

Usterki Suzuki Swift IV

Liczba wpisów: 11
Kontrolka silnika - raz gaśnie raz się zapala.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • silnik
Mam dość nietypowy problem z moim Swiftem. Otóż zapaliła mi się kontrolka silnika. Mechanik sczytał z komputera błąd katalizatora. Z tym, że np przy kontroli jakości spalin wszystko wykazało ok - no może ciut zawartość tlenu w spalinach była podwyższona (ale niewiele). I od tego czasu kontrolka to gaśnie to się zapala. Nie zauważyłem żadnych korelacji z ilością przejechanych km, czasu czy też rodzaju trasy. Po prostu czasem świeci a czasem nie. Mechanik nie za bardzo wie co może być przyczyną. Być może ktoś z Was miał podobny problem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Centralny zamek nie otwiera wszystkich drzwi.
  • Suzuki Swift IV Hatchback 3d 1.3 92KM 68kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
Jeździłem wieloma samochodami ale niestety tylko jednym Swiftem (który posiadam) i nie spotkałem się z tak dziwnym systemem. Podczas otwierania drzwi z pilota (centralny zamek) otwierają się wyłącznie drzwi kierowcy. Drzwi pasażera oraz bagażnik są cały czas zamknięte. Drzwi pasażera mogę otworzyć wyłącznie przyciskiem wewnątrz samochodu (przycisk obok sterowania lusterkami w drzwiach kierowcy) lub przyciskiem przy klamce drzwi pasażera. W żadnym samochodzie nie spotkałem się z takim systemem. Stąd moje pytanie - czy jest to normalne? Jak to naprawić (przycisk z pilota otwiera wszystkie drzwi). Liczę na Waszą pomoc!
Problem rozwiązany
7 komentarzy
Elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaizera i przycisku na drzwiach kierowcy
  • Suzuki Swift IV Hatchback 5d 1.5 VVT 102KM 75kW od 2004
  • inne
  • 140 tys. km
Przy otwieraniu drzwi przednich słychać tylko typowy klik. Słychać głośny elektroniczny zgrzyt / pisk przy odblokowywaniu tylnych drzwi za pomocą immobilaisera lub przycisku na drzwiach kierowcy. Service suzuki rozkłada ręce mówiąc, że komputer nie widzi usterki. A zgrzyt jest.
Oczekuje na rozwiązanie
Suzuki Swift IV Hatchback 3d