Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Hatchback 1.3 88KM 65kW 1991-1997

Lata produkcji: 1991 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1991 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 88 KM (65 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 111 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Hubciu
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 88KM 65kW
Corollę kupiłem kiedy miała 9 lat i 149kkm teraz ma 204kkm i 13 lat jak na autko w tym roczniku jest mało awaryjne i ekonomiczne, przy zachowaniu dobrego komfortu jazdy. Wzasadzie nie polecam kupna tego modelu bo wraz z wiekiem ilość usterek i napraw eksploatacyjnych będzie więcej, a części nie są tanie.
4,2
~SM
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 88KM 65kW
Samochód godny polecenia, bezawaryjny, nie strach nim pojechać w daleką podróż. W miarę komfortowy, a z pewnością ekonomiczny. Sylwestka ponadczasowa, wnętrze też. Denerwują skrzypiące plastyki, słabe seryjne nagłośnienie i ogólnie słabe wyposażenie. Na samochód nie można narzekać, ale jest trochę \"bez duszy\" - jak większość masowych japończyków.
4,6
~admirator niezawodności
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 88KM 65kW
Jeżdżę regularnie do swego mechanika, który robi przegląd, zamyka klapę i mówi \" proszę jechać\". Wymieniłem zawczasu kilka rzeczy, bo się po prostu zużyły: chłodnicę - 300zł, akumulator - 200 zł, klocki hamulcowe (nie pamiętam ceny). Olej wymieniam co 8-9 tys. km, czyli co 9 miesięcy. Koszty utrzymania - żadne. Problemy - nie ma. Polecam szczególnie paniom i osobom, dla których to będzie pierwsze auto. Warto za pre tysięcy zł. Cudo.
Åšrednie spalanie dla Toyota Corolla VII Hatchback 1.3 88KM 65kW 1991-1997
7,1
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 88KM 65kW
Autem poruszam się głównie po mieście i mogę stwierdzić, że auto jest bardzo oszczędne, jeśli tylko się mu na to pozwoli ;) Kiedy staram się jeździć oszczędnie autko potrafi zejść do ok 8 litrów LPG. Kiedy nie żałuję gazu i tak nie wyjdzie więcej niż 9 litrów w mieście. Na trasie w Polsce pali średnio ok. 8 litrów. Na zachodnich autostradach przy prędkości ok 130km/h z 4 ludźmi i pełnym bagażnikiem wyszło mi ok 8,5 litra LPG. Kiedy na próbę zdecydowałem się przejechać trasę naprawdę oszczędnie auto zeszło poniżej 7 litrów. Jednak taki wynik osiągnąłem tylko raz, bo ciężko jest jeździć tak płynnie i delikatnie non stop ;)
7,5
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 88KM 65kW
Auto bardzo oszczędne, ale przy zachowaniu pewnych zasad: Po pierwsze trzeba bardzo dbać o właściwą regulację układu zapłonowego, jakość świec i przewodów zapłonowych oraz ustawienie instalacji gazowej. Po drugie auto bardzo odczuwa wszelkie zmiany stylu jazdy - im bardziej dynamiczna jazda tym więcej pali, ale to raczej oczywiste:-) Silnik lubi wyższe obroty, ale jeśli nie chcemy się ścigać czy dynamicznie ruszać spod świateł, to mile odwzajemni się niskim spalaniem. Po trzecie na zwiększone zużycie paliwa mogą mieć wpływ niesprawne hamulce - zdarzyło mi się, że prowadnice zacisków hamulcowych z przodu były lekko zapieczone i wtedy klops:-( Warto okresowo sprawdzić czy hamulce są pod tym względem ok. Po czwarte podczas jazdy po trasie ze stałą prędkością (np. po autostradzie) bardzo dobrze widać wpływ prędkości na zużycie paliwa: przy przejechaniu ok. 400 km po autostradzie z prawie stałą prędkością 100km/h moja Corolla spaliła 6,9 l/100 km, ale już przy jeździe 130 km/h wychodziło 7,7 l. Tak więc jeden wniosek: jeśli nie zależy nam na czasie i nie musimy zbyt mocno wciskać pedału gazu, to auto mile nas zaskoczy na stacji benzynowej.
7,2
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 88KM 65kW
To autko potrafi naprawdę mile zaskoczyć. Oto moje pomiary: Wrocław zimą: 9.5 l Autostrada 130 km/h: 7.5 l Autostrada 110 km/h: 6.5 l Drogi okrajowe/wojewdzkie o max. predkości 90 km/h nie spiesząc się za bardzo, ale też nie stosując eco-driving: 5.5 l

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Hatchback