Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002

Lata produkcji: 2000 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1997-2002, ósma generacja modelu. Toyota Corolla VIII zapisała się na kartach historii jako niezawodne, aczkolwiek kontrowersyjne auto ze względu na swój niespotykany design. Krytyce poddawano przede wszystkim przednią część samochodu i owalne, duże lampy. Japoński koncern podjął decyzję o kompletnym przebudowaniu przodu modelu po ledwie 30 miesiącach. Pomimo niedoskonałości stylistycznych Toyota Corolla cały czas bardzo dobrze się sprzedawała. To podczas produkcji tej generacji modelu przekroczono próg 25 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Corolli. Właśnie w tym czasie Toyota Corolla została najchętniej kupowanym samochodem w dziejach motoryzacji.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 96 KM (71 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Łukasz B.
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Uważam, że okres użytkowania wynoszący 3 lata jest dobrym czasem, abym mógł się wypowiedzieć na temat Toyotki. W tym miejscu opowiem o swoim samochodzie, jak i mojego Brata. Corolkę kupiłem dlatego, że Brat jeździł tym samym modelem przez 6 lat i nie miał ani jednej usterki. Pierwsza usterka w jego samochodzie pojawiła się ponad 2 lata temu i dotyczyła poluzowanego kolektora ssącego. Tyle! Użytkuje ją nieustannie od 9 lat, nabił tysiące kilometrów, jeżdżąc od początku ją w instalacji lpg. Doszedłem do wniosku, że prędzej karoseria zgnije niż się silnik zepsuje. W moim autku do tej pory okazało się, że zużyło się łożysko w rolce napinaka, którą wymieniłem wraz z paskiem oraz wymieniłem potencjometr przepustnicy. Najlepszy, najpewniejszy samochód. Nie boję się o żadną niemiłą niespodziankę. Jedynym minusem jest zużywanie oleju. Jednak za tę cenę – warto!
3,9
~lukfas
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Tani, dobry na miastową jazdę. Choć akurat ja byłem nim wszędzie, z warszawy - bieszczady 5x, Piaski nad morzem, dojazd do pracy - 120km w jedną stronę przez pół roku, trasy po 500km bez przystanku i nic, jedzie bez problemu. A tak naprawdę stoi teraz w garazu od roku, mimo że mam teraz inny samochód, ten zostawiam z sentymentu do niezawodności i wzoru samochodu pod tym względem. Najgorsze jest zużywanie ponadnormatywnych ilości oleju - 0.5-0.7l na 1000km, więc trzeba mieć w bagażniku baniaki z olejem, ja miałem najgorszy mineralny 15w40 i nie przeszkadzało to w bezproblemowej eksploatacji przez 60.000km. Wersja liftback, poczekam aż będą znikać powoli z ulic, a ja będę miał wtedy fajny, oryginalny samochód, wciąż mogący się podobać. Przy okazji - gaz założony w 2003, II generacja, wymieniłem butlę, reduktor i silnik po przejechaniu tylu kilometrów nie uległ żadnym awariom.
5,0
~Moja Toyota
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
To moja druga Corolla E11. Poprzednia była rok młodsza, obecna z 2000 roku. Mogę pisać same superlatywy na ta temat tego auta. Samochód nie do "zajechania", lato, zima jeździ super, wygodny, wersja 5D liftback super pojemny bagażnik. Z przodu dużo miejsca z tyłu również. Zawieszenie bardzo dobrze wybiera dołki w naszych asfaltach. Silnik 1.4 97 kM, bardzo dobrze radzi sobie z autem, z pod świateł nie masz kompleksów. Skrzynia super, bardzo lekko wchodzą biegi, prawie same trzeba tylko delikatnie poruszyć lewarkiem i bieg wchodzi sam. Spalanie różnie 6-10 na setkę, w zależności od nogi.Jednak najważniejsza jest bezawaryjność. Mój samochód ma przejechane przeszło 350 tysięcy, silnik pracuje pięknie. Przy 250 tyś wymieniłem łańcuch rozrządu, nie wykazywał zużycia. Praktycznie nic się ni dzieje, w każdej chwili wsiadam i jadę na drugi koniec Europy, bez specjalnych przeglądów jak to się robi przed długą trasą. Teraz służy jako drugi w rodzinie, ale zostanie z nami do końca swoich dni.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
7,5
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Toyota Corolla E11 Liftback - silnik elastyczny - w mieście - agresywna jazda lub korki - pali sporo, nawet do 9l, spokojna jazda po mieście - nie weźmie więcej jak 7 - 7,5. Trasa? To największy atut tego auta - wygodne, duży bagażnik i ekonomiczne - trasa Kraków - W-wa - 3-miasto - kraków - ok. 1400 km, paliwo (38l Shell, 38l Statoil, 8l Orlen (z czego wzięło jakieś 5)), spalanie 5,9l przy prędkościach 90-120 i oczywiście mocy nie brakuje gdy trzeba wyprzedzać lub gdy chce się nagle docisnąć. Polecam wszystkim!
7,1
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Samochód użytkuję ponad 1 rok, przejechane ponad 13 000km i jestem mile zaskoczony. Świetny samochód jeżeli chodzi o niezawodność (przesiadłem się z przereklamowanego swą bezawaryjnością i trwałością turbo diesla z grupy VW o którego bardzo dbałem a sprawił mi tyle kłopotów...). Cicha praca silnika oraz moim zdaniem optymalna jednostka napędowa do miasta (bo tam głównie się poruszam),która na trasie również daje sobie dobrze radę (sierpień 2013 trasa nad nasze morze i z powrotem, łącznie 1800km przejechanych, średnie spalanie wyszło 5.8 z prędkościami 120-140km/h na autostradzie i krajówki do 100km/h). Jak dla mnie dobra dynamika tego małego silnika przy niewielkim zużyciu paliwa (średnio w ciepłe miesiące ok 7l, z klimą 7.5l na 100km, zimą max 8-9l na często na niedogrzanym silniku - krótkie odcinki jeżdżąc głównie po mieście. Na trasie spokojnie można zejść do 6l lub mniej. Ważne aby nauczyć się obserwować komputer spalania chwilowego, który pomaga oszczędzać i zasad eko-drivingu, oczywiście bez zamulania). Szatan po przekroczeniu 4000 obr/min, zadziwiające jest również to, że potrafi więcej spalić kiedy się go zamula niż na wyższych obrotach (ale to własnie chyba największa zaleta silników wysokoobrotowych). Odkąd pozbyłem się awaryjnego "klekota", zapomniałem prawie gdzie mieszka mój mechanik:). Na razie tylko wymieniony olej (którego pije tak 1l między wymianami, na szczęście) i płyny, świece oraz zrobione hamulce tuż po zakupie, aha i wymieniona żarówka świateł mijania. Poprzednia skoda octavia 1.9tdi 110KM średnio co 2 miesiąc u mechanika z powodu usterek. Nie muszę się teraz martwić przy mrozach czy zapali, bo zawsze zapala, a akumulator już 7 rok idzie. Komfort jazdy pomimo, że mniejszy samochód wydaje mi się znacznie większy niż w Octavii (w której były dość twarde siedzenia i zawieszenie). Na minus na pewno będzie niewielka ilość miejsca na tylnych siedzeniach oraz niezbyt ładna sylwetka samochodu do której już się przyzwyczaiłem (ale przynajmniej śpię spokojnie bo pewnie złodziejom też się nie podoba:). Szkoda tylko że silnik niezbyt toleruje LPG (podobnie jak ja przed zakupem nie miałem przekonania do tego paliwa), a dziś chętnie bym założył, byłoby prawie za darmo jeżdżenie (tylko obawiam się że moja toyota mogłaby przestać już wtedy być taka bezawaryjna, no i cena instalacji którą mi zaproponowali min 3000zł też mnie ostudziła). Także polecam to autko naprawdę za prostotę, funkcjonalność i bezawaryjność! DIESLE STANOWCZO ODRADZAM na własnym bolesnym przykładzie!
6,7
Toyota Corolla VIII
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Witam . Jeśli chodzi o spalanie jestem mile zaskoczony, ma trasie Katowice-Augustów (540km) 2 osoby z bagażami , jazda w dzień przez Warszawe, udało mi sie osiągnąć 5.4 przy prędkosci 90-100km/h Tą sama trasą wracałem z prekosci 120-130km/h spalanie wynosiło wtedy 6,3-6,5l ,co uważam za niezły wynik, Najmniejsze spalanie jakie osiagnołem na trasie 120 km to 5.1 ale to było bardziej toczenie się niż jazda . 70/30=trasa/miasto to spalanie 6.6 Silnik pracuje dość głośno powyżej 120-130 km/h . W mieście potrafi spali 8-9 litrów w korkach nawet i 10 l. Ogólnie spalanie jak dla mnie bardzo ok.
Wysokie spalanie.
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam nieodparte wrażenie, że moja Toyota zaczeła dużo palić. Po tankowaniu wychodzi lekko ponad 10l/100 km. Mam tu na myśli benzynę, gdyż LPG nie posiadam. Najpierw zapaliła mi się lampka check engine. Diagnosta odczytał 2 błędy, niestety nie pamiętam numerów. Usunął je. Więcej się nie pojawiają. Jednocześnie mam problem ze wskaźnikiem ilości paliwa. Po nalaniu pod korek, pokazuje 3/4 baku. Ale nie zawsze. Dziś już pokazuje lekko ponad full. W każdym razie z licznika wychodzi, że przejechałem 406 km od ostatniego tankowania, a bak przyjął prawie 41 litrów. Wszystkie km zrobiłem w mieście na krótkich odcinkach, ale prawie zawsze tak jeżdżę i nigdy tak nie palił. Zastanawiam się czy coś może być nie tak? Może ktoś miał taki problem? Podobne spalanie miałem w zimę przy trzaskających mrozach.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Zamek bagażnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2002
  • części blacharskie
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po 3 latach i przebiegu 278 000 km wyrobił się bębenek zamka w bagażniku, przez co otwieranie stało się bardziej uciążliwe. Poza tym auto super, przejechałem w 1999-2003 298 000km bez NAJMNIEJSZEJ usterki. Wspominam z sentymentem; można jeździć aż się znudzi, bo nic się nie zepsuje. Produkcja - Anglik.
Stukanie w górnej części silnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002
  • silnik
Witam. W silniku po odpaleniu lekko falują obroty,później jest ok ale w górnej części silnika słychać stukanie, częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika. Auto nie gaśnie. Przebieg tylko na benzynie 146tyś. Rozrząd robiony w serwisie przy 120tyś. Uruchomiłem silnik bez pasków napędzających alternator i pompę wody oraz wspomagania kier. by wykluczyć te rzeczy i dalej to samo. Co to może być? Nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Corolla VIII Hatchback