Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VIII Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1997-2002, ósma generacja modelu. Toyota Corolla VIII zapisała się na kartach historii jako niezawodne, aczkolwiek kontrowersyjne auto ze względu na swój niespotykany design. Krytyce poddawano przede wszystkim przednią część samochodu i owalne, duże lampy. Japoński koncern podjął decyzję o kompletnym przebudowaniu przodu modelu po ledwie 30 miesiącach. Pomimo niedoskonałości stylistycznych Toyota Corolla cały czas bardzo dobrze się sprzedawała. To podczas produkcji tej generacji modelu przekroczono próg 25 milionów wyprodukowanych egzemplarzy Corolli. Właśnie w tym czasie Toyota Corolla została najchętniej kupowanym samochodem w dziejach motoryzacji.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~Dawid
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.6 110KM 81kW
Auto kupiłem dość przypadkiem, ale okazało się, że ten egzemplarz ma dobrą historię (2-gi właściciel, ale jedna rodzina, od nowości garażowany, tylko jedna mała stłuczka w tył auta, udokumentowana historia, regularne wymiany oleju oraz filtrów). Do tej pory nie żałuję, bo auto wystarczy zalewać paliwem + dbać o terminowe wymiany płynów, a odwdzięcza się baaardzo niskimi kosztami utrzymania (zarówno wymiany elementów eksploatacyjnych oraz drobne naprawy i paliwo). Mój egzemplarz na ten moment ma przejechane około 365 tys km (autentyczny przebieg) i na prawdę nie widać tego po nim. Lakier błyszczy, wnętrze nie ma popękanych lub przetartych plastików (oczywiście kierownica już przetarta, ale kupiłem skórzaną nakładkę). Podobnie blacha - wszystko zdrowe.
4,3
~Piotr
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.6 110KM 81kW
świetne bezproblemowe auto, dla kogoś kto bardziej ceni spokój ducha i wewnętrzną karmę od pięknęgo wyglądu i wiecznego stania na poboczu lub w kolejkach do mechanika. Świetne komfortowy kompakt którego materiały wykończeniowe nie sposób zniszczyć zębem czasu. Polecam silnik 1.6 4AFE (AE111) który ma umiarkowany apetyt ale potrafi wystrzelić Corollkę ze świateł niczym rasowy scigacz. Porównanie? to taki BRUCE LEE mały nie pozorny i dokopie kazdemu niż napakowany PUDZIAN z zadyszką po 5 minutach
4,2
~Andrzej S.
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.6 110KM 81kW
Biorac pod uwage caloksztalt (w tym rowniez cene) to dla mnie TOYOTA COROLLA jest naprawde w porzadku - bardzo cenie jej niezawodnosc. Podsumowujac - w wielu przypadkach dalem tutaj ocene "4" bo mam swoje wymagania jednak nie sadze aby inne auta w tej klasie mialy lepsze oceny. Jedna uwaga na koniec - nikomu nie radze miec wypadku tym autem a juz na pewno nie miec wtedy AC. Czesci TOYOTY oraz serwis jest po prostu drogi - ja po niewielkiej stluczce dostalem z PZU informacje ze auto jest do zlomowania - oficjalny koszt naprawy przekroczyl 60% wartosci auta. Naprawilem wiec auto prywatnie i nadal podtrzymuje moja opinie o jego niezawodnosci.
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VIII Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002
7,5
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.6 110KM 81kW
podzielę to na dwie opcje: żona miasto 11 lpg (10 PB) trasa 7,5 lpg (7 PB) ja miasto 10 lpg (9 PB) trasa 7,0 lpg (5,8 PB) ceny napraw o ile sie naprawy pojawią są na poziomie innych marek. częsci eksploatacyjne taniej niekiedy niż w autach grupy WAG natomiast są ceny częsci których cena nie jest adekwatna do samej części. (najlepszy przykład to tłumik końcowy) w takim przypadku nalezy poszperać w używanych (mało dobra opcja) lub kupic dobry zamiennik. (w przypadku tłumika był to BOSAL ale i tak cena porażała teraz już można kupić polski odpowiednik tłumika) Nikt nie robi wielkich oczu, albo nie podnosi ceny na sam widok auta jak mam to w przypadku auta z USA które i tak zabija prostotą. natomiast mechanicy boja się amercarów czego Toyoty nie dotyczy.
8,2
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.6 110KM 81kW
Auto w rodzinie od 7 lat zero awaryjności,idealny dla młodej osoby która musi jeździć a nie chce przy tym dużo wydać.Spalanie jego na instalacji było dużym (pozytywnym) zaskoczeniem, instalacja sekwencyjna 3 generacji (praktycznie zero spadku mocy). Faktem jest iż na samochodzie nie ma co oszczędzać lepiej dołożyć kilka złotych i mieć spokój na wiele lat. Polecam każdemu !! Dodam że wynik który osiągałem (spalanie) nie był spowodowany jazdą do 80 km/h - 100 km/h max a wręcz przeciwnie ;)
9,7
Toyota Corolla VIII
Sedan 1.6 110KM 81kW
Na LPG nie ma zadnych problemow. Poza tym ze swoje musi spalic. Na benzynie nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 8 litrow, co jest spora wartoscia jak na ta pojemnosc. Ale wyprzedzanie tym samochodem to istna pzyjemnosc, szczegolnie w zakresie 3-6 tys obrotow. Polecam silnik 1,6 110 KM
Wysokie spalanie.
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam nieodparte wrażenie, że moja Toyota zaczeła dużo palić. Po tankowaniu wychodzi lekko ponad 10l/100 km. Mam tu na myśli benzynę, gdyż LPG nie posiadam. Najpierw zapaliła mi się lampka check engine. Diagnosta odczytał 2 błędy, niestety nie pamiętam numerów. Usunął je. Więcej się nie pojawiają. Jednocześnie mam problem ze wskaźnikiem ilości paliwa. Po nalaniu pod korek, pokazuje 3/4 baku. Ale nie zawsze. Dziś już pokazuje lekko ponad full. W każdym razie z licznika wychodzi, że przejechałem 406 km od ostatniego tankowania, a bak przyjął prawie 41 litrów. Wszystkie km zrobiłem w mieście na krótkich odcinkach, ale prawie zawsze tak jeżdżę i nigdy tak nie palił. Zastanawiam się czy coś może być nie tak? Może ktoś miał taki problem? Podobne spalanie miałem w zimę przy trzaskających mrozach.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Zamek bagażnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW 1997-2002
  • części blacharskie
  • 278 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po 3 latach i przebiegu 278 000 km wyrobił się bębenek zamka w bagażniku, przez co otwieranie stało się bardziej uciążliwe. Poza tym auto super, przejechałem w 1999-2003 298 000km bez NAJMNIEJSZEJ usterki. Wspominam z sentymentem; można jeździć aż się znudzi, bo nic się nie zepsuje. Produkcja - Anglik.
Stukanie w górnej części silnika
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW 1997-2002
  • silnik
Witam. W silniku po odpaleniu lekko falują obroty,później jest ok ale w górnej części silnika słychać stukanie, częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika. Auto nie gaśnie. Przebieg tylko na benzynie 146tyś. Rozrząd robiony w serwisie przy 120tyś. Uruchomiłem silnik bez pasków napędzających alternator i pompę wody oraz wspomagania kier. by wykluczyć te rzeczy i dalej to samo. Co to może być? Nieznana
Problem rozwiązany
2 komentarze
Toyota Corolla VIII Sedan