Szukaj

Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018

Informacje o Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pod maską tego auta najlepiej spisują się diesle. Już najsłabszy 124-konny wariant D-4D jest tańszy od benzynowego i spokojnie można go polecić mimo pozornie małej mocy. Co prawda nie ma sensu ścigać się nim z Viperem, ale Toyota dość zgrabnie wyprzedza i chętnie przyspiesza. Wersja 150-konna tylko potęguje pozytywne odczucia, bo samochód staje się naprawdę zrywny. I niestety dużo droższy… 152-konny silnik benzynowy wymaga wchodzenia na wysokie obroty, ale za to do oferty zawitała jeszcze 197-konna hybryda. Jeśli budżet pozwoli, to warto ją rozważyć – jest oszczędna, a przy tym nieźle radzi sobie na drodze. W końcu pełni rolę flagowej propozycji – taka wersja była potrzebna.

czytaj więcej
Powagosław
RAV4 dowodzi jednego, na szczęście: że Toyota wreszcie poważnie podchodzi do produkowania samochodów, które są w stanie ekscytować swoją aparycją. Jeśli ten model jest zapowiedzią zmian w gamie marki, to obranego kierunku należy pogratulować i życzyć trzymania się kursu. ~Powagosław
Luzacjusz
Nie do końca podzielam masowe zachwyty nad nową RAV4. To znaczy: auto prezentuje się dobrze, nawet bardzo dobrze (szczególnie patrząc na ostatnie designerskie wyczyny Toyoty), choć ten model nigdy nie kłuł w oczy taką masywnością zarezerwowaną dla większych SUV-ów. Trochę mało RAV4 w tym RAV4. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1987 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 152 KM (112 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 97,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Dariusz elpodlako
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
To moja czwarta ravka - to już mówi samo za siebie. Zaczynałem od drugiej generacji i miałem wszystkie wersje oprócz 4tej przed faceliftem. Aktualną wybierałem kilka miesięcy porównując wszystkie wersje 4tej generacji - wybrałem automat, w benzynie z AWD - to dla mnie jedynie słuszna wersja - reszta wersji przez diesle bez 4x4, czy hybrydowe potworki to dla mnie NIE jest Rav4 - może to i dobre samochody dla kobiet na zakupy lub dla dziadków. Jedyna prawdziwa RAV4 ostatnia z prawdziwych RAV4 to benzyna z 4x4. Jest super - ma w sobie to wszystko o co chodziło zawsze w RAV4 - niestety nie ma koła na tylnej klapie ;) Miało to swój urok.
Dodane 7 lat temu
4,1
~Maciej
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Duży przestronny samochód z wygodnymi fotelami i niestety uciążliwymi wadami jak np. brak podświetlenia wszystkich przycisków i schowka pasażera czy szalony system rozpoznawania znaków drogowych, który bardzo często źle odczytuje znaki ograniczenia prędkości.
Dodane ponad rok temu
4,2
~Zadowolonyzauta
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Komfort dla 4 osób nieziemski. Duży bagażnik. Napęd awd bardzo dobry. Super zawieszenie i prowadzenie. Bezawaryjny. Z minusów: mały zasięg 650km, przeciętna skrzynia, średnia widoczność do przodu przy pakowaniu, beznadziejne mocowanie pasa dla 5tej osoby, przeciętny komfort dla 5 dorosłych, brak nawiewu i gniazd USB z tyłu (poza tym na nogi).
Dodane 6 lat temu
Średnie spalanie dla Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
8,6
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Kupowałem Toyotę Rav4 z myślą o montażu gazu. Jednak ten samochód nie zacheca do szybkiej jazdy (chociaż ma 9,9s do 100km/h). W trasie można spokojnie zejść poniżej 6,8 litrów, w mieście około 9litrów. Jestem mile zaskoczony spalaniem. Na 42 litrach udało mi się przejechać ponad 500km, a średnia spalania z pierwszych 1200km to zaledwie 8,7l. Wynik naprawdę jak na benzynę bardzo dobry. Spalanie w dieslu pewnie byłoby takie samo, ale mamy koło dwumasowe, turbine czego nie ma w benzynie. Jak zacznie na stacji robić się drogo to w ASO można zamontować instalację gazową za około 5000zł lub po gwarancji za 2500 w dobrej stacji gazowej. Jeśli chodzi o same auto to jestem bardzo zadowolony, świetne światła ledowe, dobre zawieszenie, snilnik nie wyje na autostradzie, jest cicho.
Dodane 9 lat temu
7,6
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Dane z 10kkm (od nowości). Średnio w trasie krajowej czyli +/- 80-90 jest w stanie zejść do 6,5 litra mniej więcej. Średnia z całego okresu 7,9l - miasto + różne trasy, autostrada, ekspresówka już przy nieco wyższej prędkości spalanie podchodzi pod 8-9l. W mieście w korkach do 11-12l. Ogólnie średnio głównie trasy choć różne nie zawsze oszczędne to około 8l. Wyniki z komputera pokładowego.
Dodane 7 lat temu
8,7
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
Spalanie przyzwoite a przy tym duża kultura jazdy. Spala tyle ile chcesz. Jeździsz wolno to pali mało, chcesz przyspieszyć to musisz za to zapłacić. Przy tej masie i napędzie na cztery koła nie spodziewałem się spalania tyle co w seicento ! Generalnie jestem zadowolony.
Dodane 9 lat temu

Usterki Toyota RAV4 IV

Liczba wpisów: 7
okresowo brak przyśpieszenia po naciśnięciu pedału gazu
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • układ napędowy
  • 95 tys. km
Po naciśnięciu pedału gazu do oporu zupełny brak przyśpieszenia, wręcz samochód powoli stopniowo wytraca prędkość. Praca silnika równa. Brak lampek błędu. Obroty silnika bez wzrostu, powoli zmniejszają się w czasie jak samochód wytraca powoli prędkość. Po pewnym czasie typu 15/20 sekund gdy trzyma się cały czas wciśnięty pedał silnik powoli budzi się do życia i przyśpiesza. Można uzyskać natychmiastową poprawę jeśli odpuści się pedał gazu i ponownie naciśnie. Po powtórnym naciśnięciu pedału normalne przyśpieszenie. Problem nie występuje przy każdym naciśnięciu pedału gazu. Zupełny brak poprawy po wymianie paliwa. Problem raczej narasta przy ciepłym silniku, takie mam odczucie. Świece mają raczej dobry kolor kawy z mlekiem. Brak kodów błędu w historii komputera.
Dodane 10 miesięcy temu
Problem rozwiązany
1 komentarz
nietrwały oryginalny akumulator
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW 2016-2018
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Kupiony na wiosnę 2018 roku jako nowy samochód w salonie Toyoty. Przebieg 160.000. Po zaledwie 5,5 roku teraz przy niższej temperaturze padł oryginalny akumulator. Start/stopu praktycnie nie używałem i prawie zawsze wyłączałem naciskając magiczny przycisk tuż po odpaleniu. Pierwszw objawy słabego akumulatora były już faktycznie latem , ale je zignorowałem. Przy moim stylu jazdy akumulatory w moich poprzednich samochodach wytrzymywały prawie 10 lat więc 5 lat to zdecydowanie za wcześnie.
Dodane 2 lata temu
12 komentarzy
od 100tys bierze olej
  • Toyota RAV4 IV MPV Facelifting 2.0 D-4D 143KM 105kW 2016-2018
  • silnik
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
Przy 100tys auto zaczelo brac olej. Obecnie przy 160tys 1litr na 2 tys km. Niestety nie jestem w stanie powiedziec czy to piersienie czy idzie do turbiny. Pewnie zaczne myslec o zmianie, zeby nie isc w koszty remontow
Dodane 3 lata temu
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 3
4,8
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 1000 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Instalacja KME Mustang Barracuda. W ciągu 14 miesięcy Toyota przejechała już 20 000 km przy tym przebiegu żadnych problemów. Trasy różne (-miasto/południe Europy-). Prędkości autostradowe (4 pasażerów + pełny bagażnik) to wynik 10 litrów Lpg. Miasto (-krótkie trasy-) 11/12 Lpg. Nie odczuwam żadnej różnicy pomiędzy jazdą na Pb/Lpg. Zbiornik 50 L (-tankuje około 40...
Dodane 2 miesiące temu
4,5
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: AGS POLSKA S.J.
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Super, nie odczuwam spadku mocy, parownik mam założony do 250 KM, instalacja sprawuje sie super, dziala bez dotrysku paliwa, oczywiście opcja jest taka. Polecam firmę z Bełchatowa Motogaz. Ciepłowski, pełna profeska, tu nie ma lipy, napisze jeszcze ciekawostkę ze ta firma jako jedyna z nielicznych, tyle lat wstecz jako jedna, jedyna miała wiedze o dotrysku paliwa, pierwsza...
Dodane 2 lata temu
5,0
Toyota RAV4 IV
MPV Facelifting 2.0 Valvematic 152KM 112kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 45 tys. km
użytkowana przez: 65 tys. km
Instalacja najlepsza jaką kiedykoliwek miałem a jest to moje 6 auto z instalacją lpg , same plusy od ceny po ekonomie !
Dodane 7 lat temu
Toyota RAV4 IV MPV Facelifting

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów